هند Cars24 ، بازار خودروهای فرسوده ، 450 میلیون دلار با ارزش 1.84 میلیارد دلار افزایش می دهد-TechCrunch

بازار خودروهای فرسوده امروز با سرمایه گذاری خطرناک دیگری روبرو می شود ، یکی از استارتاپ های سریع تر مقیاس بندی شده از هند دور دوم سرمایه خود را جمع آوری می کند تا رشد خود را دو برابر کند: Cars24 – سایت و اپلیکیشنی که خودروهای کاربران را می فروشد و از دو دستگاه استفاده می کند. موتورهای چرخ دار -450 میلیون دلار ، سری F 340 میلیون دلار و 110 میلیون دلار بدهی جمع آوری کرده است. این سرمایه گذاری ارزش Cars24 را 1.84 میلیارد دلار پس از پول دارد ، این شرکت گفت که آن را به یکی از ارزشمندترین استارتاپ های خودروهای شخصی خصوصی در سطح جهانی تبدیل کرده است.

DST Global ، Falcon Edge و SoftBank Vision Fund 2 سری F را رهبری کردند و Tencent و سرمایه گذاران موجود Moore Strategic Ventures و Exor Seeds نیز در آن شرکت کردند. دور بدهی ناشی از ترکیبی از موسسات مالی بود. این جمع آوری کمک های مالی ، که اکنون تأیید و رسمی شده است ، در هفته های گذشته شایعه شده بود ، هرچند به مقدار کمتر: شامل بخش بدهی نمی شد و برخی گزارش ها بر اساس پرونده های نظارتی کمتر از مبلغ نهایی جمع آوری شده بود.

ویکرام چوپرا ، مدیرعامل که شرکت را در گوروگرام با مهول آگراوال ، روچیت آگاروال و گاجندرا جنگید تاسیس کرد ، گفت که برنامه استفاده از منابع مالی در طیف وسیعی از مناطق خواهد بود.

آنها شامل توسعه ملی و بین المللی می شوند (در حال حاضر در هند ، استرالیا و امارات متحده عربی فعالیت می کند و چشم به بازارهای بیشتری دارد). فناوری (به ویژه زمینه هایی مانند گسترش بیشتر فرایند ارزیابی مجازی آن ، و همچنین علم داده بیشتر در مورد قیمت گذاری و سایر جزئیات مربوط به فروش و پس از فروش) ؛ و تأمین مالی برای خرید وسایل نقلیه و همچنین کمک به مصرف کنندگان برای خرید خودرو به عنوان یک گزینه اقتصادی مناسب.

Cars24 در 130 شهر هند فعال است و تا به امروز 400000 وسیله نقلیه (اعم از اتومبیل و موتور) با بیش از 13 میلیون بازدیدکننده ماهانه در سایت خود فروخته است. همه اینها باعث می شود که ادعا شود بزرگترین سکوی در نوع خود در هند است. اما جاه طلبی آن بهبود ناکارآمدی فروش خودرو یا خرید خودروی فرسوده در بسیاری از نقاط جهان است ، نه فقط بازار داخلی آن.

چوپرا در مصاحبه ای گفت: “خرید یا فروش خودرو در هر نقطه از جهان سخت است.” “این فقط یک تجربه شکسته در همه جا است ، بنابراین ما در حال تلاش برای حل این مشکل هستیم.”

در اینجا نیز بودجه و فناوری به طور قابل توجهی رقم می خورد. به گفته چوپرا ، هنگامی که Cars24 برای اولین بار در سال 2015 در هند راه اندازی شد ، با مشکل (یا فرصت؟) یک چشم انداز اقتصادی پیچیده با نفوذ بسیار کم مالکیت خودرو روبرو شد – در مقایسه با معمولاً فقط 2، یا 2 خودرو در هر 100 نفر. بین 50 تا 80 خودرو در هر 100 نفر در اروپا.

“اما خرید یک ماشین دست دوم در هند راهی برای مالکیت یک فرد است هر کدام ماشین ، “چوپرا گفت. در کشوری مانند هند ، “ما می خواهیم نفوذ را به 10 یا 15 برسانیم.” وی افزود: بازار فروش مجدد خودروها امروز در هند حدود 25 میلیارد دلار است ، اما به زودی به 100 میلیارد دلار می رسد.

Cars24 بر اساس یک مدل “خرید ، اصلاح ، و سپس فروش مجدد” شبیه به مدل املاک و مستغلات Opendoor ساخته شده است: خودروهای افرادی را که به دنبال فروش آنها هستند ارزیابی می کند. در صورت دستیابی به قیمت توافق شده آنها را خریداری می کند. آنها را اصلاح می کند ؛ و سپس دوباره می فروشد و به صاحبان جدید تحویل می دهد. این مدل ، به گفته چوپرا ، به Cars24 برتری هایی نسبت به برخی از کاستی های موجود در بازیکنان سنتی (چه در حالت آفلاین و چه در حالت آفلاین) می دهد.

ابتدا ، یک پلت فرم متمرکز ، cars24.com و برنامه مربوطه آن را ارائه می دهد ، جایی که کاربران می توانند موجودی یک فروشگاه را که فراتر از مناطق محلی خود (و فروشندگان محلی) است ، مرور کنند. این موجودی با استفاده از تعدادی الگوریتم تنظیم شده و قابل کشف است و قیمت نیز توسط فناوری Cars24 تعیین می شود.

مونیش وارما ، شریک مدیریت ، مشاوران سرمایه گذاری SoftBank ، در بیانیه ای گفت: “CARS24 در حال ایجاد یک پلت فرم فناوری با داده است که بازار قطعات خودروهای فرسوده را در هند سازماندهی می کند.” “ما از نزدیک رویکرد و تلاش های آن را که خرده فروشی خودروهای فرسوده را در هند مختل کرده است ، دنبال می کنیم.”

