نقش فزاینده فین تک در انقلاب مراقبت های بهداشتی – TechCrunch

تلاش برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه‌تر و در دسترس‌تر، که با همه‌گیری کووید-19 بزرگ‌تر شده است، انفجاری از نوآوری را برانگیخته است که به نوبه خود سرمایه‌های عظیمی را جذب کرده است. برای پیش بینی این موضوع ، این را در نظر بگیرید: در سال 2019 ، سلامت دیجیتال 7.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری VC داشت و این رقم در سال 2020 به 14.6 میلیارد دلار رسید. با این حال ، در نیمه اول سال 2021 به تنهایی 14.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری VC انجام شد.

ازدواج آن با فین تک کاتالیزوری برای تحول صنعت مراقبت های بهداشتی است. مشابه تجزیه خدمات مالی و نحوه افزایش مقیاس SaaS توسط فین تک ، تقسیم بندی مراقبت های بهداشتی ناشی از همه گیری باعث ایجاد بازیگران جدیدی شده است که صفحه ای از کتاب انقلاب فناوری فاینتک را خارج می کنند-همه با پرداخت شروع می شود.

در حال حاضر تعداد فزاینده ای از استارتاپ ها از کتاب بازی fintech برای حل بخش مهمی از مشکل مراقبت های بهداشتی استفاده می کنند – تغییر پویایی بین بیماران ، پرداخت کنندگان و ارائه دهندگان ، و نحوه پرداخت ها و سوابق الکترونیکی سلامت (EHR) بین آنها. نه تنها بار پرداخت‌ها و جریان داده‌ها از پرداخت‌کنندگان به بیماران منتقل می‌شود، بلکه ارائه‌دهندگان اکنون با تغییری عظیم به سمت مدل‌های صورت‌حساب و تعامل جدید مواجه هستند که نیازمند فناوری‌ها و پلتفرم‌های جدید برای کمک به این تغییر هستند.

از دیدگاه فن آوری ، در اینجا سه ​​حوزه مهم برای مراقبت های بهداشتی وجود دارد.

بازی‌سازی سلامت مصرف‌کننده برای جلوگیری از بیماری‌های مزمن

یکی از بزرگترین روندهایی که امروزه بر جمعیت تأثیر می گذارد ، افزایش مداوم بیماری های مزمن است. تخمین زده می شود که تقریبا نیمی از جمعیت ایالات متحده تا سال 2025 به بیماری مزمن مبتلا خواهند شد. عدم پایبندی بیماران به راهنمایی های پزشکی عامل اصلی است و مسئول 100 میلیارد دلار هزینه مراقبت های بهداشتی و بیش از 100000 مرگ در سال است. با توجه به اینکه حدود یک پنجم بیماران هرگز نسخه های خود را پر نمی کنند، آموزش و تشویق بیماران برای تکمیل مراقبت و اجتناب از پذیرش مجدد یا ویزیت اورژانس به یک اولویت تبدیل شده است.

همگرایی سلامت و فین‌تک یک کاتالیزور مهم برای رسیدگی به برخی از مبرم‌ترین مسائل پیش روی مراقبت‌های بهداشتی امروزی خواهد بود.

برای جلوگیری از افزایش بیماری های مزمن و هزینه های مکرر مرتبط ، بسیاری از استارتاپ ها از اقتصاد رفتاری و بازی سازی برای ایجاد انگیزه در بیماران و ایجاد عادات سالم استفاده می کنند. به عنوان مثال، شرکت هایی مانند Paceline در ایالات متحده، Sweatcoin در اروپا و Betterfly در آمریکای لاتین با ترکیب تناسب اندام و پاداش های مالی، سلامتی را بازی می کنند.

از سوی دیگر ، استارتاپ هایی مانند Semper Health و Wellth در حال عدم پایبندی پزشکی به اقتصاد رفتاری هستند. به عنوان مثال ، Wellth از نظر مالی اقداماتی مانند مصرف به موقع نسخه یا آزمایش منظم A1c را برای بیماران دیابتی پاداش می دهد.

Fintech برای مقرون به صرفه بودن و کاهش اصطکاک

با نگاهی به پرداخت‌کنندگان، تغییر عمده‌ای ناشی از افزایش برنامه‌های مراقبت بهداشتی با کسر فرانشیز بالا (HDHP) وجود دارد – ثبت‌نام در پنج سال گذشته 43 درصد افزایش یافته است – با تأکید بر افزایش حق بیمه و مسئولیت مالی بیمار. هزینه های غیرمنتظره ثبات مالی بسیاری را تهدید می کند، به طوری که 40 درصد از آمریکایی ها قادر به پرداخت صورت حساب غیرمنتظره 400 دلاری نیستند.