نتایج استارلینگ بیشتر اثبات می کند که نرخ های بهره بالا می تواند برای فین تک امتیازی باشد

اوایل این ماهما متوجه شدیم که چندین شرکت محبوب فین‌تک آمریکایی به لطف نرخ‌های بهره بالا، شاهد رشد سریع درآمد بودند. اساساً، درآمد مبتنی بر بهره به جبران کاهش فعالیت معاملاتی مصرف‌کننده در Coinbase و Robinhood کمک می‌کند، زیرا مردم از معاملات فعال در هنگام تیره شدن اقتصاد عقب‌نشینی می‌کنند.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


بخشی از این خرابی اقتصادی ناشی از افزایش نرخ بهره در سراسر جهان بود، اما با توجه به اینکه کشورها رویکرد سنجیده‌تری برای افزایش نرخ بهره اتخاذ می‌کنند، می‌توانید استدلال کنید که ما در حال نزدیک شدن به محیط اوج نرخ بهره در چرخه اقتصادی فعلی هستیم. صرف نظر از این، این افزایش نرخ بهره فرصت رشد عظیمی را برای فین تک ها، چه دولتی و چه خصوصی ایجاد کرده است.

استارلینگ را وارد کنید، یک نئوبانک مستقر در بریتانیا که تا به امروز 1.1 میلیارد دلار به ازای هر Crunchbase جذب کرده است. این شرکت به دلیل کناره گیری مدیر عامل و بنیانگذار قدیمی آن، آن بودن، امروز در اخبار است. همانطور که اینگرید لوندن خود TechCrunch در مقاله خود اشاره کرد، اگر “یک داستان اساسی در پس زمان حرکت وجود داشته باشد، کاملاً مشخص نیست که چیست.”

اما من یک فرضیه دارم. با خواندن آخرین گزارش سالانه شرکت، واضح است که نئوبانک در حال بهبود وضعیت مالی است. برای یک مؤسس قدیمی، رساندن شرکتشان به نقطه موفقیت آشکار زمان معقولی برای استراحت است. این حدس من است.

و چه چیزی باعث نتایج قوی استارلینگ می شود؟ عوامل متعددی در این امر دخیل هستند، اما مهمترین آنها – حدس زدید – افزایش درآمد مبتنی بر بهره است. بیایید امروز صبح نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم تا ببینیم آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سایر بانک‌های نئوبانک نیز از سود مشابهی برخوردار شوند.

سار پرواز می کند

در سال مالی منتهی به 31 مارس، استارلینگ مجموع درآمد خود را 414.8 میلیون پوند با درآمد 452.8 میلیون پوند گزارش کرد. اگر در مورد صحت این اعداد متعجب هستید، مطمئن باشید که درست هستند. درآمد کل در استارلینگ مجموع درآمد خالص بهره، کارمزد و کمیسیون خالص و سایر درآمدها است. در این میان درآمد خالص ترکیبی از درآمد خالص بهره، کارمزد و کمیسیون و سایر درآمدها است.

به طور خلاصه، درآمد هزینه ها و هزینه های کمیسیون را که در مجموع 38 میلیون پوند در سال بود، کاهش نمی دهد.