هند یک پایلوت را آغاز می کند تا به پایتخت تعمیر لوازم الکترونیکی جهان تبدیل شود

هند پس از گسترش ردپای خود در تولید گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های فناوری، به دنبال تبدیل شدن به پایتخت تعمیر لوازم الکترونیکی در جهان است و تاج را از چین و مالزی که در حال حاضر بر این صنعت مسلط هستند، بگیرد.

روز چهارشنبه، وزارت اطلاعات و فناوری این کشور یک پروژه آزمایشی به نام برون سپاری خدمات تعمیرات الکترونیک (ERSO) را برای آزمایش برون سپاری تعمیرات الکترونیکی، در ابتدا برای یک آزمایش سه ماهه در بنگالورو، راه اندازی کرد. Flex، Lenovo، CTDI، R-Logic و Aforeserve در این برنامه شرکت خواهند کرد.

دهلی نو قصد دارد تا 20 میلیارد دلار درآمد و میلیون ها شغل در پنج سال آینده از طریق خدمات تعمیرات برون سپاری انجام شده توسط شرکت های شرکت کننده ایجاد کند.

علی اختر جعفری، مدیر کل بخش صنعت فناوری اطلاعات و تولیدکننده لوازم الکترونیکی MAIT، گفت که این پروژه آزمایشی در راستای ماموریت نخست وزیر نارندرا مودی (ماموریت سبک زندگی برای محیط زیست) است که در اکتبر سال گذشته برای کار بر روی پایداری محیط زیست اعلام شد.

با ارائه تعمیر ارزان و قابل اعتماد ICT، عمر دستگاه را در سطح جهانی افزایش می دهد [Information and Communications Technology] محصولات برای جهان،” او گفت.

بازیگران صنعت هند در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت هایی هستند که در سنگاپور، برزیل، ویتنام، اندونزی، هنگ کنگ، مکزیک، تایلند و ایالات متحده فعالیت دارند تا نیازهای تعمیرات خود را برطرف کنند.

در حال حاضر، چین و مالزی بر بازار برون سپاری تعمیرات تسلط دارند. با این وجود، هند شروع به جذب شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ برای ساخت سخت افزار در این کشور برای بازار داخلی هند و صادرات کرده است. انجام خدمات تعمیر گام بعدی منطقی خواهد بود.

دولت هند سال گذشته یک برنامه آزمایشی را برای کاهش زمان آزمایش و تایید دستگاه های الکترونیکی برای ایمنی آغاز کرد. این نیز به ارتقای مشخصات کشور برای تعمیرات کمک می کند و به طور بالقوه تولید کنندگان بیشتری را در طول زمان جذب می کند.