نگاهی به اولین گروه استارت آپ های مبتنی بر بیت کوین Wolf بیاندازید

از لحاظ تاریخی، استارت‌آپ‌ها محصولات خود را بر روی بلاک چین‌های خارج از شبکه بیت‌کوین ساخته‌اند تا از سرعت پایین تراکنش، کارمزدهای بالا و ناتوانی در برقراری ارتباط بین زنجیره‌ای جلوگیری کنند.

اما به لطف تلاش‌هایی مانند شبکه لایتنینگ و Taproot (تارو سابق) که دسترسی، سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه بیت‌کوین را بهبود بخشیده‌اند، تعدادی از علاقه‌مندان در حال ساخت بر روی بیت‌کوین هستند.

به عنوان مرجع، شبکه لایتنینگ یک سیستم پرداخت لایه ۲ است که هدف آن فعال کردن تراکنش‌های سریع‌تر با هزینه اسمی برای بلاک چین است. به طور جداگانه، Taproot که در آوریل 2022 راه اندازی شد، قصد دارد به صدور دارایی های دیجیتالی در بلاک چین بیت کوین کمک کند که می توانند بلافاصله در تراکنش های کم هزینه به شبکه لایتنینگ منتقل شوند.

In Wolf’s Clothing (Wolf)، شتاب دهنده استارت آپی که توسط شرکت مدیریت دارایی Stone Ridge راه اندازی شده است، تلاش مشابهی است که می خواهد برنامه های کاربردی متمرکز بر بیت کوین و موارد استفاده را تقویت کند. بیش از 100 تیم از 36 کشور مختلف درخواست کردند تا بخشی از گروه پرچمدار منحصراً غیر از راه دور، مستقر در شهر نیویورک باشند.

اولین گروه آن، Wolfpack 1، متشکل از هشت تیم و 23 بنیانگذار از 10 کشور بود و آنها ایده های خود را در روز چهارشنبه در یک روز نمایشی ارائه کردند که به طور انحصاری توسط TechCrunch+ پوشش داده شد.

کلی بروستر، مدیر عامل شتاب دهنده، گفت که سرمایه اولیه همه تیم ها توسط ولف تامین شد. NYDIG، یکی از شرکت‌های تابعه Stone Ridge، در کنار مشاوره و سرمایه‌گذاری شرکت‌های VC و شرکت‌های عامل بیت‌کوین محور، از این برنامه نیز پشتیبانی می‌کند.

بسیاری از استارت‌آپ‌ها موارد استفاده در دنیای واقعی را ارائه کردند که در مورد بهبود اکوسیستم بیت کوین نبود، بلکه محصولات و خدماتی بودند که مردم می‌توانستند هر روزه از آن استفاده کنند و تنها با ریل‌های پرداخت سریع‌تر تامین می‌شدند. اکثر استارت آپ ها شبکه لایتنینگ را در فناوری خود ادغام کردند.

این برنامه شامل 30 سخنران مهمان از Stone Ridge و NYDIG، از جمله الیزابت استارک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل لایتنینگ لبز بود. الکس گلادشتاین، افسر ارشد استراتژی در بنیاد حقوق بشر؛ و لین آلدن، که استراتژی سرمایه گذاری لین آلدن را پایه گذاری کرد.


شرکت: 10101

چکار میکند: تجارت غیرمتمرکز در بیت کوین

بنیانگذاران: فیلیپ هونیش، ریچارد هولزیس، لوکاس سوریانو دل پینو، ماریوش کلوچویچ، دانیل کارزل

زمین مسابقه: 10101 (Ten Ten One) امور مالی غیرمتمرکز و تجارت بیت کوین را از طریق اپلیکیشن موبایل خود فراهم می کند. این شرکت یک کیف پول خودسرپرست، روی و خارج از زنجیره است که به کاربران اجازه می دهد معاملات آتی دائمی را بدون خطرات طرف مقابل یا واسطه های شخص ثالث مانند صرافی ها انجام دهند.

این برنامه کاملاً منبع باز است و توسط کیت توسعه بیت کوین و کیت توسعه لایتنینگ طراحی شده است. فیلیپ هونیش، یکی از بنیانگذاران، در جریان ارائه خود گفت که این شرکت قصد دارد استیبل کوین های مصنوعی و سایر محصولات مانند گزینه های باینری، معاملات آتی، محصولات ساختاریافته و بازارهای پیش بینی را به برنامه خود در دراز مدت اضافه کند.

