هدف Happaning یک “نمای خیابان Google” برای ویدیو است – TechCrunch

یک استارتاپ جدید به نام Happaning می خواهد با اجازه دادن به افراد برای تماشای یک رویداد از دیدگاه های مختلف ، ویدئو را به یک تجربه همهجانبه تبدیل کند. یا همانطور که Andrew Eniwumide ، بنیانگذار و مدیرعامل می گوید ، این “نمای خیابان گوگل است ، اما با ویدئو”. این شرکت معتقد است فناوری منحصر به فرد خود که این ویدئوهای چند منظوره را ارائه می دهد ، در نهایت می تواند فراتر از معرفی یک تجربه کاربری جدید برای ویدئو باشد-می تواند سایر مسائل را با اطلاعات غلط یا جعلی عمیق حل کند ، برای مثال ، مانند دیدگاه های دیگر تأیید شده همان صحنه ای که می توان از آن برای بررسی هرگونه تلاش برای گمراه کردن دیگران از طریق ویرایش ویدئو استفاده کرد.

با این حال ، برخی از اهداف بلندتر آن در این زمینه بسیار پایین تر از خط است.

نسخه آزمایشی اولیه Happaning که امروز در TechCrunch Disrupt 2021 به عنوان “wildcard” در Startup Battlefield معرفی می شود ، ابتدا مفهوم فیلم های چند وجهی یا آنچه که به عنوان فناوری “ViiVid” علامت تجاری شده است را معرفی می کند. این سیستمی است که در آن کاربران با استفاده از برنامه تلفن همراه خود محتوای ویدئویی ایجاد می کنند که سپس در کنار فیلم های فیلم برداری شده در همان مکان به طور همزمان ترکیب می شود.

در حالی که سیستم از فناوری بلاک چین برای تأیید ویدئوها به هیچ وجه استفاده نمی کند ، شباهت هایی با این مفهوم وجود دارد. Happaning از ایده بلاک چین در مورد یک شبکه غیر متمرکز وام می گیرد که منابع زیادی در ایجاد چیزی مانند یک دفتر کل کمک می کنند. اما در Happaning ، هیچ گره ای دارای اطلاعات یکسانی با دیگری نیست – یعنی ویدیوی یک شخص بر خلاف ویدیوی دیگران است. با این حال ، آنها با هم حقیقت کامل تری را در مورد آنچه در مکان و زمان معین رخ داده است ، نشان می دهند.

این شرکت برخی از مفاهیم مربوط به فناوری های خود را شامل همگام سازی چندین جریان ویدئویی و تجربه کاربر از کشیدن دیدگاه های مختلف ویدئویی ، به صورت محلی در بریتانیا ، جایی که تیم در آن مستقر است ، و با سازمان جهانی مالکیت معنوی ثبت اختراع کرده است.

موارد اولیه استفاده از چنین فناوری ثبت وقایع در دنیای واقعی مانند عروسی ، کنسرت ، رویدادهای ورزشی ، اعتراضات یا راهپیمایی ها یا سایر مواردی است که جمعیت بیشتری از مردم در آن شرکت می کردند. پس از ضبط در Happaning ، می توانید با ضربه زدن روی نشانگرهای داخل ویدیو ، از یک ویدئو به ویدیوی دیگر بکشید تا همان رویداد را از زوایا و دیدگاه های دیگر مشاهده کنید. برای مثال تصور کنید که بتوانید از ویدئویی که در پشت کنسرت فیلمبرداری شده است با نگاه کردن به پایین روی صحنه به ویدیویی در ردیف اول بکشید.

Eniwumide می گوید او ایده Happaning را برای حل مسائل مربوط به نحوه سوء استفاده از ویدئو برای گمراه کردن مردم ارائه کرده است. او خاطرنشان می کند که این موضوع در رسانه های اجتماعی گسترده است و به گزارشی اشاره می کند که نشان می دهد پست های فیس بوک از منابع اطلاعات غلط 6 برابر بیشتر از سایت های خبری معتبر مورد توجه قرار گرفته است.

“با گذشت زمان ، رسانه های داستان سرایی بیشتر و پیچیده تر شده اند تا جایی که در حال حاضر 360 فیلم داریم. اما ما در مورد ویدئوها نیز می بینیم ، آیا این واقعیت وجود دارد که آنها مورد سوء استفاده قرار می گیرند ، آنها تحت ویرایش بی دقتی قرار می گیرند ، در معرض تعصب قرار می گیرند و حتی جعلی عمیق هستند. ” او تصور می کرد که برنامه ای که می تواند محتوای ویدیویی را تأیید کند تغییر نکرده است و واقعاً در جایی که ادعا می شود در حال انجام است ، می تواند مفید باشد.

Eniwumide ادامه می دهد: “ما دوست داریم مانند Google Street View به آن فکر کنیم ، اما با ویدئو.” “بنابراین شما می توانید یک فیلم ضبط کنید و شخص دیگری در منطقه ضبط می کند ، و ما آن فیدهای ویدئویی را بر اساس زمان ، مکان و نشانه های صوتی و تصویری همگام سازی می کنیم.”

سپس کسی که تماشا می کند می تواند در جهت موردنظر خود حرکت کند ، مانند نحوه نمایش نمای خیابان Google به شما اجازه می دهد در جهت های مختلف حرکت کنید تا چیزها را از زوایا و نقاط دید دیگر مشاهده کنید.

در زمان راه اندازی ، تمرکز بر روی پخش مستقیم فیلم ها است ، اما در ادامه راه ، این استارتاپ می خواهد IP خود را بیشتر به یک استاندارد فناوری تبدیل کند و راه هایی را برای صادرات و انتشار فیلم ها در جاهای دیگر ارائه دهد. نسخه اولیه Happaning بسیار نمایانگر MVP و فناوری است – رابط کاربری کلی و تجربه در این مرحله به نظر نمی رسد و کاملاً توسعه یافته است. اما استفاده از این برنامه رایگان است ، با برنامه های بلند مدت برای سطوح اشتراک ، با فرض اینکه مورد توجه قرار گیرد.

سابقه Eniwumide شامل بیش از 12 سال تجربه به عنوان توسعه دهنده نرم افزار و مشاور اصلی در شرکت های مهندسی انگلستان از جمله Detica و BAE Systems است. او با CFO Leslie Sagay ، CMO Joanna Steele ، CTO Colin Agbabiaka و AJ Adesanya ، که در زیرساخت کار می کند ، پیوست. با این حال ، اکثر تیم در این مرحله به صورت تمام وقت با استارتاپ کار نمی کنند.

Happaning در مجموع مبلغ 219،500 پوند به عنوان کمک مالی پیش از بذر با ارزش 3 میلیون پوند پیش از پول جمع آوری کرده است و هدف آن جمع آوری 500،000 پوند با ارزش 4.5 میلیون پوند پیش از پول است.