نیروی فضایی ایالات متحده با شرکت VC Embedded Ventures تحت توافقنامه جدید تحقیق و توسعه – TechCrunch همکاری می کند

صنعت فضایی قبلاً تحت سلطه یک بازیگر واحد بود: دولت ایالات متحده ، که خدمات خود را به تعداد انگشت شماری از هواپیماهای بزرگ فضانوردی منعقد کرد و از فناوری آنها در برنامه های بلندمدت و با مدیریت مرکزی استفاده کرد. از آن زمان همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است. با توجه به شتاب تکنولوژیکی انفجاری و تا حدی سرمایه گذاری خطرپذیر و سرمایه خصوصی ، دولت ایالات متحده در میان بسیاری از مشتریان یک مشتری است – اما قصد عقب نشینی از آن را ندارد.

به همین منظور ، دفتر SpaceWERX نیروی فضایی آمریکا (USSF) با شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر یازده ماهه Embedded Ventures مشارکت کرده است که هدف آن ایجاد فرصت های تحقیق و توسعه است که هم می تواند اقتصاد فضای داخلی را رشد دهد و هم می تواند برای دفاع از منافع کشور استفاده می شود.

این برای اولین بار است که USSF با شرکت VC این نوع قرارداد تحقیق و توسعه را که موافقت نامه تحقیق و توسعه همکاری (CRADA) نامیده می شود ، منعقد می کند. این همچنین نشانه دیگری است که نشان می دهد دولت ایالات متحده به دنبال بهره مندی از شیوه ها و مدل تأمین سرمایه سرمایه گذاری است.

CRADA به طور سنتی بین وزارت دفاع ایالات متحده و استارتاپ هایی که به دنبال همکاری با دولت هستند استفاده می شود. اما پس از چند تماس تلفنی بین Embedded Ventures و مقامات دولتی ، مانند سرهنگ دوم والتر مک میلان ، “بقیه تاریخ است” ، جنا برایانت ، بنیانگذار Embedded ، در مصاحبه اخیر خود با TechCrunch گفت.

جردن نون ، بنیانگذار Embedded ، به TechCrunch می گوید ، فرصت های زیادی از دست رفته ، هم در سمت سرمایه گذاری خطرپذیر و هم در DOD وجود دارد که این همکاری پنج ساله می تواند به کاهش آن کمک کند. برای اولین بار ، سرمایه گذاری خطرپذیر می تواند بسیار سریعتر از نهادهای دولتی حرکت کند. VC ها همچنین به فن آوری های جدید و نوظهوری توجه دارند که منافع دفاعی می تواند از آنها سود ببرد.

استارتاپ ها می توانند از مشارکت نیز سود ببرند. برای بسیاری از شرکت های جوان ، همکاری با دولت ایالات متحده یک فرایند پیچیده و ارعاب آور است که با برنامه های زمانی طولانی مدت یا فرایندهای بسیار منظم مشخص می شود. بخش عمده ای از آن به آموزش و پرورش مربوط می شود: استارتاپ هایی که تصمیمات استراتژیکی می گیرند و آنها را واجد شرایط قرارداد دولتی می دانند ، و آنجاست که یک شرکت VC می تواند به شما کمک کند.

نون گفت: “فشارهای مثبت زیادی از سوی جامعه سرمایه گذاری خطرپذیر برای تشویق این فرصت های فن آوری با استفاده دوگانه وجود ندارد.” اما چنین فرصتهایی می تواند سودآور باشد ، برای شرکتهایی که مایل به عبور از موانع درخواست قرارداد هستند.

از طرف دیگر ، اگر احتمال وجود مشتری بزرگ – دولت ایالات متحده – در طرف دیگر وجود داشته باشد ، احتمال اینکه شرکت را به خطر بیندازند بسیار بیشتر است. به علاوه ، فن آوری های فضایی که می توانند نقش عمده ای را ایفا کنند ، مثلا بیست سال آینده ، احتمالاً به فناوری هایی نیاز دارند که مشارکت عمومی و خصوصی دارند ، شبیه به این که اسپیس ایکس تا حدودی توسط سرمایه گذاری های ناسا به وجود آمد.

“چگونه ما در یک اکوسیستم در جامعه سرمایه گذاری که در آن سیلیکون ولی متولد شده بود در زمینه تولید فناوری در جنگ سرد به سر می برد ، و در حال حاضر آنها فقط برنامه های مصرف کننده تولید می کنند؟” هیچ کس نگفت. “در این بین چه اتفاقی افتاده است و چگونه می توانید کشتی را به مکانی که مربوط به امنیت ملی دره سیلیکون است ، برگردانید؟”

جاسازی شده و USSF به طور منظم برای گفتگو درباره پیشرفت و تعیین معیارها در طول راه ملاقات خواهند کرد. از آنجا که این نوع جدیدی از مشارکت تحت برنامه CRADA است ، که شامل هیچگونه مبادله مالی بین هیچ یک از نهادها نمی شود ، بخشی از هدف در واقع تعیین این است که یک مشارکت موفق چگونه به نظر می رسد ، بنابراین می توان آن را در آینده تکرار کرد. سخنگوی Embedded گفت ، در حالی که هیچ الزامی برای سرمایه گذاری مشترک دو نهاد وجود ندارد ، ممکن است یکی از نتایج همکاری باشد.

جنا افزود: “مردم در صنعت همیشه در مورد این موضوع صحبت می کنند که” چگونه می توانیم همه با هم کار کنیم ، با سرعت بالا حرکت کنیم “، اما هیچ کس در واقع این کار را انجام نمی دهد. “برای من مهم است که ما در حال حاضر کاری انجام دهیم.”