مقررات جدید در هند به دنبال جلوگیری از ستایش تنباکو در پلتفرم‌های استریم است

وزارت بهداشت هند دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای سرویس‌های پخش ویدئوی درخواستی ارائه کرده است که در صورت نمایش چنین فعالیت‌هایی بر روی صفحه نمایش، هشدارهایی را در مورد سیگار کشیدن و استفاده از سایر محصولات تنباکو ضروری می‌کند. مقررات جدید که به عنوان قوانین اصلاح سیگار و سایر محصولات تنباکو، 2023 نامیده می شود، تا سه ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

خط‌مشی به‌روز شده، گنجاندن لکه‌های بهداشتی ضد دخانیات را با مدت حداقل نیم دقیقه در ابتدای و وسط برنامه الزامی می‌کند. همچنین در طول توالی هایی که مصرف دخانیات را به تصویر می کشد، به نمایش برجسته یک هشدار بهداشتی به شکل متن در انتهای پایین صفحه نیاز دارد.

علاوه بر این، یک سلب مسئولیت سمعی و بصری با جزئیات اثرات مضر مصرف دخانیات، که کمتر از 20 ثانیه طول نمی کشد، در ابتدا و نیمه راه هر برنامه مورد نیاز است. این بند بخش مهمی از تلاش های هماهنگ وزارت بهداشت برای افزایش کمپین ضد سیگار است.

مصرف تنباکو در هند قابل توجه است و این کشور یکی از بزرگترین مصرف کنندگان تنباکو در سراسر جهان است. بیش از 260 میلیون بزرگسال در هند به نوعی از تنباکو استفاده می کنند که تنباکوی بدون دود رایج ترین شکل آن است.

در تلاشی بیشتر برای جلوگیری از جذابیت کشیدن سیگار، این سیاست تصریح می‌کند که پلتفرم‌های استریم از نمایش مارک هر گونه سیگار یا سایر محصولات تنباکو منع می‌شوند. همچنین دیگر نمی‌توان از همان محصولات در محتوای تبلیغاتی برای محتوای پلتفرم استفاده کرد.

قوانین جدید به نمایندگانی از هر دو وزارت بهداشت و رفاه خانواده و وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات این اختیار را می‌دهد که در صورت عدم رعایت مقررات، اقدام تنبیهی انجام دهند.