این شرکت در حال جمع آوری سرمایه 2.7 میلیون دلاری است و قصد دارد در سه ماهه سوم سال 2023 به صورت عمومی عرضه شود.

شرکت: Arcade

چکار میکند: بازار جهانی همتا به همتا که در Nostr

بنیانگذاران: کریستوفر دیوید، اریک آرونستی

زمین مسابقه: آرکید در حال ایجاد یک بازار جهانی غیرمتمرکز برای تجارت همتا به همتا با تمرکز اولیه بر گسترش در بازار نیجریه است. می خواهد یک دفتر سفارش جهانی بسازد که به مردم امکان می دهد هر محصول یا خدماتی را در سطح جهانی خریداری کنند. کریستوفر دیوید، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی، گفت: رمپ های همتا به همتای بیت کوین باید غیرقابل سانسور، جهانی، متحرک و قابل توسعه باشند، «بنابراین این چیزی است که ما در حال ساخت آن هستیم».

این بازار امیدوار است بتواند سهم بازار آزاد شده با بسته شدن اخیر بازارهای P2P مانند LocalBitcoins را به دست آورد. برای پرداخت هایی مانند بیت کوین، لایتنینگ و شبکه داده Nostr بر روی شبکه های باز مقاوم در برابر سانسور ساخته شده است. این برنامه در حالت بتا با حدود 500 کاربر آزمایشی زنده است.

Arcade در حال حاضر 2 میلیون دلار سرمایه اولیه را از طریق YC SAFE جمع آوری می کند.

شرکت: اکنون

چکار میکند: بستر مناظره اجتماعی

بنیانگذاران: جیمز پیروگ، ریبون ساندارا راج

زمین بازی: آگورا یک پلتفرم مناظره اجتماعی بازی‌سازی شده است که در آن افراد می‌توانند ایده‌های خود را ارسال کنند، نظرات خود را در نظرات استدلال کنند و با ساتوشی، کوچک‌ترین واحد بیت‌کوین، رأی دهند تا تعیین کنند کدام طرف برنده است. وقتی بحث به پایان می رسد، وجوه توسط کسانی که به طرف برنده رای داده اند تقسیم می شود. کسب و کار حدود 5 درصد از هر مجموعه جایزه را می گیرد. جیمز پیروگ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این شرکت، گفت: این شرکت در دو هفته گذشته حدود 140000 ساتوشی – یا 36.98 دلار – در حجم پرداخت در 1085 تراکنش و 30 بحث داشته است.

این پلتفرم قصد دارد تا پایان سال 2023 یک اپلیکیشن موبایل راه اندازی کند.

شرکت: Dustup
چه کاری انجام می دهد: ابزارهای ساده مسابقات
بنیانگذاران: نیل وودفاین، ریچارد بنسبرگ، آدام وودفاین
زمین بازی: هدف Dustup بهبود فضای رقابت‌های ورزشی الکترونیکی از طریق ابزارهای تورنومنت ساده‌شده‌اش است که پرداخت‌های بیت‌کوین را ادغام می‌کند و به بازیکنان امکان پرداخت هزینه ورودی و دریافت سریع جوایز را می‌دهد. نیل وودفاین، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، گفت: روند ثبت نام معمولی برای مسابقات ورزش های الکترونیکی بسیار کند است و نیاز به یک سری تغییر مسیر دارد، اما از طریق ابزار این شرکت، بازیکنان می توانند مستقیماً در یک Discord در کمتر از 30 ثانیه ثبت نام کنند. این استارت آپ همچنین نتایج خودکار و امتیازدهی سفارشی و همچنین رباتی را ارائه می دهد که می تواند به مدیریت مسابقات بتل رویال کمک کند.

این یک دور توسعه پیش از بذر 350000 دلاری را افزایش می دهد.

شرکت: ShockNet

چکار میکند: زیرساخت وب متمرکز بر رعد و برق

بنیانگذاران: جاستین هیلتون، حاتم بوفنیشل

زمین بازی: ShockNet زیرساخت ها و ابزارهایی را برای پل زدن برنامه های کاربردی وب با شبکه لایتنینگ برای پرداخت های سریع فراهم می کند. زیرساخت آن، پرداخت های خرد لایتنینگ را به هر برنامه ای متصل می کند، بنابراین افراد می توانند محتوا را ارائه دهند و ابزاری برای کسب درآمد داشته باشند. این استارت‌آپ همچنین در حال ساخت پلتفرم خود، Lightning.video است که از پشته فناوری خود استفاده می‌کند تا به سازندگان فرصتی دهد تا از طریق انتشار و کسب درآمد از محتوای خود بدون نیاز به پست کردن در پلتفرم‌هایی مانند YouTube، درآمد کسب کنند.

