ناسا و بوئینگ تأیید می کنند که Starliner تا نیمه اول سال 2022 پرواز نمی کند زیرا تحقیقات دریچه ادامه دارد – TechCrunch

ناسا و بوئینگ روز سه شنبه در مورد کپسول Starliner که تحت محاصره است ، به روزرسانی کردند و تأیید کردند که اولین پرواز فضاپیما در نیمه اول سال آینده انجام خواهد شد. Starliner در ماه آگوست زمین گیر شد ، پس از آنکه یک مشکل در دریچه های اکسید کننده تقریباً چهار ساعت و نیم قبل از پرتاب کشف شد.

این پرتاب بخشی از یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین بود که با نام Orbital Flight Test-2 (OFT-2) ، دومین پرواز برای Starliner بود. از زمان کشف این موضوع ، بوئینگ هنوز نتوانسته علت اصلی این که چرا 13 سوپاپ از 24 سوپاپ سیستم محرک در حین فعالیتهای معمول قبل از ماموریت در حالت بسته گیر کرده بودند را شناسایی کند.

میشل پارکر ، مهندس ارشد فضا و پرتاب بوئینگ ، روز سه شنبه در مصاحبه ای با رسانه ها گفت: دو دریچه از فضاپیما خارج شده و به مرکز پروازهای فضایی مارشال ناسا فرستاده شده و در آنجا جدا شده و برای بررسی بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

در سال 2014 ، ناسا هر قرارداد بوئینگ و اسپیس ایکس را برای 6 مأموریت رفت و برگشت به ایستگاه فضایی بین المللی تحت برنامه خدمه تجاری (CCP) اعطا کرد. به گفته استیو استیچ ، مدیر CCP ناسا ، آژانس در حال انجام هر دو قرارداد است تا به طور بالقوه پروازهای بیشتری را به فهرست هر شرکت اضافه کند ، به ویژه با توجه به افزایش عمر عملیاتی ISS در سال 2024. طبق برنامه نهایی ، هر شرکتی سالی یک بار فضانوردان را به ایستگاه منتقل می کند.

نیتس استیچ گفت: “اطمینان کامل دارد که بوئینگ به زودی خدمه پرواز خواهد کرد.” “ما این مشکل را حل می کنیم و سپس دو سیستم حمل و نقل فضایی مطابق میل خود خواهیم داشت که بوئینگ و اسپیس ایکس هر دو پرواز می کنند […] من هیچ دلیلی ندارم که باور کنم بوئینگ موفق نخواهد شد. “

حتی زمانی که بوئینگ Starliner را به سکوی پرتاب بازگرداند ، جان ولمر ، مدیر برنامه CCP بوئینگ ، برآورد کرد که بین موفقیت آمیز OFT-2 و مأموریت خدمه ، شش ماه فاصله وجود دارد. وی افزود که هزینه بررسی سوپاپ و تاخیر پرتاب به عهده بوئینگ است نه ناسا.

این دومین تلاش برای پرتاب Starliner است ، پس از آنکه OFT-1 در پرتاب سال 2019 به دلیل مشکل نرم افزاری نتوانست به مدار مورد نظر وارد شود. SpaceX ، دیگر پیمانکار انتخاب شده تحت CCP ناسا ، سه ماموریت خدمه را با کپسول Crew Dragon انجام داده است و چهارمین را در هالووین انجام خواهد داد.