مشکل بازار مستلزم راه حل بازار است – TechCrunch

REvil یک انتخاب محکم برای نام شرور است: R Evil. اهانت بد و در عین حال سرگرم کننده. من می توانم تصور کنم که Black Widow ، Hulk و Spider-Man برای سرنگونی رهبری REvil Incorporated در حال همکاری هستند.

گروه جنایتکار که از نام REvil استفاده می کنند ممکن است تابستان امسال حملات باج افزار را به هزاران مشاغل کوچک در سراسر جهان فعال کرده باشد – اما مشکل باج افزار بزرگتر از REvil ، LockBit یا DarkSide است. REvil از اینترنت ناپدید شده است ، اما مشکل باج افزار همچنان ادامه دارد.

REvil یک علامت است نه علت. من به تونی استارک و همکارانش انتقام جویان توصیه می کنم از هیچ سازمان جنایتکارانه ای چشم پوشی کنند – زیرا هیچ مغز متفکر وجود ندارد. باج افزار تنها جدیدترین تحول 50 هزار ساله جنایتکاران کوچک در کشف طرح های سریع ثروتمند شدن است.

رونق گسترده تعداد باج افزارها ناشی از عدم کنترل متمرکز است. سال گذشته بیش از 304 میلیون حمله باج افزاری به مشاغل جهانی انجامید که هزینه آنها برای هر رویداد از 178000 دلار فراتر رفت. فناوری بازاری را ایجاد کرده است که در آن بی شمار جنایتکاران کوچک می توانند به سرعت پول خوبی به دست آورند. بهترین راه مبارزه با این نوع تهدیدها ، رویکرد مبتنی بر بازار است.

افزایش حملات باج افزارهای جهانی نشان دهنده “خفه کردن” گسترده فعالیت های جنایی است. افرادی که به دنبال کسب درآمد غیرقانونی هستند امروز گزینه های بسیار بیشتری در اختیار دارند تا حتی دو سال پیش. بدون تردیدهای فنی ، افراد می توانند داده های شما را بدزدند ، آن را برای باج نگه دارند و شما را مجبور به پرداخت هزینه برای پس گرفتن آن کنند. نیروی انتظامی هنوز برای مقابله با این نوع جرایم سایبری واکنشی نشان نداده است و شبکه های جنایی پیچیده و پیچیده نیز هنوز چگونگی کنترل تجاوزگران اولیه را کشف نکرده اند.

افزایش حملات باج افزارها مربوط به اقتصاد “به عنوان یک سرویس” است. در این مورد ، ما در مورد RaaS یا باج افزار به عنوان یک سرویس صحبت می کنیم. این کار به این دلیل است که هر وظیفه ای در زنجیره باج افزار از پیشرفت پیشرفته ای که با تقسیم کار و تخصص ایجاد می شود ، سود می برد.

کسی هدف آسیب پذیر را پیدا می کند. کسی زیرساخت های ضد گلوله را خارج از صلاحیت اجرای قانون مسئول فراهم می کند. شخصی کد مخرب را ارائه می دهد. همه بازیکنان بدون دانستن نام یکدیگر گرد هم می آیند. نیازی به ملاقات حضوری با آقایان صورتی ، آقای بلوند و نارنجی نیست زیرا توانایی هماهنگی کارها ساده شده است. سرعت سریع نوآوری های تکنولوژیکی ، بازار غیرمتمرکز را ایجاد کرد و آماتورها را قادر ساخت تا در جنایات گران قیمت شرکت کنند.

اقتصاد عادی برای دنیای زیرین درست مانند دنیای تجارت قانونی وجود دارد. من دو شرکت نرم افزاری موفق ایجاد کرده ام ، حتی اگر یک اقتصاددان باشم. من از نرم افزار منبع باز استفاده می کنم و زیرساخت ها را از طریق فناوری های ابری اجاره می کنم. من اولین شرکت نرم افزاری خود را به مدت شش سال قبل از جستجوی سرمایه خارج اداره کردم و این پول را بیشتر برای فناوری و بازاریابی و فروش استفاده کردم.

