هزینه های مصرف کننده در برنامه های اجتماعی با توجه به پخش مستقیم ، در سال 2025 به 17.2 میلیارد دلار می رسد – TechCrunch

رونق پخش زنده باعث رشد قابل توجهی در اقتصاد سازندگان می شود ، زیرا طبق پیش بینی جدید مصرف کنندگان 6.78 میلیارد دلار در برنامه های اجتماعی در سال 2021 هزینه خواهند کرد. بر اساس داده های شرکت داده تلفن همراه App Annie ، این رقم تا سال 2025 به 17.2 میلیارد دلار در سال افزایش می یابد. ، که نشان می دهد روند صعودی نشان دهنده نرخ رشد مرکب پنج ساله (CAGR) 29 درصد است. تا آن زمان ، کل هزینه مادام العمر در برنامه های اجتماعی به 78 میلیارد دلار می رسد.

اعتبار تصویر: برنامه آنی

در ابتدا ، بیشتر اقتصاد زنده بر اساس خریدهای یکبار مصرف مانند بسته های برچسب بود ، اما امروزه مصرف کنندگان به طور مستقیم در جریان پخش زنده خود به تولیدکنندگان محتوا هدیه می دهند. برخی از این کمک ها گاهی اوقات می تواند بسیار زیاد باشد. به Twitch streamer ExoticChaotic 75،000 دلار در یک جلسه زنده در Fortnite اهدا شد ، که یکی از بزرگترین کمک های مالی در شبکه اجتماعی بازی بود. در همین حال ، App Annie خاطرنشان می کند که یک پلتفرم دیگر ، Bigo Live ، به پخش کنندگان امکان می دهد تا 24000 دلار در ماه از طریق پخش مستقیم خود درآمد کسب کنند.

بر اساس این گزارش ، برنامه هایی که پخش مستقیم را به عنوان ویژگی بارز ارائه می دهند ، برنامه هایی هستند که اکثر هزینه های برنامه های اجتماعی امروزی را تامین می کنند. در نیمه اول سال جاری ، 3 دلار از هر 4 دلار خرج شده در 25 برنامه برتر اجتماعی از برنامه هایی تأمین می شد که به عنوان مثال پخش مستقیم پخش می کردند.

اعتبار تصویر: برنامه آنی

در نیمه اول سال 2021 ، ایالات متحده با 1.7 برابر هزینه بازار بزرگ بعدی ، ژاپن و 30 درصد بازار را با هزینه ، به عنوان برترین بازار هزینه مصرف کننده در برنامه های اجتماعی تبدیل می کند. چین ، عربستان سعودی و کره جنوبی در رتبه پنجم قرار گرفتند.

اعتبار تصویر: برنامه آنی

در حالی که هم سازندگان و هم سیستم عامل ها از اقتصاد پخش زنده سود می برند ، این سیستم عامل ها از راه های دیگر فراتر از هزینه های خریدهای درون برنامه ای خود سود می برند. پخش جریانی زنده به افزایش تقاضا برای این برنامه های اجتماعی کمک می کند و به دیگر معیارهای تعامل کلیدی مانند زمان صرف شده در برنامه کمک می کند.

یکی از برنامه های برتر که به طور قابل توجهی در اینجا به دست آمده است TikTok است.

سال گذشته ، TikTok از نظر میانگین ماهانه زمان صرف شده برای هر کاربر از YouTube در ایالات متحده و بریتانیا پیشی گرفت. این غالباً در بازار سابق پیشتاز است و در بازار دوم قاطعانه پیش می رود.

اعتبار تصویر: برنامه آنی

اعتبار تصویر: برنامه آنی

در بازارهای دیگر ، مانند کره جنوبی و ژاپن ، TikTok در حال پیشرفت است ، اما YouTube هنوز با اختلاف زیادی پیشتاز است. (در واقع ، در کره جنوبی ، YouTube 2.5 برابر پیشتاز است.)

اعتبار تصویر: برنامه آنی

فراتر از TikTok ، مصرف کنندگان در نیمه اول سال 740 میلیارد ساعت در برنامه های اجتماعی گذراندند که معادل 44 of از زمان صرف شده در تلفن همراه در سطح جهان است. زمان صرف شده در این برنامه ها در طول سالها به روند صعودی خود ادامه داده است و رشد آن در نیمه اول سال 2021 در مقایسه با مدت مشابه سال 2018 30 درصد افزایش یافته است.

امروزه برنامه هایی که پخش مستقیم را فعال می کنند از برنامه هایی که بر چت ، عکس یا ویدیو تمرکز می کنند پیشی گرفته اند. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند اینستاگرام در حال حاضر تغییرات چشمگیری در تمرکز خود را اعلام می کنند ، مانند اینکه آنها دیگر “یک برنامه اشتراک گذاری عکس نیستند”. آنها می دانند که باید به طور کامل به ویدئو روی بیاورند ، در غیر این صورت پشت سر گذاشته می شوند.

