مهندسان استنفورد با سرآشپز ستاره میشلن برای ساخت رستوران های مدولار – TechCrunch همکاری می کنند

الکس کولچینسکی، الکس گروبله و مکس پرهام در حین تحصیل در رشته مهندسی در استنفورد، در مورد کمبود گزینه های غذایی در محوطه دانشگاه و هزینه گزینه های موجود با یکدیگر ملاقات کردند.

کولچینسکی به TechCrunch گفت: «حتی در یک برنامه غذایی یارانه ای، هزینه ناهار 10 دلار و برای شام بیشتر است. «من می‌نشستم و کارم را در سالن غذاخوری انجام می‌دادم تا بتوانم دو ناهار بخورم. الکس (گروبله) فقط به چیپوتل می‌رفت و حقوق خود را در آنجا خرج می‌کرد.»

کلچینسکی و گروبله که در حال انجام کار دکترا در زمینه رباتیک بودند، در حالی که به چگونگی تهیه غذای خوب با هزینه کمتر فکر می کردند، به این فکر کردند که چگونه روبات ها می توانند به مردم در تهیه غذا و سایر وظایف کمک کنند.

کولچینسکی افزود: “به نظر می رسد که یک کاسه 10 دلاری بوریتو واقعاً 3 دلار هزینه غذا دارد و بقیه پول به مکان هایی مانند نیروی کار، سربار و املاک می رود.” “اگر ما یک رستوران مستقل بسازیم، قیمت غذاهای واقعا خوب را پایین می‌آوریم و در نزدیکی آن قرار می‌گرفتیم.”

انیمیشن کاسه مزلی

انیمیشن نحوه به هم پیوستن کاسه مزلی. اعتبار تصویر: مزلی

این سه نفر با سرآشپز ستاره میشلن، اریک مینیچ، که قبلاً بخشی از تیم آشپزی موسس و سرآشپز اجرایی رستوران اسپانیایی The Commissary در سانفرانسیسکو بود، برای راه اندازی Mezli، شرکتی که رستوران‌های مدولار کاملاً مستقل را ایجاد می‌کرد، همکاری کردند. بیشتر برنامه ها سال گذشته طرح ریزی شد و در ژانویه در Y Combinator شروع شد.

نمونه اولیه ربات رستوران Mezli راه اندازی شده و به مشتریانی از محل کیچن تاون این شرکت در سان متئو خدمت می کند. ماشین ها فضایی به ابعاد 10 فوت در 20 فوت را اشغال می کنند و بصورت آزاد ایستاده اند. آنها مملو از مواد تشکیل دهنده هستند و در ابتدا کاسه های غلات به سبک مدیترانه ای، مخلفات و نوشیدنی ها را ارائه می دهند.

قیمت کاسه ها از 4.99 دلار شروع می شود. رستوران‌ها می‌توانند مستقیماً از رستوران سفارش دهند یا آنلاین سفارش دهند و غذا را از کمد هوشمند تحویل بگیرند یا تحویل بگیرند. کولچینسکی گفت: محل آزمایش در حال حاضر نویدبخش است: 44 درصد از مشتریانی که غذا را امتحان کرده‌اند، مشتریان مکرر شده‌اند.

او گفت که این شرکت اکنون در حال کار بر روی نسخه سوم خود از نمونه اولیه خود است که برای عرضه عمومی در سال آینده آماده خواهد شد. این حرکت با سرمایه‌گذاری 3 میلیون دلاری سرمایه‌گذارانی از جمله Metaplanet، Pieter Abbeel روباتیک، زید ایوب رستوران‌دار و Y Combinator پشتیبانی می‌شود. این بودجه جدید شرکت را قادر می سازد استعداد، قطعات، غذا و هزینه های عملیاتی بیشتری را اضافه کند.

کولچینسکی افزود: زمانی که شرکت بتواند مقیاس خود را افزایش دهد، مزلی قادر خواهد بود هزاران رستوران مدولار را به صورت سه بعدی پرینت کند و آنها را در کسری از زمان و هزینه ای که برای راه اندازی و راه اندازی رستوران های سنتی صرف می کند، به کار گیرد.

او گفت: «ما در چند مکان افزایش خواهیم یافت و سپس آنها را تولید انبوه خواهیم کرد. ما انتظار داریم به دلیل روش تولید انبوه خود، به 1000 مکان سریعتر از سایر رستوران ها برسیم.

یکی از حامیان Mezli، Pieter Abbeel، استاد دانشگاه UC Berkeley و کارآفرین در تیم موسس Gradescope و Covariant است. او در مورد مزلی از برخی از همکلاسی های تیم های موسس شنیده بود و می خواست درگیر شود.

او جذب چشم انداز شرکت مبنی بر ارائه غذای سالم که مقرون به صرفه تر و در دسترس تر باشد، شد. او همچنین به عنوان یک دانشمند، رویکرد «اصول اول» را برای استفاده از تجارت و مهندسی برای کاهش تنگنای رسیدن غذا به دست مردم و نحوه سرو غذا دوست داشت.

ابیل گفت: “این برای من طنین انداز است.” «هر چیزی فیزیکی همیشه سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، بنابراین اگر اولین راه‌حلی برای حل آن پیدا نکنید، دشوار خواهد بود. علاوه بر این، از روز اول، غذا سرو می شد و این قانع کننده است.»