مطالعه MIT نشان می دهد رانندگان تسلا هنگام فعال شدن خلبان خودکار بی توجه می شوند – TechCrunch

تا پایان این هفته ، هزاران مالک تسلا جدیدترین نسخه سازنده بتا نرم افزار بتای خودران خود ، نسخه 10.0.1 را در جاده های عمومی آزمایش خواهند کرد ، حتی در حالی که مقامات نظارتی و مقامات فدرال در مورد ایمنی دستگاه ها تحقیق می کنند. سیستم پس از چند تصادف برجسته

یک مطالعه جدید از موسسه فناوری ماساچوست این ایده را تأیید می کند که سیستم FSD ، که با وجود نام آن در واقع یک سیستم خودمختار نیست ، بلکه یک سیستم پیشرفته کمک راننده (ADAS) است ، در واقع آنقدرها هم ایمن نیست. محققان در حال مطالعه داده های مربوط به 290 دوره غیرفعال سازی خلبان خودکار توسط انسان ، دریافتند که رانندگان هنگام استفاده از سیستم های رانندگی تا حدی خودکار بی توجه هستند.

الگوهای رفتاری بصری قبل و بعد تغییر می کند [Autopilot] عدم ارتباط “، در این مطالعه آمده است. “قبل از خروج از رانندگی ، رانندگان در مقایسه با پس از انتقال به رانندگی دستی کمتر به جاده نگاه می کردند و تمرکز بیشتری روی مناطق غیر مرتبط با رانندگی داشتند. نسبت بیشتر نگاه های خارج از جاده قبل از عدم استفاده از رانندگی دستی با نگاه های طولانی تر به جلو جبران نمی شود. “

ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا گفته است که هرکسی که هزینه نرم افزار FSD را پرداخت کرده باشد نمی تواند به نسخه بتا دسترسی داشته باشد که عملکردهای رانندگی خودکارتری را نوید می دهد. اول ، تسلا از داده های تله متری برای ثبت معیارهای رانندگی شخصی در یک دوره هفت روزه استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که رانندگان هنوز به اندازه کافی حواسشان را جمع کرده اند. همچنین ممکن است از داده ها برای پیاده سازی صفحه ایمنی جدید استفاده شود که خودروی مالک را ردیابی می کند و به بیمه آنها مرتبط است.

مطالعه MIT شواهدی را در اختیار رانندگان قرار می دهد که نشان می دهد رانندگان طبق توصیه از Tesla’s Autopilot (AP) استفاده نمی کنند. از آنجا که AP شامل ویژگی های ایمنی مانند کروز کنترل آگاه از ترافیک و هدایت خودکار است ، رانندگان کمتر توجه می کنند و دستان خود را از روی فرمان بیشتر بر می دارند. محققان دریافتند این نوع رفتار ممکن است ناشی از درک نادرست از ویژگی های AP باشد و محدودیت های آن چیست ، که در صورت عملکرد خوب تقویت می شود. رانندگانی که وظایف آنها به صورت خودکار انجام می شود ، به طور طبیعی ممکن است پس از تلاش برای حفظ هوشیاری بصری و فیزیکی ، خسته شوند ، که به گفته محققان ، این امر بی توجهی بیشتری را ایجاد می کند.

این گزارش با عنوان “مدلی برای رفتارهای طبیعی نگرانه در اطراف خلبانان خودران تسلا” ، صاحبان تسلا مدل S و X را در برنامه روزانه خود برای دوره های یک ساله یا بیشتر در سراسر منطقه بزرگ بوستون دنبال کرده است. این خودروها مجهز به سیستم جمع آوری داده های ضبط محیط رانندگی هوشمند در زمان واقعی 1 بودند که به طور مداوم داده ها را از گذرگاه CAN ، GPS و سه دوربین فیلمبرداری 720p جمع آوری می کند. این سنسورها اطلاعاتی مانند سینماتیک خودرو ، تعامل راننده با کنترل کننده های خودرو ، مسافت پیموده شده ، موقعیت و وضعیت راننده ، چهره و نمای جلوی خودرو را ارائه می دهند. MIT تقریباً 500000 مایل داده جمع آوری کرد.

هدف از این مطالعه شرمساری تسلا نیست ، بلکه حمایت از سیستم های مدیریت توجه رانندگان است که می توانند به رانندگان در زمان واقعی بازخورد بدهند یا عملکرد اتوماسیون را متناسب با سطح توجه راننده تنظیم کنند. در حال حاضر ، Autopilot از یک سیستم حسگر روی دست برای نظارت بر تعامل راننده استفاده می کند ، اما توجه راننده را از طریق چشم یا ردیابی سر کنترل نمی کند.

محققان پشت مطالعه مدلی را برای رفتارهای مبتنی بر نگاه ، “بر اساس داده های طبیعت گرایانه” ، توسعه داده اند که می تواند به درک ویژگی های تغییر توجه رانندگان تحت اتوماسیون کمک کند و از توسعه راه حل هایی برای اطمینان از درگیر بودن کافی رانندگان در کارهای رانندگی کمک کند. ” این امر نه تنها به سیستمهای نظارتی رانندگان در بررسی نگاههای “غیرمعمول” کمک می کند ، بلکه می تواند به عنوان معیاری برای مطالعه اثرات ایمنی اتوماسیون بر رفتار راننده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت هایی مانند Seeing Machines و Smart Eye در حال حاضر با خودروسازانی مانند جنرال موتورز ، مرسدس بنز و فورد همکاری می کنند تا سیستم های مانیتورینگ راننده مبتنی بر دوربین را به خودروهایی با ADAS بیاورند ، اما همچنین مشکلات ناشی از رانندگی در حالت مستی یا اختلال را برطرف کنند. فناوری وجود دارد. سوال این است که آیا تسلا از آن استفاده می کند؟