هدف Freshworks ارزش تقریبی 9 میلیارد دلار در IPO ایالات متحده – TechCrunch است

Freshworks روز دوشنبه فاش کرد که در نظر دارد تا 9 میلیارد دلار در عرضه اولیه خود در ایالات متحده ارزش گذاری کند که در آن امیدوار است بیش از 800 میلیون دلار جمع آوری کند.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا ، که سفر خود را در هند و رقبای Salesforce آغاز کرد ، گفت که قصد دارد 28.5 میلیون سهم را در محدوده قیمتی 28 تا 32 دلار بفروشد. اگر این شرکت بتواند سهام خود را در محدوده بالا بفروشد ، 912 میلیون دلار جمع آوری می کند. Freshworks در ابتدا اواخر آگوست اوراق بهادار برای IPO خود را ثبت کرده بود ، اما چند رقم را فاش نکرده بود.

آخرین قیمت این شرکت 11 ساله 3.5 میلیارد دلار در دور تامین مالی در نوامبر سال 2019 بود. این استارتاپ در نظر داشت یک دور قبل از عرضه اولیه را در سال جاری با ارزش بیش از 5 میلیارد دلار افزایش دهد ، اما شخص مخالف تصمیم گرفت. موضوع به TechCrunch گفته شد.

Freshworks که Accel ، Sequoia Capital India ، Tiger Global و CapitalG را از جمله سرمایه گذاران فعلی خود می داند ، انواع نرم افزارهای تجاری را توسعه می دهد و ارائه می دهد ، از CRM تا نرم افزار میز راهنما. در سال های اخیر ، این پلت فرم SaaS سازمانی را ایجاد کرده است تا مجموعه ای از ابزارهای تجاری یکپارچه را به مشتریان ارائه دهد و به طور گسترده ای محصولات خود را گسترش دهد.

این استارتاپ که برای فهرست بندی سهام خود در Nasdaq با نماد FRSH درخواست داده است ، به بیش از 50،000 مشتری خدمات ارائه می دهد و درآمد آن در 6 ماهه اول سال به 169 میلیون دلار رسید ، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 11 میلیون دلار بود. در عین حال ، ضرر خالص آن از 57 میلیون دلار در سال قبل به 9.8 میلیون دلار کاهش یافت.

“در ابتدا ، براساس تحقیقات صنعت از International Data Corporation (IDC) ، ما معتقدیم که بازار بزرگ آدرس دهی تقریباً 120 میلیارد دلاری داریم.”

“دوم ، بر اساس داده ها و تجزیه و تحلیل داخلی ما ، ما فرصت بازار بالقوه سالانه برای محصولات خود را 77 میلیارد دلار تخمین می زنیم. […] ما انتظار داریم فرصت بازار برآورد شده ما همچنان افزایش یابد زیرا مشتریان بیشتر در حال استفاده از محصولات ما هستند و میانگین وزن ARR برای هر مشتری را برای استفاده از محصولات ما افزایش می دهند. “

TechCrunch اخیراً با بنیانگذار و مدیر اجرایی Freshworks ، Girish Mathrubootham در مورد این تجارت صحبت کرده است. Mathrubootham یکی از معتبرترین کارآفرینان در هند است. به همراه سه دوست ، Mathrubootham در اواخر ژوئیه امسال یک صندوق سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری راه اندازی کرد تا از استارت آپ های SaaS در دومین بازار بزرگ اینترنتی جهان حمایت کند.