موتور دیزل – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

سطح بالایی پیستون نیز با محفظه احتراق در تماس است. در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بستهاند و پیستون به نقطه مرگ بالا میرسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق میگردند. در حالی که پیستون ساخته شده به وسیله آهنگری بدنه ای فشرده و متراکم دارد و حدود ۷۰% مقاومتر از نوع ریختگی آن است. نوع ریختهگری که فضای متخللی دارد و مقاومت گرمایی کمتر در خودروهایی با قدرت پایینتر استفاده میشود و نوع آهنگری که بافتی متراکم و قوی دارد برای خودروهای سنگین با توان بالاتر مورد استفاده قرار میگیرد. جنس پیستون ها از چدن یا آلومینیم است پیستون های چدنی بدنه ای بزرگ تر و سنگین تر دارند. پیستون های چدنی به دلیل سنگینی و همچنین بدنه بزرگتر تنها در خودروهای دیزلی با قدرت بالا استفاده میشوند. پیستون های آلومینیومی در هر دو نوع، انتقال حرارتی بالایی دارند و شکلپذیری خوبی نیز برخوردارند و درنتیجه خطر شکستن آنها کمتر است، اما قیمتشان نسبت به پیستون های چدنی بیشتر است.

اما بعدها از این مفهوم، در دیگر شاخههای علوم نیز استفاده شد. به این ترتیب که معمولا در موتورهای بنزینی از سه یا چهار و موتورهای دیزلی از شش یا هفت ضایعات پیستون سر سیلندر رینگ استفاده میشود. معمولا روی دامنهی پیستون در بالا و پایین سوراخهای ریزی نیز جهت نفوذ روغن به داخل پیستون تعبیه میشود. پیستون ها معمولا سبک با توان انتقال حرارتی بالا ساخته میشوند. بعضی سیلندرها یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی دارند که آن ها را سیلندرهای دو پایه می گویند. همه پیستون های موجود در سیلندرهای یک موتور باید از نظر اندازه و ابعاد و وزن یکی باشند تا در عملکرد آنها اختلاف کیفیت یا زمان ایجاد نشود. به تعداد سیلندرهای یک موتور، پیستون در آن وجود دارد و هر چه تعداد سیلندرها و در نتیجه پیستونها بیشتر باشد قدرت موتور نیز بیشتر خواهد بود. طول این استوانه کمی بیشتر از قطرش است. نقطهٔ مرگ پائین همان B.D.C است. نقطهٔ مرگ پائین همان B.D.C است. فاصله سیلندر و پیستون را که همان لقی پیستون میگویند روغن پر میکند که حرکت راحتتر پیستون را به همراه دارد. در این مثال، شخصی از توحید حرکت کرده و پس از گذشت زمانی به مکان اولیه خود برگشته.

در این نوع موتورهای دوزمانه سوپاپ تنفس هوای تازه، نظیر آنچه در موتورهای چهارزمانه ذکر شد وجود ندارد؛ و به جای آن در فاصله معینی از سرسیلندر، مجراهایی در بدنه سیلندر تعبیه شدهاست؛ که پیستون در قسمتی از مسیر خود جلوی آنها را میبندد، اصول کار این موتورها در دوزمان است، که در واقع در هر دور چرخش میللنگ اتفاق میافتد. این نوع پیستون و میللنگ همپوشانی بیشتری دارند و دور موتور را افزایش میدهند. در این نوع پیستون، برشی کامل در دامنه ایجاد میشود تا از برخورد میللنگ با آن جلوگیری شود. فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین میراند. با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز میشود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه میدهد سیلندر را ترک کند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام میگردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند.

در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمیگردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج میگردند. سیستم اگزوز خارج کرد گاز حاصل از احتراق سوخت بسیار مهم است که این امر با انتقال گازهای زائد از سیلندر موتور به داخل منیفولد خروجی و سپس منبع اصلی اگزوز که صدا را کاهش میدهد صورت میگیرد. همچنین با بررسی انواع و جنس آن دریابیم که تا چه حد احتمال خرابی آن وجود دارد و چگونه میتوان از این خرابیها پیشگیری کرد. برای درک بهتر مکانیزم عملکرد میل لنگ میتوان آن را به رکابهای دوچرخه تشبیه کرد. این حضور ثابت و همیشگی از اهمیت و نقش آنها در عملکرد خودرو تاثیر پیستون به انگلیسی میگیرد. میخواهیم بدانیم پیستون چیست و چه نقشی در عملکرد موتور خودرو بازی میکند؟ درباره نقش مهم رینگها در عملکرد پیستون توضیحاتی داده شد. در این روش برای کنترل انبساط حرارتی پیستون از روش تقویت کردن یا دو فلزی نمودن قسمتی از پیستون که در معرض حرارت بیشتری قرار دارد، استفاده میگردد. در این موقع هوای تازه به شدت وارد سیلندر میگردد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از پیستون و رینگ پراید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.