نشانه های اولیه سه ماهه سوم نشان می دهد که اکوسیستم استارتاپی هند در حال پیشرفت است – TechCrunch

اگرچه به نظر می رسد در حال حاضر از رقیب اصلی چین عقب افتاده است

اولا الکتریک اعلام کرد صبح امروز دور 200 میلیون دلاری خود را به ارزش 3 میلیارد دلار بست. پدر و مادر شرکت EV ، Ola ، بیشتر به عنوان یک سکوی هندی سواری شناخته می شود. خود Ola تا به امروز بیش از 4.5 میلیارد دلار ، بر اساس داده های Crunchbase ، جمع آوری کرده است ، در حالی که Ola Electric در حال حاضر بیش از 500 میلیون دلار برای جمع آوری کمک های مالی است ، اگر ما مقدار صبح خود را به درستی انجام دهیم.

این که هیچ یک از این اعداد واقعاً شما را شگفت زده نکرده اند ، نشان دهنده میزان فعال شدن اکوسیستم استارتاپی هند است. به نظر می رسد که هر روز TechCrunch یک اسب شاخدار جدید دیگر از کشور را پوشش می دهد ، یا حداقل یک دور 9 تکه مرتب به عنوان جایزه تسلیت.


بورس استارتاپ ها ، بازارها و پول را بررسی می کند.

هر روز صبح آن را در Extra Crunch بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


من کنجکاو بودم که داده های اولیه سه ماهه سوم در مورد نتایج اخیر سرمایه گذاری خطرپذیر هند چه چیزی می تواند به ما بگوید. همچنین به این موضوع علاقه دارم که آیا همه سر و صداهایی که از بازار استارتاپ های کشور می آید بر هر چیزی افزوده است؟ بنابراین ما در حال انجام کمی غواصی داده هستیم.

ما داده های تاریخی هند را مورد بررسی قرار می دهیم و سپس برخی از داده های سریع و کثیف را انجام می دهیم تا با پایان یافتن Q3 به وضعیتی که کشور در حال حرکت است دست پیدا کنیم. و برای مقایسه ، ما داده های تاریخی و فعلی بازار استارتاپ های چین را بررسی می کنیم تا ببینیم چگونه هند در حال افزایش است.

سرمایه گذاری خطرپذیر در هند

وقتی بورس داده های Q2 2021 از بازار سرمایه جهانی را مورد بررسی قرار داد ، ما تا حد زیادی بر داده های سه ماهه دوم CB Insights تکیه کردیم. این مجموعه داده ها نشان می دهد که استارتاپ های هندی 6.3 میلیارد دلار ، رکورد سه ماهه ، جمع آوری کرده اند.

امروز ، ما درخواستهای متمرکز بر هند را در PitchBook اجرا کردیم ، و مجموعه داده ها را محدود به شرکت های تحت حمایت خود در دفتر مرکزی خود در کشور محدود کردیم. ما هر دو شماره Q2 و Q3 را برای امسال برداشتیم ، البته ، البته ، شماره Q3 هنوز کامل نشده است. چند ساعت دیگر باقی مانده است

درخواست PitchBook برای فعالیتهای جمع آوری کمک های مالی استارتاپ های هند در سه ماهه دوم کمی بالاتر (6.81 میلیارد دلار) بود که CB Insights داده ها را پیوند داد. این PitchBook برای Q2 هند چند ماه تعداد بیشتری دارد بعد از CB Insights کتابهای گزارش Q2 خود را بسته است تعجب آور نیست. داده های سرمایه گذاری خطرپذیر ضعیف هستند و چهارم ها به مرور زمان پر می شوند.

صرف نظر از این موضوع ، با جمع آوری 6.3 میلیارد دلار و 6.8 میلیارد دلار سرمایه برای سرمایه گذاری سرمایه گذاری هند در سه ماهه دوم ، ما پایگاه خوبی برای مقایسه با Q3 داریم. که ، بر اساس داده های PitchBook ، شامل دورهای بیشتر و دور سرمایه بیشتر بر اساس گزارش PitchBook ، استارتاپ های هندی 17.23 میلیارد دلار در 459 معامله در سه ماهه سوم جمع آوری کرده اند.

وقتی PitchBook آنچه را که در سه ماهه باقی مانده است اضافه می کند و داده ها را پاک می کند ، این اعداد متغیر خواهند بود. اما صرف نظر از اینکه ما 6.3 میلیارد دلار یا 6.8 میلیارد دلار Q2 را ترجیح می دهیم ، آن را ترجیح می دهیم ظاهر می شود که استارتاپ های هند رکوردهای قبلی سرمایه گذاری در سه ماهه سوم را کاملاً خرد کردند.

این به ما چه می گوید؟ اینکه هند دقیقاً آنقدر شلوغ است که فکر می کردیم. و اینکه برای چین می آید.