معرفی روش های ترمیم شکستگی دندان و چگونگی آن ها

همچنین، در شرایط خاصی میتوان از براکتهای نامرئی اینویزالاین (ارتودنسی نامرئی) برای درمان افرادی که دندانهای لمینیتشدهی متعددی دارند استفاده کرد. آیا ارتودنسی محدود به سن خاصی است؟ براکتهای ارتودنسی را میتوان روی لمینیتهای ونیر نیز نصب کرد. در این روش دندان های مصنوعی به یک پایه فلزی یا پلاستیکی متصل می شوند و توسط قلاب ها یا سایر ابزار نگهدارنده به دندان های طبیعی وصل و در جای خود ثابت می شوند.دندان های مصنوعی متحرک معمولا ارزان تر از نوع ثابت (روکش یا بریج) هستند و در صورت افتادن می توان دندان های مصنوعی دیگری را به آن اضافه کرد.

مواد پرکننده برای دندان های جلویی باید به رنگ دندان باشد. مقاومت و دوام آنها به اندازه پرسلن یا ترمیم های فلزی نیست و بیشتر مستعد سایش و تغییر رنگ می باشند. ارتودنسی بر خلاف تصویر سابق، درمانی برای کودکان نیست و هر فردی در هر سنی میتواند با درمان ارتودنسی، سلامت عمومی بالاتر، زیبایی بیشتر و زندگی بهتری داشته باشد. بهترین راه برای مقابله با حفرههای ناشی از پوسیدگی دندان، متوقف کردن آنها در جای خود است. پوسیدگی با برداشتن بخش پوسیده دندان و پر کردن آن با کامپوزیت متوقف می شود.

پیش از ترمیم هر دندانی باید با دندانپزشک در این باره مشورت شود. در تحقیقات صورت گرفته کمتر از صد مورد واکنش آلرژی به آمالگام دندان مشاهده شده است. افراد سیگاری یا بیماران مبتلا به دیابت، برای این روش مورد مناسبی نیستند.مصرف تنباکو و ابتلا به برخی از بیماری ها، قدرت ترمیم و مقاومت بدن در برابر عفونت ها را مختل می کند و خطر شکست پیوند را بالاتر می برد.این درمان ها هزینه بیشتری از دندان های مصنوعی یا روکش ها دارند اما روشی کار آمد تر و موثر تر برای جایگزینی دندان از دست رفته هستند که مشکلات پروتز های متحرک بدون ایمپلنت و بریج را ندارند.

عمده پرکردگیهای همرنگ دندان از مواد پلاستیکی سختی بنام رزین های کامپوزیتی ساخته شده اند که رنگ و ظاهری شبیه به ترمیم دندان پوسیده با کامپوزیت دندان دارند. دندانپزشک متخصص از یک وسیله فلزی نوک تیز به نام اکسپلورر برای پیدا کردن پوسیدگی احتمالی استفاده می کند. منطقهی خالی دندان که برای جدا کردن بخش پوسیده از آن خارج شده است، با استفاده از مواد مخصوصی پر میشود. دندان مصنوعی به افرادی که دندانهای خود را از دست دادهاند، کمک میکند تا توانایی خوردن و صحبت کردن را به شکلی بسیار نزدیک به دندانهای طبیعی به دست آورند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم فاصله دندان با کامپوزیت بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.