مقامات ایالات متحده دامنه های بیشتری مرتبط با وب سایت های پرکار DDoS-for-Hare را تصاحب می کنند

مقامات ایالات متحده 13 دامنه دیگر مرتبط با برخی از محبوب ترین وب سایت های DDoS-for-Hare در جهان را ضبط کرده اند.

این وب‌سایت‌ها که به‌عنوان سرویس‌های «بوتر» یا «استرس‌زا» نیز توصیف می‌شوند، به‌عنوان ابزارهای تست امنیتی قانونی به بازار عرضه می‌شوند که به مدیران اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌های تست استرس را انجام دهند. در واقع، این سرویس‌ها برای راه‌اندازی حملات انکار سرویس (DDoS) استفاده می‌شوند که برای غلبه بر وب‌سایت‌ها و شبکه‌ها و مجبور کردن آنها به حالت آفلاین طراحی شده‌اند.

وزارت دادگستری روز دوشنبه اعلام کرد که FBI 13 دامنه دیگر مرتبط با برخی از پرکارترین سرویس‌های راه‌انداز را به عنوان بخشی از عملیات PowerOFF، یک تلاش مجری قانون بین‌المللی برای مختل کردن پلتفرم‌های آنلاین که به هر کسی اجازه می‌دهد تا حملات گسترده DDoS توزیع شده را انجام دهد، توقیف کرده است.

با این حال، وزارت دادگستری گفت که 10 دامنه از 13 دامنه توقیف شده توسط مجریان قانون در این هفته به دامنه های قبلی که در یک پویش در دسامبر 2022 مصادره شده بودند مرتبط بودند که 48 سرویس بوتر را از بین برد.

وزارت دادگستری گفت: «برای مثال، یکی از دامنه‌هایی که این هفته توقیف شد – cyberstress.org – به نظر می‌رسد همان سرویس تحت دامنه cyberstress.us باشد که در ماه دسامبر توقیف شد. «در حالی که بسیاری از خدمات بوتر که قبلاً مختل شده بودند، بازنگشته‌اند، اقدام امروز نشان‌دهنده تعهد مجری قانون به هدف قرار دادن اپراتورهایی است که ادامه فعالیت‌های مجرمانه خود را انتخاب کرده‌اند.»

TechCrunch از 13 وب سایت توقیف شده توسط FBI در این هفته بازدید کرد. در حالی که تقریباً همه وب‌سایت‌های هدف عملیات اکنون پیامی را نشان می‌دهند که نشان می‌دهد توسط FBI توقیف شده‌اند، TechCrunch دریافت که – در زمان نگارش مقاله – حداقل یکی از سایت‌ها به طور عادی به کار خود ادامه می‌دهد. مشخص نیست که چرا این سایت به بارگیری ادامه می دهد و وزارت دادگستری هنوز به سوالات TechCrunch پاسخ نداده است.

به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد دامنه ها، که وزارت دادگستری می گوید “صدها هزار” کاربر ثبت شده دارند و برای هدف قرار دادن مناطق مدارس و وب سایت های دولتی استفاده شده اند، FBI حساب هایی را با هر سرویس باز یا تمدید کرد و سپس با راه اندازی DDoS آنها را آزمایش کرد. حملات علیه کامپیوترهای تحت کنترل دولت سپس تأثیر را بر این رایانه‌های «قربانی» مشاهده کرد.

وزارت دادگستری گفت: «در برخی موارد، علی‌رغم اینکه رایانه قربانی در شبکه‌ای با ظرفیت زیاد قرار داشت، حمله آزمایشی آنقدر قوی بود که اتصال اینترنت را به طور کامل قطع کرد».

وزارت دادگستری همچنین در اطلاعیه روز دوشنبه گفت که چهار نفر از متهمانی که در ماه دسامبر متهم شدند – جرمیا سام ایوانز میلر، انجل مانوال کولون جونیور، شمار شاتوک و کوری آنتونی پالمر – در اوایل سال جاری به جرم خود اعتراف کردند. این متهمان که قرار است در تابستان امسال محکوم شوند، با عملکرد از بین رفته «RoyalStresser.com»، «SecurityTeam.io»، «Astrostress.com» و «Booter.sx» DDoS-برای مرتبط هستند. -خدمات استخدام

این تخریب ها به عنوان بخشی از عملیات مشترک بین آژانس ملی جرایم بریتانیا، پلیس هلند و یوروپل انجام شد. در اوایل سال جاری، NCA اعلام کرد که با راه‌اندازی تعدادی سایت که مدعی ارائه خدمات DDoS برای استخدام هستند، به بازار جنایی آنلاین نفوذ کرده است.