هدف شاسی بلند G6 XPeng این است که یک خودروی الکتریکی ممتاز برای انبوه باشد

XPeng، سازنده خودروهای الکتریکی چینی، SUV کوپه G6، پنجمین خودروی خط تولید خود را در سه‌شنبه در اتو شانگهای معرفی کرد.

این شرکت خودروی G6 را به عنوان یک خودروی برقی ممتاز اما بدون برچسب قیمت پریمیوم بازاریابی می کند. این خودرو دارای بدنه‌ای براق، آینده‌نگر، سیستم اطلاعات سرگرمی هوشمند است و می‌تواند به XNGP، سیستم کمک راننده پیشرفته XPeng مجهز شود که می‌تواند وظایف رانندگی در بزرگراه‌ها و شهرها را خودکار کند.

در حالی که XPeng هنوز قیمت G6 را به اشتراک نگذاشته است، این شرکت قبلاً گفته بود که قیمت آن در محدوده 200,000 تا 300,000 RMB (30,000 تا 44,000 دلار) خواهد بود. این دقیقاً مقرون به صرفه نیست، اما G6 را در قلمرو مقرون به صرفه EV قرار می دهد.

(همچنین واقعاً معنای کاملاً جدیدی به آهنگ “Like a G6” از جنبش شرق دور می دهد ، که اولین شعر خود را 13 سال پیش دید. برای اطلاعات بیشتر.)

G6 اولین وسیله نقلیه XPeng است که بر روی پلت فرم جدید معماری EV، SEPA 2.0 ساخته شده است، که به گفته خودروساز اجازه می دهد تا هزینه های تحقیق، توسعه و تولید را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. حتی سرمایه گذاران نیز با صرفه جویی های احتمالی متقاعد شده اند – قیمت سهام XPeng در روز دوشنبه پس از رونمایی این شرکت SEPA 13 درصد افزایش یافت.

G6 دارای فضای داخلی جادار و پارچه سیلیکونی آلی ضد باکتری، ضد لکه و صندلی‌های جیر میکروفیبر است. اعتبار تصویر: XPeng

XPeng تنها خودروسازی نیست که مقرون به صرفه بودن را در اولویت قرار داده است. به طور خاص در چین، خودروسازان در واکنش به جنگی که با تخفیف های تسلا در ماه اکتبر آغاز شد، قیمت خودروهای برقی را کاهش داده اند. از آن زمان، تسلا بیشتر از خودروهای برقی ساخت شانگهای تخفیف داده است تا جایی که امروز حدود 14 درصد ارزان تر از این زمان در سال گذشته است.

در سطح جهانی، خودروسازانی مانند جنرال موتورز و هیوندای اوایل این ماه در نمایشگاه خودروی نیویورک برنامه‌هایی را برای تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه اعلام کردند.

رونمایی از G6 هفت ماه پس از عرضه XPeng SUV G9 صورت می‌گیرد که بسته به مدل، قیمتی بین 309900 تا 469900 یوان (44000 تا 66660 دلار) دارد.

نسخه‌های سطح متوسط ​​تا بالای G9 با لیدار و سایر حسگرهای ضروری برای XNGP ساخته می‌شوند. با این حال، XPeng روز سه‌شنبه در شانگهای گفت که این شرکت به دنبال این است که «کمتر به سنسورهای گران‌تر» مانند لیدار تکیه کند و در عوض بیشتر روی دوربین‌ها تمرکز کند. به عبارت دیگر، XPeng به دنبال اجرای قوانین تسلا است.

مشخص نیست که آیا G6 با لیدار ساخته می شود یا خیر، و XPeng آن را تایید نمی کند.

شارژ فوق سریع، برد طولانی

فضای داخلی G6 شامل یک صفحه نمایش 15 اینچی IPS است که راننده و سرنشینان می توانند عملکردهای اطلاعات سرگرمی را کنترل کنند. اعتبار تصویر: XPeng

عرضه رسمی G6 در چین برای اواسط سال 2023 برنامه ریزی شده است.

هنوز همه مشخصات منتشر نشده است، اما XPeng می گوید که G6 به دلیل باتری 800 ولتی، بردی معادل 470 مایل خواهد داشت که 44 مایل بیشتر از مدل های قبلی است. به گفته این شرکت، G6 در 10 دقیقه می تواند تا 186 مایل برد شارژ کند.

معماری SEPA به این معنی است که بدنه با ریخته گری آلومینیومی یکپارچه جلو و عقب ساخته شده است و باتری به طور کامل در آن بدنه یکپارچه شده است. XPeng می‌گوید این مرکز ثقل بهتر و کنترل رانندگی بهتری را فراهم می‌کند.

طراحی بدنه، که شامل یک چهره ربات گویاتر است، “الهام گرفته از داستان های علمی تخیلی” است و با مشاوره با نویسنده داستان های علمی تخیلی Cixin Liu توسعه یافته است. طبق گفته XPeng، خطوط براق به آن ضریب درگ بسیار پایینی می‌دهد که به آن کمک می‌کند چنین برد طولانی داشته باشد.

فضای داخلی جادار و راحت است، با سانروف پانوراما بیش از 2 متر مربع. یکی از ویژگی‌های داخلی جدید، دریچه‌های تهویه با کنترل الکترونیکی است که رانندگان و مسافران می‌توانند از صفحه نمایش 15 اینچی IPS به آن دسترسی داشته باشند.