هدف اقیانوس های عمودی پرورش میگوی پایدار در “برج های آبی” در داخل شهرها است – TechCrunch

جان داینر ، مدیرعامل یک شرکت تغذیه و ژنتیک آبزی پروری ، به عنوان بخشی از کار خود از صدها مزرعه میگو دیدن می کند. اما به تدریج او از برخی از شیوه های ناپایدار زیست محیطی که در بسیاری از مکانها استفاده می شود ناامید شد. یک شب ، همسرش تعدادی میگوی یخ زده خرید تا برای شام بپزد و او متوجه شد که صنعتی که در آن مشغول بود ، می تواند بر سلامت خانواده خود تأثیر بگذارد. چرا؟ زیرا میگو از کشوری بود که شناخته شده است در مزارع پرورش میگو از آنتی بیوتیک استفاده می کند. او به اندازه کافی تصمیم گرفت و به دنبال ساختن یک مدل جدید برای غذاهای دریایی بود.

در نتیجه Vertical Oceans ، استارتاپی که میگوهای پایدار را در “برجهای آبی” عظیم پرورش می دهد ، که می تواند در داخل شهرها واقع شود ، به طور بالقوه در تاسیساتی که حتی شبیه ساختمان هستند. برج ها می توانند میگو را بدون مواد شیمیایی یا آنتی بیوتیک و خارج از فصل انکوبه کنند. و به یاد داشته باشید ، میگو بازار جهانی سالانه 50 میلیارد دلار است.

با بیرون آمدن از IndieBio ، Vertical Oceans اکنون 3.5 میلیون دلار با Khosla Ventures بسته شده است. به نظر می رسد این اولین باری باشد که یک صندوق بزرگ سیلیکون ولی مستقیماً در یک استارتاپ آبزی پروری سرمایه گذاری کرده است (تا آنجا که ما می دانیم). خسلا با 3 میلیون دلار پیشرو بود و SOSV نسبت به مبلغ 500000 دلار باقیمانده از آنها پیروی کرد.

تا کنون این استارتاپ در 6 ماه گذشته 10 محصول برداشت کرده است که از اثبات ایده کوچک خود در سنگاپور برای اثبات مفاهیم اصلی بیولوژیکی استفاده می کند و می تواند محصول خوبی تولید کند.

از نظر رقابت ، دو شرکت در سنگاپور با سیستم های آبزی پروری عمودی وجود دارد-آبزی پروری جهانی و آبزی پروری آپولو. در ایالات متحده یک سیستم داخلی به نام Tru Shrimp وجود دارد که به طور خاص کشاورزی عمودی نیست بلکه در حال توسعه یک فناوری مقیاس پذیر کشاورزی داخلی است.

تانک های اقیانوس عمودی

تانک های اقیانوس عمودی اعتبار تصویر: اقیانوس های عمودی

Diener می گوید: “طعم محصول ما شبیه میگوی تازه از اقیانوس است ، که دستیابی به آن به طور مداوم در یک سیستم آبزی پروری در گردش بسیار سخت است. از آنجا که محصول ما بسیار با کیفیت و تازه است ، می توانیم با میگوهای یخ زده تازه صید شده وحشی در مقابل پرورشی برابر فروش کنیم. این قیمت بالاتر بیش از هزینه های عمودی و شهری رفتن جبران می کند. “

این سیستم به طور خاص برای کشاورزی عمودی “آگنوستیک مکان” در مناطق شهری ، از جمله شهرهایی با زمستان سرد مانند شیکاگو طراحی شده است. اکنون در حال توسعه به یک مرکز جدید در مجاورت مرکز سنگاپور است که در آن فناوری های خود را در مقیاس کامل توسعه می دهد.

Diener و موسس Enzo Acerbi قبلاً با هم در یک شرکت تولید پروتئین حشرات کار می کردند و در آنجا به توسعه و توسعه فناوری خود کمک کردند و بنابراین تجربه جرم گیری agritech را دارند.

https://www.youtube.com/watch؟v=dIVh741G_sw