کل زمان صرف شده در پنج برنامه برتر اجتماعی که بر پخش مستقیم تأکید دارند ، در حال حاضر امسال تنها در تلفن های اندرویدی ، بدون احتساب چین ، از نیم تریلیون ساعت خواهد گذشت. App Annie خاطرنشان کرد که این CAGR سه ساله 25 vers در مقابل 15 for برای برنامه های موجود در دسته Chat و Photo & Video است.

اعتبار تصویر: برنامه آنی

به لطف رشد در هند ، منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال حاضر 60 درصد از زمان صرف شده در برنامه های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. با افزایش رشد هند در این حوزه طی 3.5 سال گذشته ، فاصله بین خود و چین از 115 درصد در سال 2018 به 7 درصد در نیمه اول امسال کاهش یافت.

بارگیری برنامه های اجتماعی نیز به دلیل رشد جریان مستقیم در حال افزایش است.

تا به امروز ، مصرف کنندگان 74 میلیارد بار برنامه های اجتماعی را بارگیری کرده اند و این تقاضا همچنان قوی است و 4.7 میلیارد بار بارگیری تنها در نیمه اول سال 2021 انجام شده است-50٪ نسبت به سال گذشته. در نیمه اول سال ، آسیا بزرگترین منطقه برای بارگیری برنامه های اجتماعی بود و 60 درصد بازار را به خود اختصاص داد.

این عمدتا به دلیل هند است ، بازار برتر با ضریب 5 برابر ، که در سال 2018 از ایالات متحده پیشی گرفت. هند از نظر بارگیری ، ایالات متحده ، اندونزی ، برزیل و چین پس از آن قرار دارد.

اعتبار تصویر: برنامه آنی

تغییر جهت پخش زنده و ویدئو همچنین بر نوع برنامه هایی که مصرف کنندگان علاقه مند به بارگیری هستند ، تأثیر گذاشته است ، نه فقط بر تعداد بارگیری ها.

نمودار که برترین برنامه های جهانی را از سال 2012 تا به امروز نشان می دهد ، لغزش فیس بوک را نشان می دهد. در حالی که برنامه های آن (فیس بوک ، مسنجر ، اینستاگرام و فیس بوک) در طول سال ها در موقعیت های مختلف برترین مکان ها بوده اند ، TikTok سال گذشته در رتبه اول قرار گرفت و همچنان در 2021 این رتبه را حفظ می کند.

در پایین تر از نمودار ، برنامه های دیگری که به ویرایش ویدئو کمک می کنند از سایر برنامه هایی که بیشتر بر عکس یا چت تمرکز کرده بودند پیشی گرفتند.

اعتبار تصویر: برنامه آنی

برنامه های ویدئویی مانند YouTube (#1) ، TikTok (#2) Tencent Video (#4) ، Bigo Live (#5) ، Twitch (#6) ، و سایر برنامه ها نیز اکنون با هزینه مصرف کننده در صدر نمودارهای جهانی قرار دارند. نیمه اول سال 2021

اما YouTube (شماره 1) همچنان در مقایسه با TikTok (شماره 5) و دیگران از فیس بوک در زمان صرف شده غالب است – این شرکت به ترتیب سه مکان بعدی را برای Facebook ، WhatsApp و Instagram دارد.

این می تواند توضیح دهد که چرا TikTok در حال بررسی این ایده است که به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای طولانی تری را بارگذاری کنند ، به عنوان مثال ، محدودیت را از 3 دقیقه به 5 افزایش دهند.

علاوه بر این ، به دلیل قابلیت پخش مستقیم زنده در افزایش زمان صرف شده ، احتمالاً به همین دلیل است که TikTok سرمایه گذاری زیادی بر روی ویژگی های جدید برای پلت فرم TikTok LIVE خود ، از جمله مواردی مانند رویدادها ، پشتیبانی از میزبانان مشترک ، پرسش و پاسخ و بیشتر ، و اینکه چرا دکمه “LIVE” را به ویژگی بارزتری در برنامه و تجربه کاربری خود تبدیل کرده است.

گزارش App Annie همچنین به تأثیر جریان مستقیم بر روی سیستم عامل های خاص مانند Twitch و Bigo Live می پردازد ، اولی که تعداد کاربران فعال ماهانه خود را از دوران قبل از همه گیری دو برابر کرد ، و دومی که 314.2 میلیون دلار هزینه مصرف کننده در طول H1 داشت. 2021

“توانایی کاربران رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با یکدیگر با استفاده از ویدئوی زنده – یا تماشای پخش مستقیم دیگران – نه تنها رشد بازار برنامه های رسانه های اجتماعی را حفظ کرده است ، بلکه به رشد نمایی آن در معیارهای مشارکت مانند زمان صرف شده کمک کرده است. در غیر اینصورت ممکن است مدتی پیش اشباع شده باشد. “Lexi Sydow ، سرپرست بینش های App Annie ، هنگام اعلام گزارش جدید نوشت.

متن کامل این گزارش در اینجا در دسترس است.