موج دوم تحول دیجیتالی آمریکای لاتین – TechCrunch

در گذشته سال گذشته ، آمریکای لاتین به شدت تحت پوشش اخبار بین المللی قرار گرفت زیرا همه گیری COVID-19 باعث شد بسیاری از استقامت ما در مواجهه با بحران زیر سال بروند. اما دورهای جمع آوری کمک های مالی عظیم منطقه و تک شاخ های براق جدید با خوش بینی در مورد اکوسیستم فناوری جوانه زده آن مقابله کرده اند.

هنگامی که ما اولین گزارش شتاب دیجیتال LatAm را در گزارش تحول دیجیتال سال گذشته در آمریکای لاتین به اشتراک گذاشتیم ، معتقد بودیم در اوج رشد دیجیتالی هستیم که توسط همه گیری کاتالیزور شده است. نفوذ تجارت الکترونیکی در بالاترین سطح خود قرار داشت و ارزش بازار شرکتهای فناوری عمومی بسیار سریعتر از تولید ناخالص داخلی منطقه در حال رشد بود. اما با سال 2021 همه اثرات مرتبه دوم و سوم این بحران به وجود آمد و گسترش فناوری در سراسر قاره را به سرعت فراتر از هرگونه پیش بینی تسریع کرد.

در گزارش امسال ، ما 200 اسلاید از تجزیه و تحلیل غنی از داده ها ، تحقیقات اولیه ، داده های شرکت خصوصی و مطالعات موردی را برای بیان داستان این “موج دوم” تغییر که ما شاهد آن هستیم ، اختصاص می دهیم. از پذیرش سریع فناوری های پایدار گرفته تا استقبال از اقتصاد خالق جدید محلی ، ما تغییرات شگفت انگیزی را که همه گیر در ترجیحات مصرف کنندگان ، پویایی محل کار ، مدل های کسب و کار و تأثیر ژئوپلیتیکی بر بخش فناوری در حال تغییر سریع ایجاد کرده است ، توضیح می دهیم.

یک نمای اولیه از بالا به پایین تصویری واضح از یک منطقه در نقطه عطف ایجاد می کند. شاخص تحول دیجیتال آتلانتیکو ، که میزان نفوذ فناوری را با ردیابی ارزش شرکت های فناوری عمومی به عنوان درصد تولید ناخالص داخلی اندازه گیری می کند ، در سال 2021 از 2.3 درصد در سال 2020 برای 3.4 درصد در سال آگوست به 3.4 درصد افزایش یافت.

شاخص تحول دیجیتال آتلانتیکو 2021 LatAm.

شاخص تحول دیجیتال آتلانتیکو 2021 LatAm. اعتبار تصویر: آتلانتیکو

به طور مشابه ، بر اساس تجزیه و تحلیل داخلی داده های شرکت خصوصی ، برآورد می کنیم که ارزش اسب شاخدار منطقه ای به 105 میلیارد دلار رسیده است که بیش از دو برابر رقم سال گذشته 46 میلیارد دلار است. در حال حاضر هشت اسب شاخدار جدید در سال جاری ضرب شده است که تقریباً در نیمه سال به نرخ 2020 می رسد.

کل بازار تکشاخ 2021 LatAm. اعتبار تصویر: آتلانتیکو

درباره فین تک های آمریکای لاتین که سال گذشته 40 درصد از سرمایه گذاری خطرپذیر منطقه را به خود اختصاص داده است ، مطالب زیادی نوشته شده است. انقلابی که در پنج سال گذشته شاهد آن بودیم ، شرکت هایی مانند Nubank (بزرگترین بانک دیجیتالی جهان) را تولید کردند ، با ترکیبی از تغییر خواسته های مصرف کنندگان ، بخش بانکی متمرکز و محیط نظارتی طرفدار نوآوری ایجاد شد. ما در حال حاضر شاهد اثرات مرتبه دوم رونق فین تک هستیم ، زیرا شرایط مشابهی در سایر بخشهایی که به زودی مختل می شوند بوجود می آید.

در فضای بیمه نیز تغییرات مشابهی جای خود را به مدل های ابتکاری مانند 180 می دهدO در برزیل و Betterfly در شیلی. سابق ، که توسط Nubankers قبلی تأسیس شده است ، بیمه جاسازی شده را به حداکثر می رساند و پیشگام یک مدل بیمه به عنوان خدمات است که هر شرکتی را قادر می سازد محصولات بیمه سفارشی برای مشتریان خود ایجاد کند و آنها را به طور یکپارچه در تجربه اصلی خود ادغام کند. در مورد Betterfly ، ما شاهد ظهور یک پلت فرم مزایای جدید هستیم که به شرکت ها اجازه می دهد یک محصول بیمه عمر ارائه دهند که عادات سالم و کمک های خیریه را پاداش می دهد.