مرکو در جایی که کارگران بدون میز کار هستند ملاقات می کند

بسیاری از ابزارهای تعامل و حفظ کارکنان با این فرض ایجاد شدند که کارگران بیشتر وقت خود را پشت میز می گذرانند. اما اکثریت نیروی کار جهانی بدون میز هستند، به این معنی که آنها معمولاً در حال حرکت هستند و دسترسی دائمی به لپ‌تاپ ندارند. بسیاری از آنها نیز از شغل خود ناراضی هستند، که به این معنی است که شرکت ها باید با نرخ ریزش بالا و نرخ نگهداری پایین مقابله کنند. Mercu مستقر در سنگاپور می خواهد به پلتفرمی که به طور خاص برای دسترسی به کارکنان بدون میز طراحی شده کمک کند.

Mercu که در نوامبر 2022 راه اندازی شد، امروز اعلام کرد که 1.6 میلیون دلار سرمایه اولیه از 500 Global، TEN13، Flying Fox Ventures، Archangel Ventures، XA Network و سرمایه گذار بازگشته Sequoia Capital India جمع آوری کرده است.

Mercu توسط شرکت‌هایی در خرده‌فروشی، تدارکات، مهمان‌نوازی و تولید برای کارمندان کشتی، برقراری ارتباط با آنها و کمک به افزایش تعامل استفاده می‌شود. مشتریان آن شامل فعالیت های زنجیره ای مکزیکی Guzman Y Gomez در سنگاپور و Sam Prince Hospitality Group در استرالیا هستند. همچنین مشتریانی در ایالات متحده دارد، جایی که بودجه اولیه برای گسترش ردپای Mercu و استخدام استفاده خواهد شد.

قبل از راه اندازی Mercu، دو بنیانگذار استارت آپ، جاشا زیتل و الیوت گیب، هر دو در Grab کار می کردند. Zittel، یک مدیر محصول در آنجا، نیاز به برقراری ارتباط با میلیون‌ها راننده در هشت کشور داشت و دریافت که تعامل برای پیام‌های ارسال شده از طریق واتس‌اپ و فیسبوک بسیار بیشتر از ارتباطات درون برنامه‌ای یا ایمیل است.

این دو به TechCrunch گفتند که کووید زمینه را برای Mercu فراهم کرد زیرا اهمیت نیروی کار بدون میز را برجسته می کند و همچنین نیازهای آنها را چقدر کم برآورده می کند. به گفته آنها، علیرغم اینکه بیش از 70 درصد از نیروی کار جهانی را تشکیل می دهد، کمتر از 1 درصد از بودجه VC به استارت آپ ها در این فضا اختصاص می یابد.

بنیانگذاران Mercu الیوت گیب و جاشا زیتل

بنیانگذاران Mercu الیوت گیب و جاشا زیتل

زمانی که در Grab کار می‌کردند، Zittel و Gibb، یک طراح محصول سابق در تیم تجربه مسافران Grab، متوجه شدند که بسیاری از کارگران بدون میز کار احساس می‌کنند ارتباط خود را با شرکت‌هایشان قطع کرده‌اند، که بر نرخ‌های نگهداری تأثیر منفی می‌گذارد. نگه داشتن کارگران به معنای ارتباط مداوم با آنها است و این به معنای ملاقات با آنها در جایی است که هستند، به همین دلیل است که Mercu به جای اینکه کارگران را ملزم به دانلود برنامه دیگری کند، با برنامه های پیام رسانی محبوب کار می کند. این امر به ویژه در بازارهای نوظهور که محدودیت‌های سخت‌افزاری و پهنای باند داده در گوشی‌های هوشمند وجود دارد، بسیار مهم است.

از Mercu می‌توان برای ایجاد محتوای سفارشی استفاده کرد، یا کارفرمایان می‌توانند از الگوهای کمپین‌هایی مانند نظرسنجی‌های تعامل انتخاب کنند. این پلتفرم کارمندان را بر اساس نقش، دوره تصدی و مکانشان به گروه‌هایی تقسیم می‌کند و به سازندگان محتوا تجزیه و تحلیل‌هایی درباره نرخ مطالعه و تکمیل، معیارهای صنعت و توصیه‌ها می‌دهد.

برخی از نمونه‌هایی از مواردی که کارفرمایان از Mercu برای آن استفاده می‌کنند عبارتند از دعوت‌نامه‌های شام تیمی، برنامه‌های شناسایی، تعویض شیفت‌ها و ثبت نام آموزشی. گوزمن و گومز فرآیند استخدام و پذیرش خود را با استفاده از Mercu برای انجام کارهایی مانند ارسال دعوت‌نامه‌ها و پیشنهادات مصاحبه از طریق واتس‌اپ به‌طور خودکار انجام داد، که باعث کاهش تعداد عدم حضور به مصاحبه شد. زنجیره ای فست فود همچنین از Mercu برای سنجش احساسات کارگران به صورت ماهانه برای کاهش نرخ گردش مالی استفاده می کند.

Sam Prince Hospitality Group از Mercu برای ارسال آموزش های مستمر از جمله به روز رسانی SOP، اطلاعات محصول و آموزش فروش استفاده می کند.

تیم توسعه محصول Mercu قصد دارد بر ابزارهای بیشتری برای کارمندان تمرکز کند، از جمله بررسی اینکه چگونه می توان از مدل های زبان بزرگ مانند ChatGPT برای برقراری ارتباط با کارمندان در مقیاس استفاده کرد.