شرکت: Route Finance

چکار میکند: سیستم عامل خزانه شرکت

بنیانگذاران: نیت کاستیو، رامین کین

زمین بازی: Route در حال ساختن یک سیستم عامل برای خزانه‌های شرکت‌ها است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد مدیریت وجوه نقد، تجزیه و تحلیل، پیش‌بینی، تطبیق، و ادغام پرداخت‌ها را مستقیماً در گردش‌های کاری خزانه با جمع‌آوری داده‌ها از بیش از 170 ادغام مختلف، خودکار کنند. این سرویس یک پلت فرم داده مالی قابل برنامه ریزی – با پشتیبانی هوش مصنوعی، ML و بیت کوین – ارائه می دهد که پشتیبانی را برای گردش های کاری پیشرفته خزانه داری تنظیم می کند.

نیت کاستیلو، یکی از بنیانگذاران شرکت، گفت: با گذشت زمان، استارتاپ می‌خواهد از طریق فناوری‌های لایتنینگ و Taproot پرداخت‌ها را تقویت کند و «اساساً جایگزین سوئیفت شود» و «به عنوان Stripe برای خزانه‌داری تبدیل شود». در حال حاضر چهار مشتری – Amboss، Stackhawk، Denali و Teachable – در برنامه آزمایشی خود دارد.

شرکت: زودا

چکار میکند: حفظ فیش حقوقی

بنیانگذاران: اودای کمال، خاویر وارگاس

زمین بازی: پلتفرم Zawda به کارمندان در MENA، لبنان، ترکیه و پاکستان کمک می کند تا بخشی از چک های حقوق خود را مستقیماً از طریق کارفرمایان خود به بیت کوین و استیبل کوین اختصاص دهند تا ارزش پولی خود را حفظ کنند.

اودی کمال، یکی از بنیانگذاران این شرکت، گفت که کشورهای خاورمیانه با تورم بالا و افزایش هزینه ها روبرو هستند و مردم در آن مناطق شاهد کاهش چشمگیر ارزهای محلی و قدرت خرید خود هستند. پلتفرم آن نیازی به ادغام فناوری ندارد و هدف آن همکاری با افراد برای بهبود توانایی آنها در حفظ ارز و ارائه راهی برای دریافت بخش کوچکی از چک حقوق خود به بیت کوین برای حفظ وجوه است.

این شرکت فاز آزمایشی خود را با امارات متحده عربی آغاز می کند و قصد دارد تا سه ماهه سوم سال 2023 مجوزها را با تنظیم کننده ها در این کشور نهایی کند. پیش بینی می کند تا پایان سال از آن مرحله خارج شود. همچنین می‌خواهد پیشنهادات چک حقوقی را از طریق Taproot Assets به استیبل کوین‌ها گسترش دهد. بعداً قصد دارد در لبنان، ترکیه، پاکستان راه اندازی شود و همچنین خدماتی مانند حواله، سهام و وام اضافه کند.

شرکت: زئوس

چکار میکند: کیف پول بیت کوین، مدیریت گره

موسس: ایوان کالودیس

زمین بازی: زئوس یک کیف پول بیت کوین منبع باز و مشتری مدیریت گره است که هدف آن ارائه گزینه بهتری برای رابط های لایتنینگ و هزینه های گره است. بنیانگذار ایوان کالودیس در طول ارائه خود نشان داد که کل فرآیند راه اندازی کیف پول آن کمتر از 30 ثانیه طول می کشد. این کیف پول در حال حاضر حدود 10000 کاربر دارد که بیش از 10 درصد از کل کاربران شبکه لایتنینگ را تشکیل می دهد. همچنین در حال ساخت Olympus توسط زئوس، ارائه دهنده خدمات رعد و برق است که هدف آن ارائه اتصال آسان تر به شبکه رعد و برق است. این کیف پول توسط Eclair، LND و Core Lightning پشتیبانی می شود و توسط شرکت هایی مانند BTC Pay، MyNode و Nodl و غیره ادغام شده است. به دنبال افزایش 2 تا 3 میلیون دلاری است.

غذای آماده TC+