نتفلیکس در حال کسب حقوق کتابهای رولد دال – TechCrunch است

Netflix در حال خرید شرکت داستان Roald Dahl (RDSC) و حقوق کل فهرست نویسنده ، از جمله آثار کلاسیک مانند چارلی و کارخانه شکلات سازی، ماتیلدا و جیمز و هلو غول پیکر، این شرکت اعلام کرد. طبق این قرارداد ، شرایط این قرارداد فاش نشده است (و منوط به تأیید مقررات است) ، اما سه سال پیش نتفلیکس برای حقوق 16 اثر دال “9 رقم” پرداخت کرد. هالیوود ریپورتربه در هر صورت ، احتمالاً یکی از بزرگترین خریدهای Netflix تا به امروز است.

اخبار مربوط به این خرید دیروز به دنبال یک خبر جدید منتشر شد بلومبرگ گزارش. نتفلیکس برنامه های بزرگی برای کارهای دال دارد ، از جمله “ایجاد یک جهان منحصر به فرد در فیلم ها و تلویزیون های متحرک و زنده ، انتشار ، بازی ، تجربیات همه جانبه ، تئاتر زنده ، محصولات مصرفی و موارد دیگر” ، تد ساراندوس ، مدیرعامل Netflix و RDSC نوشتند. مدیر عامل (و نوه دال) لوک کلی.

این شرکت ها فاش کردند که کارگردان تایکا وایتیتی و فیلمنامه نویس فیل جانستون در حال کار روی مجموعه ای بر اساس این سریال هستند چارلی و کارخانه شکلات سازیجهان Netflix همچنین با Sony و Working Title در زمینه اقتباس از آن همکاری می کند ماتیلدا موزیکالبه

به نظر می رسد این خرید بسیار فراتر از معاملات محتوای گذشته Netflix است ، که در آن به سادگی مجوز محتوای دیگران را صادر می کرد. این امر به طور مشهور با Marvel انجام شد ، و سپس لغو شد Daredevil و دیگر برنامه های مارول وقتی نمی توانند با دیزنی کنار بیایند ، که در آن زمان قصد داشت سرویس رقیب دیزنی پلاس را راه اندازی کند.

با کاتالوگ رولد دال ، وعده داده می شود که “این قصه های جاودانه را در قالب های جدید برای مخاطبان بیشتری به ارمغان بیاورد … [while] ساراندوس و دال نوشتند که روح منحصر به فرد خود و موضوعات جهانی غافلگیری و مهربانی خود را حفظ کنند. “این داستانها و پیامهای آنها در مورد قدرت و امکان جوانان هرگز اهمیت بیشتری پیدا نکرده است.” سال گذشته ، این شرکت در وب سایت خود از سابقه اظهارات ضد یهودی دال ، عذرخواهی کرد بلومبرگ اشاره شد.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.