نیکولا و جوهر بوش برای ماژول های پیل سوختی هیدروژنی – TechCrunch توافق می کنند

نیکولا ، توسعه دهنده کامیون های برقی محاصره شده ، قرارداد جدیدی با بوش برای ماژول های پیل سوختی هیدروژنی خود امضا کرده است. از این ماژول ها برای تأمین نیرو از دو نیمه کامیون نیکولا با سوخت هیدروژن ، نیکلا تره و نیکولا دو ، استفاده می شود.

مارک راسل ، مدیر عامل نیکولا ، در بیانیه ای گفت: “این اعلامیه نتیجه یک رابطه کاری چند ساله با بوش است.” “پس از تجزیه و تحلیل گسترده از بهترین گزینه های موجود ، ما مفتخریم که وارد این رابطه استراتژیک با بوش می شویم.”

این خبر یک نشانه مثبت برای روابط بین دو شرکت است که همیشه هموار نبوده است. بوش در سال 2019 حداقل 100 میلیون دلار در راه اندازی کامیون هیدروژنی سرمایه گذاری کرد اما سال بعد سهام خود را در این شرکت کاهش داد. بوش همچنین سال گذشته گفت که سلول های سوختی را برای عملیات اروپایی نیکولا تأمین می کند.

نیکولا از به اشتراک گذاشتن شرایط مالی معامله یا جزئیات مربوط به حجم سیستم پیل سوختی خودداری کرد. نیکولا ماژول های قدرت پیل سوختی هیدروژنی را در تاسیسات خود در کولیج ، آریزونا مونتاژ می کند. شرکت بوش پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بوش همچنین ماژول های قدرت مونتاژ شده را نیز عرضه خواهد کرد. نیکولا برای حمایت از مونتاژ ماژول های قدرت ، گفت که تا سال 2023 تاسیسات آریزونا را تا 50،000 فوت مربع و تا 50 کارمند جدید گسترش می دهد. سازنده کامیون همچنین در نظر دارد تا امکانات مهندسی و آزمایش خود را در مقر اصلی خود در نزدیکی فینیکس گسترش دهد.

سخنگوی نیکولا گفت توافق جدید بر روابط شرکت با سایر شرکت ها در زمینه سیستم ها و اجزای پیل سوختی ، از جمله تفاهم نامه غیر الزام آور با جنرال موتورز برای سیستم پیل سوختی Hydrotec این خودروساز که در نوامبر سال گذشته اعلام شد ، تأثیر نمی گذارد.

نیکولا از طریق ادغام با شرکت چک سفید VectoIQ Acquisition Corp. در ابتدای این ماه ، این شرکت به سرمایه گذاران گفت که چشم انداز تحویل خود برای نیمکت های برقی را از 50 به 100 واحد به 25 به 50 کاهش می دهد. با این حال ، شرکت مدیران می گویند که 14 خودروی پیش تولید ، از جمله پنج نمونه اولیه آلفا و 9 بتا ساخته است.

در همین حال ، ترور میلتون ، مدیرعامل و بنیانگذار سابق نیکولا به یک دادگاه کیفری وعده داد که تا زمانی که به جرم کلاهبرداری در اوراق بهادار و گمراه کردن سرمایه گذاران محاکمه نشود ، در مزرعه خود در یوتا اقامت خواهد داشت.