نقدینگی ارز دیجیتال آماده خوردن ناهار پرداخت های فرامرزی است-TechCrunch

هر روز ، ما یک م financialسسه مالی سنتی دیگر را می بینیم که در تلاش است تا استراتژی رمزنگاری خود را بفهمد ، و روشن است که چرا. Crypto از نقطه عطف هوشیاری اصلی گذشته است و موارد استفاده مانند پرداخت های مرزی کاملاً خارج از مرحله سندباکس است.

پرداخت های مرزی یکی از اولین موارد استفاده از رمزنگاری به دلایل واضح است. از نظر کیفی ، بلاک چین عمومی و ارزهای رمزنگاری شده بومی آنها طبیعتاً جهانی هستند و به گونه ای ساخته شده اند که ایمن ، مقاوم در برابر سانسور ، ارزان برای انجام معاملات (بسته به نشان) و (احتمالاً مهمتر از همه) می توانند معاملات را فوراً 24/7/365 انجام دهند.

با این حال ، چند سال طول کشید تا ارزهای دیجیتال بتوانند در صنعت 130 تریلیون دلاری سالانه که صاحبان سهام-مانند شرکت های انتقال پول و بانک های بزرگ-در انحصار خود بوده اند ، آسیب جدی وارد کنند. به عنوان مثال ، اکثریت قریب به اتفاق درآمد وسترن یونیون از کارمزد تراکنش های فردی از پرداخت های برون مرزی تأمین می شود.

همه اینها به نقدینگی جهانی دارای سطح یکسان یا بهتر از فیات و رمپ های خاموش و روشن دسترسی آسان برمی گردد. خبر خوب: هر دوی این خطوط روند مثبتی دارند.

سیستم های قدیمی به نفع بانک های بزرگ هستند

دنیای ارزهای سنتی (FX) سالهاست که نسبتاً راکد مانده است – شما فقط می توانید در ساعات معمول بانکی پرداخت کنید ، و در حالی که پیامها از طریق SWIFT ارسال می شوند ، پرداختها در واقع تا چند روز بعد تسویه نمی شود.

حداقل دو مرحله مجزا برای این سیستم بانکی قدیمی خبرنگار وجود دارد و همانطور که همه ما به طرز دردناکی آگاه هستیم ، معاملات کند ، خطا ، پرهزینه و ناکارآمد هستند. در حالی که جریان های پرداخت بیشتری در راهروهایی مانند ایالات متحده به مکزیک وجود دارد ، هنوز هزینه هایی برای مصرف کنندگان وجود دارد.

با حرکت به سمت ارزهای غیر G-20 ، هیچ کس نمی تواند حدس بزند که پول شما از چه زمانی به کشوری به کشور دیگر می رسد و هزینه شما بین 5 تا 10 درصد است. این سیستم مدتهاست که به بانکهای بزرگ پولی خدمت می کند که دسترسی به نقدینگی را در انحصار خود قرار داده اند و در طول سالها تریلیونها دلار به دست آورده اند.

سالها (قبل از 2017) ، نقدینگی ارزهای دیجیتال محدود به تعداد کمی مبادلات با حجم چند میلیون دلار در تمام دارایی ها بود. که در چند سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

اعتبار تصویر: عاشق بیرلا

ریپل در ابتدا بر این نظریه متمرکز شد که تامین نقدینگی برای پرداخت های برون مرزی با رمزنگاری بر مبنای فیات سنتی ارزان تر می شود اگر (1) حجم رمزنگاری در سراسر جهان افزایش یابد (با میزان نقدینگی در مبادلات اندازه گیری شود) و (2) می توانید پرداخت های بزرگتری با آن انجام دهید (با اندازه کتاب سفارش اندازه گیری می شود). آنچه در سال 2015 چشم انداز والایی بود اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

برای دسترسی به نقدینگی رمزارز ، سطح شیب دار روشن و خاموش ضروری است

یکی از عوامل کلیدی مورد نیاز برای استفاده از رمزنگاری برای پرداخت های فرامرزی ، حرکت آسان از سطح شیب دار داخل و خارج از شیب از فیات به رمزنگاری و بالعکس برای دسترسی به نقدینگی رمزنگاری شده است. من می توانستم یک بار روش های موجود را حساب کنم ، و امروز ، مکان های مختلف ، مانند استیبل کوین و صرافی ها ، برای حرکت و خروج از ارزهای دیجیتال به سرعت در حال رشد است. همه از شرکت های بزرگ انتقال پول و شبکه های کارت گرفته تا مبادلات رمزنگاری جهانی از توکن استفاده می کنند تا اولین مانع را برطرف کنند.

استیبل کوین های دارای پشتیبانی فیات به عنوان یکی از محبوب ترین سطح شیب دار درون و خارج از بازار مطرح شده اند ، زیرا آنها راهی آسان برای دسترسی به رمزنگاری بدون نیاز به تبدیل سریع پول به فیات هنگام پرداخت و در نتیجه از بین بردن سردرد مالیات بر تبدیل و نوسان بالا در رمزنگاری

این در بازار رو به رشد استیبل کوین ها مشهود است ، که در ژوئیه 2021 از 4 میلیارد دلار در سال 2019 به بیش از 100 میلیارد دلار رسید. آنها دسترسی و نقدینگی را به صرافی های رمزنگاری ، سیستم عامل های مالی غیر متمرکز و دالان های کمتر مایع fiat-fiat ، ارائه می دهند. نشان دادن قدرت دارایی های توکن شده می تواند انجام دهد. همانطور که جهان به دنبال نشانه گذاری انواع ارزش (فیات ، رمزنگاری ، هویت ، وام ، NFT و غیره) است ، نقدینگی بیشتری در داخل سیستم برای حمایت از انتقال از یک دارایی به دارایی دیگر وجود دارد.

