مدیر عامل شرکت Dropbox می گوید به دلیل کندی رشد و «عصر هوش مصنوعی» 500 کارمند، 16 درصد از کارکنان را اخراج می کند.

غول ذخیره‌سازی ابری Dropbox امروز به مبارزه شرکت‌های فناوری که اخراج‌های خود را اعلام می‌کنند، پیوست. این شرکت امروز اعلام کرد که 16 درصد از کارکنان خود را که معادل حدود 500 کارمند است، به دلیل کندی رشد و – به قول مدیر عامل درو هیوستون – به دلیل “عصر محاسبات هوش مصنوعی بالاخره فرا رسیده است” اخراج خواهد کرد.

به نظر می رسد این اولین اخراج هایی است که این شرکت از ژانویه 2021 انجام داده است، زمانی که 315 کارمند خود را به دلیل همه گیری کووید-19 اخراج کرد.

در یادداشتی از سوی مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، درو هیوستون، و همچنین در یک پرونده SEC، آخرین حذف به کارکنان اعلام شد.

در تشکیل پرونده SEC اشاره شده است که این شرکت در ارتباط با اخراج کارکنان حدود 37 تا 42 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که در سه ماهه دوم ثبت خواهد شد. نتایج سه ماهه اول، که پنجشنبه آینده، 4 مه گزارش خواهد شد، در خط یا حتی بالاتر از انتظارات خواهد بود.

از قضا، حتی با وجود نتایج قوی و این واقعیت که دراپ باکس سودآور است، هیوستون گفت که شرکت تصمیم گرفته است تا یک گام پیشگیرانه برای کاهش مشاغل و سرمایه گذاری در حوزه های جدید بردارد تا با سرعت تغییرات همراه شود، با توجه به اینکه رشد در حال کاهش است.

«در حالی که تجارت ما سودآور است، رشد ما کند شده است. بخشی از این به بلوغ طبیعی کسب‌وکارهای موجود ما برمی‌گردد، اما اخیراً، باد مخالف ناشی از رکود اقتصادی بر مشتریان و به نوبه خود بر تجارت ما فشار آورده است. در نتیجه، برخی از سرمایه‌گذاری‌هایی که قبلاً بازدهی مثبت داشتند، دیگر پایدار نیستند.»

نکته جالب این است که او همچنین از هوش مصنوعی به عنوان یک عامل اصلی یاد می کند.

او ادامه داد: «دوم، و در نتیجه، عصر محاسبات هوش مصنوعی بالاخره فرا رسید. ما سال‌ها معتقد بودیم که هوش مصنوعی به ما ابرقدرت‌های جدیدی می‌دهد و کار دانش را کاملاً متحول می‌کند. و ما برای مدت طولانی در حال ساختن به سمت این آینده بوده ایم، همانطور که خط لوله محصول امسال نشان خواهد داد.

برای کسانی که هشدار داده اند که هوش مصنوعی به طور اجتناب ناپذیری منجر به از دست دادن مشاغل بیشتر می شود، این یک پیشرفت هشدار دهنده خواهد بود. بدبینان تر ممکن است استدلال کنند که این بهانه ای آسان و به موقع برای کاهش هزینه ها در حال حاضر است، تا بازار و سرمایه گذاران را خوش بین نگه دارند که Dropbox با زمان تغییر می کند و خودش در موج بعدی نوآوری مختل نخواهد شد.

هیوستون گفت که کارکنان آسیب دیده امروز مطلع خواهند شد و تا فردا کارشان به پایان خواهد رسید. این شرکت قبل از انتقال امروز 3125 کارمند داشت.

بر اساس ردیاب Layoffs.fyi، بیش از 184000 نفر در سال 2023 در حدود 620 شرکت فناوری در بخش فناوری بیکار شده اند.

بیشتر در راه است.