هند ممکن است در ردیف بعدی قوانین تغییر پرداخت درون برنامه ای اپل-TechCrunch-باشد

تابستان هنوز از نظر فنی در حال برگزاری است ، اما یک گلوله برفی به آرامی در دنیای برنامه ها و به ویژه در دنیای پرداخت های درون برنامه ای در حال توسعه است. یک گزارش در رویترز امروز می گوید که کمیسیون رقابت هند ، تنظیم کننده انحصار این کشور ، به زودی در حال بررسی شکایت ضد تراست علیه اپل در مورد نحوه تکلیف توسعه دهندگان برنامه از سیستم پرداخت درون برنامه ای اپل است-در نتیجه به اپل کاهش می دهد از این پرداخت ها – هنگامی که ناشران برای اشتراک و موارد دیگر در برنامه های خود از کاربران هزینه می گیرند.

این شکایت ، که توسط یک موسسه غیرانتفاعی هندی به نام “Together We Fight Society” ارائه شده است ، در بیانیه ای به رویترز گفت که در شکایت خود نماینده منافع مصرف کنندگان و استارتاپ ها است.

این حرکت آخرین موردی است که از سوی تنظیم کننده های ملی با اپراتورهای فروشگاه برنامه-به ویژه اپل ، اما دیگران مانند Google و WeChat-به چالش کشیده شده است. به سایر کشورهایی که در هفته های اخیر به شهرک هایی رسیده اند ، قوانینی تصویب کرده اند یا قصد دارند قوانینی را وضع کنند عبارتند از ژاپن ، کره جنوبی ، استرالیا ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا.

و به طور خاص در هند ، تنظیم کننده در حال انجام تحقیقات مشابهی است که مربوط به پرداخت های درون برنامه ای در برنامه های Android است ، که Google موظف است از سیستم پرداخت اختصاصی خود استفاده کند. گوگل و اندروید بر بازار تلفن های هوشمند هند مسلط هستند و سیستم عامل آنها در 98 درصد از 520 میلیون دستگاهی که در این کشور تا پایان سال 2020 استفاده می شود فعال است.

تماشای اینکه آیا کشورهای بیشتری در نتیجه این تحولات وارد عمل می شوند ، جالب خواهد بود. در نهایت ، این امر می تواند اپراتورهای فروشگاه برنامه را وادار کند تا از نظارت بیشتر و عمیق تر مقررات اجتناب کنند و سیاست های جهانی جدید و منعطف تری را اتخاذ کنند.

در همین حال ، ما شاهد تغییرات بر اساس کشور به کشور هستیم.

همین دیروز ، اپل در ژاپن به توافق رسید که به ناشران برنامه های “خواننده” (برنامه هایی برای استفاده یا مصرف رسانه ها مانند کتاب و اخبار ، موسیقی ، فایل ها در ابر و غیره) اجازه می دهد تا کاربران را به سایت های خارجی هدایت کنند تا جایگزین های اپل را ارائه دهند. ارائه اختصاصی پرداخت درون برنامه ای اگرچه پرداخت آن در برنامه یکپارچه نیست ، اما تغییر مسیر قبلی معمولاً مجاز نبود ، و با این کار ناشران می توانند از قطع اپل جلوگیری کنند.

قانونگذاران کره جنوبی در اوایل هفته جاری اقداماتی را تصویب کردند که با وادار کردن توسعه دهندگان به استفاده از سیستم های پرداخت اختصاصی خود ، ایجاد کمیسیون برای اپل و گوگل غیرقانونی خواهد بود.

و هفته گذشته ، اپل همچنین در ایالات متحده حرکاتی را در مورد اجازه دادن به روش های جایگزین پرداخت انجام داد ، اما به طور نسبی امتیازات تا حدی غیرمستقیم بود: ناشران برنامه می توانند در حال حاضر به گزینه های پرداخت مستقیم و جایگزین در برنامه ها مراجعه کنند ، اما در واقع آنها را ارائه نمی دهند. (حداقل هنوز نه.)

برخی توسعه دهندگان و مصرف کنندگان سالها استدلال می کنند که سیاست های سختگیرانه اپل باید بیشتر باز شود. با این حال ، اپل مدتهاست در دفاع از خود می گوید که سیاست های توسعه دهنده خاصی را برای ایجاد تجربه بهتر کاربران و به دلایل امنیتی ، موظف می کند. اما ، با پیشرفت فناوری برنامه ها و تغییر عادات مصرف کننده ، منتقدان معتقدند که این موقعیت باید مورد بازنگری قرار گیرد.

یکی از عوامل دفاعی اپل در هند ممکن است موقعیت این شرکت در بازار باشد. اندروید در زمینه تلفن های هوشمند و خدمات تلفن همراه کاملاً بر هند مسلط است ، در حالی که اپل در واقع بخش بسیار کوچکی از اکوسیستم است.

بر اساس ارقام Counterpoint Research به نقل از رویترز ، تا پایان سال 2020 ، تنها 2 درصد از 520 میلیون تلفن هوشمند مورد استفاده در کشور را به خود اختصاص داده است. این رقم در پنج سال گذشته دو برابر شده بود ، اما با اکثریت یا حتی اقلیت قابل توجه فاصله زیادی دارد.

پرونده ضدتراست در هند هنوز به صورت رسمی ثبت نشده است ، اما رویترز خاطرنشان می کند که این عبارت بر این واقعیت تکیه می کند که شیوه های ضد رقابتی در سیستم های پرداخت ، وجود بسیاری از ناشران را برای همه چندان مقرون به صرفه نمی کند ، زیرا اقتصاد به سادگی جمع نمی شود. :

رویترز از تشکیل پرونده یادآور شد: “وجود کمیسیون 30 means به این معنی است که برخی از توسعه دهندگان برنامه هرگز وارد بازار نمی شوند.” “این همچنین می تواند به ضرر مصرف کننده منجر شود.”

رویترز خاطرنشان می کند که CCI در هفته های آینده پرونده را بررسی می کند تا تصمیم بگیرد که آیا باید تحقیقات عمیق تری انجام دهد یا آن را رد کند. در این دوره معمولاً پرونده هایی را منتشر نمی کند.