وارد شدن به داده ها

اکنون به دلایل کمی-داده ها نشان می دهد که تامین نقدینگی از ارزهای رمزنگاری شده در طول زمان مقرون به صرفه تر از فیات است. س fundamentalال اساسی این است که تأمین منابع ارز رمزنگاری شده در چه نقطه ای از ارزهای سنتی سنتی (FX) ارزان تر می شود؟

با استفاده از نمودار زیر ، می بینیم که چگونه حجم رمزنگاری ، شاخص نقدینگی ، طی پنج سال گذشته با استفاده از پنج ارز رمزنگاری برتر بر اساس ارزش بازار (بیت کوین ، اتر ، XRP ، Litecoin و Bitcoin Cash) در Bitstamp به عنوان یک رشد افزایش یافته است. پروکسی برای بازار بزرگتر رمزنگاری. این دارایی ها به طور مداوم حدود 85 درصد از کل حجم رمزنگاری (خارج از استیبل کوین) را از سال 2016 تا 2021 به خود اختصاص داده اند.

اعتبار تصویر: عاشق بیرلا

ما به طور جداگانه حجم ماهانه دلار و یورو را برای پنج توکن در مقایسه با تفاوت میانگین دلار و یورو در نرخ نقطه ای و ضمنی ارز ، و همچنین اندازه کتاب سفارش USD و EUR از آوریل 2016 تا ژوئن 2021 بررسی کردیم. نرخ ارز در آن لحظه خاص در زمان معین ، در حالی که نرخ ضمنی نرخ ارز را از طریق ارسال پول به ارز مقصد با واسطه (مانند استفاده از دارایی رمزنگاری به عنوان پل) به دست می آورد.

با گذشت سالها ، تفاوت بین نرخ ارز محلی و نرخ ضمنی به صفر نزدیک می شود ، که از خط روند متوسط ​​مشهود است ، بدین معنا که ارسال پرداخت از طریق رمزنگاری نسبت به فیات برابر یا ارزان تر می شود.

با افزودن خط روند ، می توانیم خط روند را از صفر فراتر ببریم و در دو سال آینده به اختلاف منفی برسیم (به شرطی که حجم رمزنگاری با نرخ فعلی دو برابر شود). همچنین شایان ذکر است که عوامل دیگری در اینجا نقش دارند ، مانند اینکه ارائه دهندگان پرداخت مانند PayPal یا Western Union هزینه ای را برای هر معامله فیات (بین 0.2 -1 -1٪ حاشیه) دریافت می کنند.

اعتبار تصویر: عاشق بیرلا

در همان بازه زمانی ، نمودار بالا نشان می دهد که چگونه حجم کتاب سفارش به سرعت در حال افزایش است – به این معنی که نقدینگی کافی برای پشتیبانی از پرداخت های حداکثر 4 میلیون دلار در سال 2021 با این پنج ارز رمزنگاری شده وجود دارد.

درآمد پرداخت های سنتی مبتنی بر معاملات منسوخ می شود

برای همه شرکت های انتقال پول که بخش بزرگی از درآمد خود را از کارمزد معاملات FX بدست می آورند ، هنگام مشاهده این داده ها باید زنگ خطر به صدا در آید.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا شرکت ها از پول رمزنگاری برای پرداخت های فرامرزی استفاده می کنند-این دیگر فقط مربوط به ویژگی های بلاک چین و رمزنگاری نیست که آن را برای این مورد استفاده مفید می کند ، بلکه نقدینگی جهانی نیز واقعاً می تواند از این پرداخت ها در مقیاس بزرگ پشتیبانی کند. از آنجا که گزینه های بیشتری برای مصرف کنندگان در دسترس است ، شرکت های سنتی باید هزینه معاملات را برای حفظ سهم بازار کاهش دهند ، که تا حدی مشکلات را کاهش می دهد.

برای همه مصرف کننده هایی که قبلاً برای انجام پرداخت فرامرزی به PayPal یا امثال آن مراجعه کرده اند: چرا وقتی ارزان تر ، سریعتر و به همان اندازه-اگر نه بیشتر-امن برای استفاده از رمزنگاری ، از آنها استفاده کنید؟

این شرکت ها باید مدل درآمد خود را تغییر دهند ، که در حال حاضر به میزان زیادی به کارمزد معاملات وابسته است ، یا در معرض خطر منسوخ شدن قرار می گیرند. در حالی که برخی در جهت مخالف حرکت می کنند (به عنوان مثال ، PayPal قبلاً هزینه معاملات خود را برای پرداخت های تجاری مرزی در اروپا افزایش داده است و Western Union برای جلوگیری از رقبا به پرداخت های دیجیتالی ادامه می دهد) ، موج ضرب المثل در حال سقوط است. سایر خدمات ارائه شده توسط آنها (انطباق ، آدرس دهی و غیره) نیز آنها را نجات نخواهد داد-بسیاری از شرکت های رمزنگاری در حال حاضر از پولشویی قوی استفاده می کنند و برنامه های مشتری شما (AML/KYC) را می شناسند.

در حالی که این داده ها با استفاده از BTC ، ETH ، XRP ، LTC و BCH در چند راهرو یک پروکسی برای کل بازار است ، خطوط روند از جهت مشخص است. Crypto امروز بیش از 2 تریلیون دلار ارزش بازار دارد – تصور کنید زمانی که قیمت آن 5 تریلیون دلار یا 10 تریلیون دلار باشد ، چه چیزی ممکن است ممکن باشد.

نقدینگی رمزنگاری شده بازی را تغییر می دهد. ما از “اگر” گذشته ایم – اکنون روی “زمان”.