این پیشرفت تکنیکی هم خوب است و هم بد. اقتصاد جهانی در طول همه گیری جهانی بهتر از آنچه انتظار می رفت عمل کرد زیرا فناوری بسیاری از افراد را قادر می سازد تا از هر کجا کار کنند.

اما بازارهای غیرقانونی جرم نیز از این مزایا برخوردار شد. REvil یک سرویس – بخشی از یک شبکه بزرگتر – ارائه داد و سهم درآمد حاصل از حملات باج افزارهایی را که دیگران انجام داده اند – مانند جف بزوس و آمازون ، از خدمات شرکت من برای خدمات ارائه می دهد.

برای مقابله با حملات باج افزار ، از اقتصاد – بازارهایی که باج افزار را فعال می کنند – قدردانی کنید و پویایی بازار را تغییر دهید. به طور خاص ، سه کار را انجام دهید:

1. بازار را مانند یک مدیر تجاری تجزیه و تحلیل کنید

هر کسب و کار رقابتی به این فکر می کند که چه چیزی به رقبا اجازه می دهد موفق شوند و چگونه می توانند رقابت کنند. شخص پشت اعتصاب باج افزار کارآفرین یا کارگر در شرکتی است که درگیر جرایم سایبری است ، بنابراین با تجزیه و تحلیل کسب و کار خوب با استفاده از داده ها و سوالات تجاری هوشمند شروع کنید.

آیا می توان از فناوری های رمزنگاری که جنایت را فعال می کند برای حل وضوح موجودیت و انکار ناشناس/نام مستعار استفاده کرد؟ آیا فناوری می تواند توانایی یک جنایتکار را برای جذب ، هماهنگی یا جابجایی ، ذخیره و صرف درآمد حاصل از فعالیت های جنایی تضعیف کند؟

2. پیروزی را از نظر بازار تعریف کنید

انجام تجزیه و تحلیل برای درک شرکت های رقیب به شما این امکان را می دهد که بازار باج افزارها را به وضوح مشاهده کنید. حذف یک “شرکت” غالباً خلأ قدرت ایجاد می کند که توسط دیگری پر می شود ، به شرط آنکه بازار یکسان باقی بماند.

REvil ناپدید شد ، اما حملات باج افزار همچنان ادامه دارد. پیروزی از نظر بازار به معنای ایجاد بازارهایی است که در آن جنایتکاران در وهله اول تصمیم می گیرند در این فعالیت شرکت نکنند. هدف دستگیری مجرمان نیست ، بلکه جلوگیری از جنایت است. پیروزی در برابر باج افزار زمانی اتفاق می افتد که دستگیری ها کاهش می یابد زیرا تلاش برای حملات به صفر می رسد.

3. مبارزه با RaaS به عنوان یک کارآفرین در بازار رقابتی

برای جلوگیری از باج افزار مبارزه با کارآفرینان جنایتکار است ، بنابراین این کار مستلزم آن است که مانند یک کارآفرین به جنایت فکر کرده و با آن مبارزه کند.

کارآفرینان مبارزه با جنایت نیاز به همکاری دارند-شبکه های مقامات دولتی ، متخصصان بانک و تکنسین های بخش خصوصی در سراسر جهان باید گرد هم آیند.

از طریق هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ، قابلیت به اشتراک گذاری ایمن داده ها ، اطلاعات و دانش با حفظ حریم خصوصی وجود دارد. ابزارهای جنایت ابزار مبارزه با جنایت می شوند.

هیچ مغز متفکر در لانه آنها نمی نشیند و از هرج و مرج برآمده بر اقتصاد می خندد. در عوض ، تعداد فزاینده ای از آماتورها در حال یافتن راهی برای کسب درآمد سریع هستند. مقابله با صنعت باج افزار نیاز به تمرکز یکسان بر بازار دارد که آماتورها را قادر می سازد در وهله اول وارد جرایم سایبری شوند. مرد آهنی مطمئناً موافق است.