نوار صوتی Beam نسل دوم Sonos از Dolby Atmos-TechCrunch پشتیبانی می کند

Sonos مدتهاست محصولات سینمای خانگی را به فروش می رساند ، اما این شرکت در سالهای اخیر اتاق نشیمن را از اولویت بیشتری برخوردار کرده است. این کار با Sonos Beam ، نسخه کوچکتر و مقرون به صرفه ترین نوار صوتی Playbar آغاز شد. و پرچمدار جدید 2020 ، Sonos Arc ، اولین نوار صوتی این شرکت بود که قابلیت پخش Dolby Atmos را داشت.

امروز ، Beam در حال ارتقاء اساسی است. Beam ، نسل دوم جدید ، امروز با قیمت 449 دلار به فروش می رسد و در 5 اکتبر در دسترس خواهد بود. این مبلغ 50 دلار بیشتر از قبل است ، مطابق با افزایش قیمت دیگر Sonos که هفته گذشته اعلام شد. خبر خوب این است که Beam جدید از جهات مختلف از نسل قبلی خود توانایی بیشتری دارد. قبل از اینکه بتوانیم واقعاً بگوییم آیا ارزش 50 دلار اضافی را دارد یا خیر ، باید آن را مرور کنیم ، اما تعدادی ویژگی جدید قابل توجه در اینجا وجود دارد.

Beam جدید ظاهری تقریباً مشابه با نسخه قبلی خود دارد ، به غیر از جلوپنجره پلی کربنات سوراخ شده جدید به جای جلوی پارچه ای موجود در اصل. همچنین دارای اجزای بلندگوی مشابه در داخل است: یک توییتر مرکزی ، چهار ووفر و سه رادیاتور باس غیر فعال. آنچه متفاوت است این است که پردازنده جدید داخل Beam 40 درصد سریعتر است ، که بسیاری از فرمت های صوتی جدید را باز می کند.

Sonos Beam (gen 2)

سونوس

مهمتر از همه ، Beam gen-du از Dolby Atmos برای فیلم ، تلویزیون و موسیقی پشتیبانی می کند (در حال حاضر دومی به صورت محدود). اسکات فینک ، مدیر محصول Sonos که روی Beam جدید کار می کرد ، می گوید که قدرت اسب بخار CPU جدید به شرکت اجازه می دهد مجموعه های بلندگو را افزایش دهد – نه اجزای بلندگوی خاص ، بلکه ، همانطور که فینک توضیح می دهد ، “مجموعه نرم افزاری که هماهنگ می کند پخش و تعامل همه بلندگوها با هم در نوار صوت. ” Beam جدید دارای پنج آرایه است ، در مقایسه با سه مدل قبلی ، و Fink گفت که موارد اضافی به صدای فراگیر و اطلاعات ارتفاع اختصاص داده شده است.

در مجموع ، Beam از فرمت های صوتی سینمای خانگی مشابه Arc (شامل Dolby Atmos ، Dolby Digital Plus ، Multichannel PCM و موارد دیگر) پشتیبانی می کند که دو برابر Beam هزینه دارد. علاوه بر افزایش قدرت پردازشی ، Beam جدید دارای HDMI eARC برای تسهیل این فرمت های جدید است. Sonos می گوید به لطف قدرت پردازش صوتی اضافی ، وضوح گفتگو باید بهبود یابد ، چیزی که باید باعث افزایش قابلیت گفتار فعلی بهتر از قبل شود.

این سخت افزار همچنین از فرمت های موسیقی اضافی نیز پشتیبانی می کند. Beam (و همچنین Arc) به زودی از فرمت های Ultra HD و Dolby Atmos از Amazon Music پشتیبانی می کند. برخی از بلندگوهای Sonos مدتی است که با تعداد انگشت شماری از خدمات موسیقی HD کار می کنند ، اما این اولین بار است که فرمت موسیقی سه بعدی با محصولات این شرکت کار می کند. من پرسیدم آیا برنامه ای برای پشتیبانی از Dolby Atmos در Apple Music وجود دارد یا خیر ، اما شگفت آور نیست که شرکت هنوز مایل به گفتن آن نیست. اما ، نباید هیچ دلیل فنی وجود داشته باشد ، این فقط مربوط به همکاری Sonos و Apple برای پشتیبانی بیشتر از فرمت های Apple Music است.

Sonos Beam (gen 2)

سونوس

همانند سایر محصولات Sonos ، Beam جدید برای پخش چند اتاق به بلندگوهای دیگر شرکت متصل می شود. همچنین می توانید از سایر بلندگوهای Sonos به عنوان محیط اطراف استفاده کنید. شما می توانید بلندگو را به اتاق خود تنظیم کنید تا با استفاده از Trueplay صدا را بهبود ببخشید ، با فرض اینکه دستگاه iOS دارید. Beam همچنین دارای میکروفون های دوربرد است تا بتواند دستورات صوتی را از طریق Alexa یا Google Assistant دریافت کند ، اما این مورد ضروری نیست (دکمه قطع صدا میکروفن نیز درست در بالای Beam وجود دارد). مانند برخی دیگر از بلندگوهای Sonos اخیر ، Beam جدید دارای NFC است تا تنظیمات را حتی ساده تر کند – پخش تلفن شما با اجرای برنامه Sonos در نزدیکی آن به طور خودکار آن را به شبکه WiFi شما متصل می کند.

بر اساس آنچه Sonos تا کنون گفته است ، Beam جدید احتمالاً برای بسیاری از افراد ارتقاء اساسی ندارد ، مگر این که بدون صرف هزینه زیاد ، برای اینکه Dolby Atmos را وارد تنظیمات خود کرده باشید ، مشقت داشته باشید. اما با توجه به اینکه Beam در حال حاضر پرفروش ترین نوار صوتی جمع و جور است (طبق داده های NPD) ، این ارتقاء ها باید به آن کمک کند تا برتری خود را در رقابت حفظ کند-حتی با وجود افزایش 50 دلاری قیمت.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.