موتور الکتریکی انقلابی YASA که توسط مرسدس بنز خریداری شد ، برای کارهای بزرگ آماده شده است-TechCrunch

تیم وولمر ، بنیانگذار و CTO ، معتقد است موتورهای محوری شار او می تواند یک تغییر بازی تحرک باشد

بازگشت در ماه ژوئیه، YASA (سابق Yokeless And Segmented Armature) ، یک استارتاپ موتور الکتریکی بریتانیایی با موتور انقلابی “شار محوری” ، توسط مرسدس بنز خریداری شد. این خرید دقیقاً توجه مطبوعات زیادی را به خود جلب نکرد ، زیرا جزئیات کمی دیگر اعلام شد. اما YASA به احتمال زیاد نهادی است که ارزش تماشا دارد.

YASA که در سال 2009 پس از خارج شدن از دانشگاه آکسفورد تأسیس شد ، اکنون موتورهای الکتریکی فوق العاده کارآمد را برای پلت فرم الکتریکی مرسدس بنز AMG.EA تولید می کند. این شرکت در بریتانیا به عنوان یک شرکت تابعه با مالکیت کامل ، در خدمت مرسدس بنز و مشتریان فعلی مانند فراری خواهد بود. این شرکت نام تجاری ، تیم ، امکانات و مکان خود را در آکسفورد حفظ خواهد کرد.

موتورهای الکتریکی شار محوری YASA به دلیل کارآیی ، چگالی توان بالا ، اندازه کوچک و وزن کم ، مورد توجه صنعت EV قرار گرفت.

در مقابل ، طراحی موتور الکتریکی “شعاعی” بیشتر در بازار EV های امروزی رایج است. حتی تسلا به موتورهای الکتریکی شعاعی متکی است ، یک فناوری قدیمی بیش از 40 سال قدمت دارد و از نظر نوآوری بسیار کمی باقی مانده است.

اما طراحی شار محوری YASA ، که دارای قطعات بسیار نازک است ، بدین معنی است که می توان آنها را در واحدهای قدرتمند تک درایو ترکیب کرد. این باعث می شود که آنها یک سوم وزن موتورهای الکتریکی دیگر را داشته باشند ، کارآمدتر و دارای چگالی قدرت 3 برابر بیشتر از تسلا باشند.

تیم وولمربنیانگذار YASA و CTO ، این رویکرد جدید را در طراحی موتورهای الکتریکی ابداع کردند. من با او تماس گرفتم تا بدانم بعدش چیست.

TC: سفر تا اینجا چیه:

TW: ما تقریباً 12 سال پیش با یک وظیفه شروع کردیم: بیایید ماشین های برقی را شتاب دهیم ، بیایید هر کاری می توانیم انجام دهیم تا خودروهای برقی سریعتر اتفاق بیفتند. ما اکنون 10 سال در یک انقلاب 20 ساله هستیم ، هر خودروی جدیدی که در 10 سال به فروش برسد ، برقی خواهد بود ، بدون شک. هیچ چیز برای یک مهندس هیجان انگیزتر از یک دوره انقلاب نیست زیرا سرعت نوآوری مهم است. چیزی که برای ما بسیار هیجان انگیز است این است که به سرعت به نوآوری می پردازیم ، و آنجاست که همکاری با مرسدس واقعاً جالب است.

TC: موتور شما با چه چیزی متفاوت بود؟

TW: ما در ابتدای دوره دکترا با یک کاغذ خالی شروع کردیم. و ایده این بود که بگوییم ، چیزی که می تواند برای صنعت خودروهای برقی در 10 یا 15 سال آینده ایجاد شود ، زمانی که آنها نیاز دارند ، و ما می توانیم آنها را ملاقات کنیم. چیزی که سبک تر ، کارآمدتر و قابل تولید در حجم بود. در دهه 2000 ، موتورهای محوری شار چندان رایج نبودند ، اما با ترکیب فناوری شار محوری و ایجاد چند تغییر کوچک با استفاده از مواد جدید ، اساساً به این طرح جدید برخورد کردم که ما آن را YASA: Yokeless and Segmented Armature می نامیم. این یک توپولوژی نور در شار محوری را می گیرد و آن را حتی سبک تر می کند ، تقریباً نصف دوباره. مزیتی وجود دارد زیرا روتورها با قطر بزرگتری می چرخند. بنابراین ، اساساً گشتاور نیرو بر قطر است ، بنابراین برای همان نیرو ، گشتاور بیشتری دریافت می کنید. بنابراین اگر قطر خود را دو برابر کنید ، برای همان مقدار مواد گشتاور دو برابر دریافت می کنید. بنابراین این مزیت شار محوری است.

TC: شما این کار را با معامله با مرسدس انجام داده اید – بعدی چیست؟

TW: ما اساساً یک شرکت تابعه با مالکیت کامل هستیم. ما قصد داریم از نیروگاه صنعتی مرسدس استفاده کنیم. اما نکته کلیدی این است که اگر مشاهده کنید که چگونه فناوری ها در خودرو فیلتر می شوند ، از بخش لوکس شروع می شوند ، مانند فراری های این جهان ، و سپس به بخش اصلی تبدیل می شوند و پس از آن به حجم بیشتری می رسند. این فضایی است که مرسدس از نظر صنعتی شدن در سطح جهانی قرار دارد ، بنابراین این ایده ای است که پشت این همکاری است.

TC: از اینجا دیگر چه کاری می توانید انجام دهید؟

TW: ما یک موتور بسیار بالا ، قدرت بالا ، چگالی کم و سبک وزن خواهیم داشت تا بتوانیم عملکردهای ورزشی را همراه با سطوح بالای صنعتی شدن بررسی کنیم. این ما را در موقعیتی واقعاً منحصر به فرد برای همه چیز قرار می دهد.

اگرچه وولمر در مورد برنامه های آینده خود مبهم است ، اما مطمئناً یکی از کسانی است که در فضای الکتریکی و موتورهای الکتریکی تماشا می کند. ارسال خرید YASA این ویدیو را منتشر کرد:
https://www.youtube.com/watch؟v=YkldZQuzR3E