نیویورک لایحه هایی را برای بهبود شرایط کارگران تحویل مبتنی بر برنامه-TechCrunch تصویب می کند

شورای شهر نیویورک امروز لایحه ای را تصویب کرد که حداقل دستمزد را تعیین می کند و شرایط کار را برای کارگران شرکت هایی که برای برنامه هایی مانند Grubhub ، DoorDash و Uber Eats تحویل می دهند ، بهبود می بخشد. به طور خاص ، صورتحساب به کارگران تحویل اجازه می دهد از حمام رستوران استفاده کنند ، میزان تحویل آنها را محدود کنند ، حداقل پرداخت ها را برای هر سفر تعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که نکات به کارگران می رسد. این قانون برای اولین بار در نوع خود در هر شهر بزرگ ایالات متحده است و نمونه ای است برای اینکه چگونه مداخله دولت می تواند بر روابط بین شرکت های تحویل غذا و هزاران پیمانکار آنها تأثیر بگذارد.

این بسته اسکناس با ورودی Los Deliveristas Unidos (LDU) ، مجموعه ای از کارگران تحویل برنامه های مهاجر که از پروژه عدالت کارگران متولد شده است ، نوشته شده است. این گروه برای بهبود شرایط کار در طول همه گیری همه گیر اعتراض کرده است و در آوریل ، آنها علناً با SEIU Local 32BJ ، بزرگترین اتحادیه کارگران خدمات نیویورک ، نیروهای خود را پیوستند.

وب سایت LDU می نویسد: “حقیقت تلخ این است که بسیاری از کارگران تحویل غذا می توانند 12 ساعت در روز در سرما یا باران برای چندین برنامه خدمات غذایی کار کنند و هنوز به اندازه کافی برای تغذیه خانواده خود کار نمی کنند.”

یکی از سازمان دهندگان LDU به VICE گفت که کارگران کنسرت می توانند از نظر مالی مشوق کار در هنگام طوفان باران و برف باشند ، بنابراین آب و هوای خطرناک می تواند فرصتی برای کسب درآمد بیشتر باشد. در اوایل ماه جاری ، در حالی که طوفان ایدا شهر نیویورک را لرزاند و منجر به کشته شدن 13 نفر شد ، کارگران تحویل اپلیکیشن هنوز برای مردم غذا می آوردند و برای تکمیل سفارش از میان سیلاب عبور می کردند. DoorDash سرویس در منهتن را متوقف کرد و Grubhub سرویس را در بخشهای خاصی از شهر نیویورک متوقف کرد. اما بسیاری از کارگران شرکت های هنری همچنان به دنبال پاداش و مشوق ها تا جایی که می توانند بودند ، حتی اگر این خود را در معرض خطر فیزیکی قرار دهند.

شرایط طوفان ایدا حقیقتی را که سالها آشکار بوده است روشن می کند: پیمانکاران برنامه های تحویل برای تأمین معاش خود تلاش می کنند ، که آنها را تشویق می کند تا خود را برای پول اضافی در معرض خطر قرار دهند. در عین حال ، شرکت هایی مانند DoorDash ، Uber Eats و Grubhub حتی پس از انجام کسب و کار بیشتر از هر زمان دیگری در زمان همه گیری ، هنوز پول در نمی آورند.

در گزارشی از LDU بیش از 500 پیام رسان مبتنی بر برنامه در نیویورک مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که با احتساب راهنمایی ها ، متوسط ​​دستمزد خالص ساعتی حدود 12.21 دلار است که کمتر از حداقل دستمزد 15 دلار نیویورک است. علاوه بر این ، انتظار می رود که کارگران تحویل هزینه حمل و نقل خود را بپردازند ، که در شهر نیویورک اغلب از طریق دوچرخه الکترونیکی انجام می شود. کارگران تحویل نیز به ویژه در برابر سرقت آسیب پذیر هستند. این گزارش همچنین نشان می دهد که 49 درصد از پاسخ دهندگان هنگام زایمان دچار حادثه یا تصادف شده اند و 75 درصد از آنها گفته اند که هزینه خدمات درمانی را با بودجه شخصی خود پرداخت کرده اند. با این حال ، DoorDash به TechCrunch گفت که درآمد Dashers در منهتن 33 دلار در ساعت است.

“ما چالش های منحصر به فردی را که کارگران تحویل در شهر نیویورک با آن روبرو هستند به رسمیت می شناسیم و هدف شناسایی سیاست هایی را داریم که به داشرز و کارگران مانند آنها کمک می کند. به همین دلیل است که سال گذشته ، ما مجموعه ای از ابتکارات پیشرو در صنعت را برای بهبود ایمنی خطوط ، تقویت درآمد و افزایش دسترسی به سرویس های بهداشتی اعلام کردیم. ما به همکاری با همه ذینفعان ، از جمله شورای شهر ، برای شناسایی راه هایی برای حمایت از همه کارگران تحویل در شهر نیویورک بدون عواقب ناخواسته ادامه می دهیم. “

DoorDash همچنین نگرانی هایی در قبال صورت حساب ها نشان داد و گفت که در قبض دسترسی به حمام در واقع نیازی به رستوران ها نیست که اجازه دسترسی به حمام را بدهند. در عوض ، شرکت هایی مانند DoorDash باید مقرراتی را در قرارداد خود با رستوران ها لحاظ کنند که از آنها خواسته می شود به کارگران تحویل اجازه دهند از حمام خود استفاده کنند.

Grubhub همچنین از لایحه ها حمایت کرد. این شرکت در بیانیه ای به TechCrunch گفت: “این صورتحساب ها اقدامات عقلانی هستند تا از کارگران تحویل کار که هر روز برای رستوران ها و ساکنان نیویورک سخت کار می کنند ، حمایت کنند. اطمینان از دریافت دستمزد معیشتی و دسترسی به سرویس بهداشتی تنها ایده خوبی نیست – این کار درستی است. “

کارگران Gig برای برنامه های دیگر مشکلات مشابه پیک های تحویل برنامه را تجربه می کنند. در اوایل این هفته ، Gig Workers Collective – که نماینده حدود 13000 پیمانکار Instacart است – از مشتریان خواست برنامه را حذف کنند تا Instacart به پنج درخواست افزایش حقوق و بهبود شرایط برای کارگران برسد. از آنجا که کارگران این برنامه ها پیمانکار هستند و نه کارمند ، از حمایت های کمتری برخوردار هستند ، مانند تضمین دریافت حداقل دستمزد ساعتی. Instacart حتی در گذشته با نکات خود به دستمزد کارگران یارانه می داد.

برای حدود 80،000 کارگر تحویل در شهر نیویورک ، قوانین امروز یک تغییر مثبت را نشان می دهد. اما هنوز مشخص نیست که چگونه و یا چگونه شرکت های فناوری مسئول پرداخت این حداقل دستمزد و تضمین تامین نیازهای کارگران خواهند بود.