نحوه اجرای کارآمد و مؤثر جلسات هیئت مدیره در مراحل اولیه

هدف شما: ارتباط با پیشرفت به وضوح و استخراج بازخورد سازنده

از همه چیزهایی که یک بنیانگذار در مراحل اولیه باید بفهمد، یکی از غیرمنتظره ترین آنها این است که چگونه از هیئت مدیره خود بیشترین بهره را ببرید. اما استفاده موثر از هیئت مدیره خود برای راهنمایی و پشتیبانی ضروری است. اسلایدهایی که استفاده می‌کنید می‌توانند به شما کمک کنند جلسات هیئت مدیره کارآمد و مؤثری را برگزار کنید که بیشترین بهره را از بحث‌هایی که آنها برمی‌انگیزند.

در مورد آهنگ، فرآیند و بهداشت بهینه جلسات هیئت مدیره مطالب زیادی نوشته شده است، اما برای کامل بودن، در مراحل اولیه، اغلب کوتاه‌تر (~ 1.5 ساعت)، جلسات مکرر (~ 6 هفته) منطقی است.

هر تخته ترجیح خود را خواهد داشت و در نهایت آهنگ باید برای همه کار کند. شما می خواهید مطالب خود را 24 تا 48 ساعت قبل ارسال کنید تا به شرکت کنندگان فرصت دهید تا مطالب را مرور کنند و سوالات خود را فرموله کنند. همچنین ضروری است که رهبران عملکردی “رئیس …” خود را برای بحث در مورد زمینه های تخصص خود در نظر بگیرید.

سپس وارد مواد شوید! به عنوان یک مدیر عامل، هدف شما این است که پیشرفت کسب و کار را به طور واضح و شفاف و بازخورد سازنده به دست آورید. بنابراین اطلاعات موجود در عرشه شما مهمتر از طراحی بصری است که عرشه تخته خود را کنار هم می گذارید، اگرچه هر دو مهم هستند.

قرار نیست اسلایدهای این مقاله یک تخته کامل باشند. آنها نمونه هایی از اسلایدهای تخته واقعی و اولیه از شرکت های مرحله اولیه و سری A هستند که در اطلاع رسانی به هیئت مدیره خود و ایجاد بحث های سازنده کار بسیار خوبی انجام دادند. [Disclosure: Costanoa Ventures has invested in Highnote and Highline.]

نمایش پیشرفت تجاری: جایی که لاستیک با جاده برخورد می کند

عرشه هیئت: دستاوردها و اولویت های کلیدی

اعتبار تصویر: Costanoa Ventures

این یک بازگشایی قوی است: به طور خلاصه دستاوردهای اصلی را مرور می کند و زمینه را برای اولویت های کلیدی شرکت تا به روز رسانی بعدی هیئت مدیره فراهم می کند. همچنین به طور موثری موضوعات بحث و گفتگوی کلیدی مدیرعامل با هیئت مدیره را مشخص می کند. در حالی که در حالت ایده آل، هیئت مدیره شما اسلایدهایی را از قبل خوانده است، اغلب این کار را نمی کنند.

این اسلاید به همه کمک می‌کند تا در سطح اول تنظیم شوند، چارچوبی برای بحث مفید ایجاد می‌کند. به یاد داشته باشید، جلسه هیئت مدیره این است: بحث، نه ارائه یا خواندن.

معیارهای تجربه توسعه‌دهنده

اعتبار تصویر: Costanoa Ventures

در اینجا یک اسلاید عالی دیگر وجود دارد: “نمای کلی معیارهای کسب و کار” تصویری فوری از معیارهای کلیدی است که هیئت مدیره باید شرکت را با آن اندازه گیری کند. هر شرکتی معیارهای کلیدی خود را خواهد داشت، اما خوب است که با خلاصه‌ای شروع کنیم که زمینه را برای چگونگی اندازه‌گیری پیشرفت تعیین می‌کند.

اعضای هیئت مدیره شما معمولاً با شرکت‌های زیادی کار می‌کنند و همیشه بهترین راه‌ها را برای اندازه‌گیری پیشرفت شرکت شما نمی‌دانند. بنابراین اینجا جایی است که می‌توانید بهترین معیارهای کلیدی خود را درک کنید.

برای شرکت های در مراحل اولیه، درآمد معمولاً یک شاخص عقب مانده است، بنابراین مهم ترین معیار شما نیست. به عنوان مثال، با تعیین معیارهای کلیدی شما و علامت گذاری آنها با نقاط قرمز یا سبز، هیئت مدیره شما می تواند به سرعت آنچه را که در مسیر است یا نیست، که همیشه باید بداند، ببیند. برخلاف شما، آنها بر اساس نقشه شما زندگی نمی کنند و نمی میرند، بنابراین باید در اینجا به آنها یادآوری کنید.

نمای کلی خط لوله

اعتبار تصویر: Costanoa Ventures