مکس س: این یک مته نیست!

سلام و به Max Q خوش آمدید! مستقیماً به اخبار بزرگ در جلو: به نظر می رسد که ما بالاخره به اولین آزمایش پرواز مداری (OFT) سفینه فضایی اسپیس ایکس نزدیک می شویم – این بار واقعاً واقعی است. به نظر می رسد که لباس خیس در هفته آینده به نظر می رسد، و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می توانیم هفته بعد شاهد تلاش SpaceX باشیم.

در این شماره:

  • ناقوس مرگ Virgin Orbit
  • استارت آپ جدیدی که فضاپیمای «تعقیب مداری» را برای پنتاگون می سازد
  • اخبار از استوک اسپیس و موارد دیگر

پرونده Virgin Orbit برای ورشکستگی

Virgin Orbit، شرکت پرتاب بار کوچک در مدار پایین زمین که از Virgin Galactic ریچارد برانسون خارج شد، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست حمایت از ورشکستگی داده است.

تشکیل پرونده ورشکستگی به دنبال هفته‌ها اخبار بد برای شرکت، از جمله توقف در همه عملیات، جستجوی کوتاه برای پول بیشتر برای ادامه فعالیت و اخراج‌های گسترده برای تلاش برای اندازه‌گیری مناسب با بودجه واقعی موجود شرکت، که ورشکستگی است، صورت می‌گیرد. اخبار اساسا تایید می کند که وجود نداشت. پاره كردن.

پرتاب راکت افقی مدار بکر

اعتبار تصویر: ویرجین اربیت/گرگ رابینسون

True Anomaly می خواهد جنگنده های فضایی را با ماهواره های جاسوسی آموزش دهد

با ادامه تشدید تنش ها بین ایالات متحده و چین، یک استارتاپ جدید از مخفی کاری با میلیون ها نفر جمع آوری شده و برنامه ای برای ارسال ماهواره های تعقیب جمع آوری اطلاعات به مدار در سال جاری ظهور کرده است.

True Anomaly مستقر در کلرادو سال گذشته توسط سه نفر از اعضای سابق نیروی فضایی تأسیس شد. این شرکت تصمیم گرفته است تا پنتاگون را با فناوری دفاعی برای محافظت از دارایی‌های آمریکا در فضا و بازبینی فضاپیماهای دشمن در اختیار پنتاگون قرار دهد. این استارت‌آپ یک پشته فناوری ایجاد کرده است که شامل نرم‌افزار آموزشی و «وسایل نقلیه تعقیب مداری خودکار» است که قادر به جمع‌آوری ویدیو و سایر داده‌ها در مورد اشیاء در فضا هستند.

به گفته حتی راجرز، مدیر اجرایی True Anomaly، ​​یک “عدم تقارن اطلاعاتی” حیاتی بین ایالات متحده و دشمنانش در مورد فعالیت های فضایی وجود دارد. او گفت که چنین عدم تقارن احتمال درگیری را افزایش می دهد “زیرا شرایطی را برای محاسبه اشتباه ایجاد می کند.”

ما باید کاملاً در مورد اهداف آنها و توانایی های آنها شفاف سازی کنیم تا بتوانیم سرمایه گذاری درستی انجام دهیم و در صورت لزوم از خود دفاع کنیم.

شغال واقعی ناهنجاری

اعتبار تصویر: ناهنجاری واقعی

اخبار بیشتر از TC و فراتر از آن

  • فضای Apex اولین اتوبوس ماهواره ای خود را ژانویه آینده راه اندازی خواهد کرد و هدف آن تولید 100 اتوبوس ماهواره ای تا سال 2026 است. (TechCrunch)
  • اسطرلاب، یک استارت آپ به سرپرستی یک مهندس که در اسپیس ایکس و آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا کار می کرد، اولین ماه نورد خود را در یک ماموریت Starship برنامه ریزی شده برای سال 2026 به ماه می فرستد. (نیویورک تایمز)
  • فضای Axiom دومین ماموریت فضانورد خصوصی اکنون قرار است در 8 می به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شود. (Axiom)
  • چین ارتش در حال برنامه‌ریزی یک صورت فلکی ماهواره‌ای ملی به ترتیبی مشابه با استارلینک است – حدود 13000 فضاپیما. (واشنگتن پست)
  • سازمان تحقیقات فضایی هند برای اولین بار نمونه اولیه هواپیمای فضایی قابل استفاده مجدد را فرود آورد. (فضا)
  • لفت اوربیتال 15 اتوبوس ماهواره‌ای دیگر از ایرباس OneWeb Satellites، در مجموع 30 دستگاه، برای پاسخگویی به تقاضای افزایش یافته برای میزبانی محموله در مدار سفارش داده است. (اسپیس نیوز)
  • پایگاه قراردادی 1.7 میلیون دلاری از وزارت دفاع برای آزمایش ماهواره فری خود منعقد کرد که برای ارسال محموله ها به مدار و بازگرداندن آنها به زمین طراحی شده است. (ظرفیت ترابری)
  • فضای کوانتومی از یک وسیله نقلیه انتقال مداری جدید به نام Ranger پرده برداری کرد که می تواند بیش از 1.5 تن محموله را در GEO و بیش از 2.5 متریک تن را به فضای سیسلونار میزبانی و تحویل دهد. (کوانتومی)
  • سرافیم اسپیس آخرین نقشه اکوسیستم فضایی خود را در صنعت فضایی منتشر کرد و شرکت ها را بر اساس دسته بندی هایی از جمله «سخت افزار فضایی»، «پرتابگر» و «داده های ماهواره ای» دسته بندی کرد. (سرافیم)
  • اسپیس ایکس به اولین OFT Starship نزدیک می شود، اما چند مانع باقی مانده است: مجوز پرتاب و امکان شکایت مدنی به دلایل زیست محیطی. (TechCrunch)
  • فضای استوک ابزار جدیدی را راه اندازی کرد تا به شرکت های سخت افزاری اجازه دهد طراحی، آزمایش و یکپارچه سازی قطعات را پیگیری کنند. (TechCrunch)

Max Q توسط من برای شما آورده شده است، آریا علمالهدایی. اگر از خواندن Max Q لذت می برید، آن را به یکی از دوستان خود فوروارد کنید.

مکس س: این یک مته نیست! توسط آریا علمالهدایی که در ابتدا در TechCrunch منتشر شد