سومر جونجا ، شریک ، مشاور سرمایه گذاری SoftBank ، در بیانیه ای گفت: “ما معتقدیم CARS24 با تمرکز شدید بر فناوری ، تجربه مشتری را در صنعت خودروهای فرسوده افزایش می دهد.” “ما با توجه به تخصص خود در مشاغل تجارت الکترونیک در سراسر بازارها به حمایت از این رشد ادامه می دهیم”.

دوم ، وقتی مصرف کنندگان خرید می کنند ، می توانند خودرو را تا هفت روز نگهداری و آزمایش کنند “و اگر دوست ندارید آن را تحویل دهید”.

چوپرا ادامه داد ، این برخلاف سایر سایت های فروش خودروهای فرسوده و همچنین نمایندگی های فیزیکی است: یا آنها آزمایش آزمایشی را ارائه نمی دهند ، یا (در مورد فروشندگان فیزیکی یا فروشندگان آنلاین آفلاین) ، ممکن است راننده بدهند. 10 یا 15 دقیقه در بالای صفحه ، با شخصی که هنگام رانندگی در اطراف شما حضور دارد: راهی عالی برای کشف آنچه در یک وسیله نقلیه دوست دارید یا دوست ندارید.

همچنین مدلی است که سرمایه گذاران معتقدند Cars24 برتری بیشتری نسبت به رقبا خواهد داشت.

Navroz D. Udwadia ، بنیانگذار Falcon Edge Capital ، در بیانیه ای گفت: “ما سیستم عامل های اتومبیل های استفاده شده را در سطح جهان مورد مطالعه قرار داده ایم و از شباهت هایی که بین CARS24 و مشاغل مشابه مشاهده می کنیم ، م areثر هستیم.” “CARS24 با ساختن خندقهای وسیع عرضه ، مزیت اولین حرکت خود را تقویت کرده است ، که به نوبه خود نقدینگی تقاضا را بر روی سکوت ایجاد می کند. CARS24 به عنوان راه حلی برای خرید و فروش برای مصرف کنندگان ، فراخوان عظیمی را به دنبال دارد. به ندرت می توان شغلی را پیدا کرد که بر تجربه مصرف کننده متمرکز باشد و با استفاده از علم داده و فناوری ، از برجستگی آن اطمینان حاصل کند. سرانجام ، ما تحت تأثیر رهبری بنیانگذاران قرار گرفته ایم و از اینکه آنها صنعت خودروهای فرسوده در هند را تغییر داده و در سطح بین المللی در MENA و SE آسیا توسعه یافته اند ، از آنها حمایت می کنیم. “

با توجه به برخی از روندهای بزرگتر در جهان حمل و نقل ، بازار وسایل نقلیه جمع آوری شده پول هنگفتی تا حدودی کنایه آمیز است.

برخی معتقدند موجی از عوامل-از جمله آنها می توان به افزایش برنامه های الکترونیکی استقبال فراگیر مانند Uber اشاره کرد. خدمات به اشتراک گذاری اتومبیل درخواستی مانند Getaround یا Zipcar ؛ فشار در مراکز شهری مردم را تشویق می کند تا از وسایل وسیع تری از گزینه های حمل و نقل برای جبران ترافیک استفاده کنند. و گرایش های زیست محیطی بزرگتر که برخی را وادار به اجتناب از گاز گرفتن گازها می کند – جهان را تحت فشار قرار خواهد داد دور از مالکیت خودرو با این وجود ، اساساً ، Cars24 (و سایر مدل های مشابه آن) عمر بسیاری از مدل های قدیمی را افزایش می دهد تا وسایل نقلیه بیشتری در گردش و دست شخصی نگه داشته شود.

اما استفاده از Uber می تواند گران باشد و با چرخ های خود یکسان نیست و تمایل به داشتن وسیله نقلیه شخصی در حال حاضر به دلیل کووید -19 و افرادی که نگران گسترش یا ابتلا به این ویروس هستند ، در حال حاضر در نقطه اوج قرار دارد. گفت.

او گفت: “قطعاً در هند اینطور نیست که افراد کمتری بخواهند ماشین داشته باشند.” “در طول همه گیری ، ما تقاضای زیادی را مشاهده کردیم ، به ویژه در هند.” وی افزود: در مورد فناوری خودروهای سبزتر ، این نیز جالب است و به سادگی کلاس دیگری از خودروها را در Cars24 با افزایش استفاده از وسایل نقلیه برقی نشان می دهد. اما هنوز همه چیز آنجا نیست.

نقطه قوت فرصت فعلی تا حدی به این دلیل است که به نظر می رسد ما با شرکت های نوپا و مقیاس بزرگ به امید تعریف نسل جدید پلتفرم های فروش خودروهای فرسوده شلوغ شده ایم.

دیگران در همان فضا که به تازگی پول جمع آوری کرده اند شامل رقبای نزدیک مانند Spinny ، همچنین خارج از هند هستند. Cazoo در انگلستان ، که اکنون عمومی شده است. InstaCarro خارج از برزیل ؛ کاواک از مکزیک خارج شد ؛ و کارسوم از مالزی ، و بسیاری دیگر. Carvana ، یکی از بزرگترین پلتفرم های خودروهای فرسوده ، نیز در فهرست عمومی قرار دارد و ارزش آن در حال حاضر نزدیک به 28 میلیارد دلار است.

نکته جالب این است که هر یک از این بازیگران بزرگ تا به حال بازارهای بسیار قدرتمندی برای خود در کشورهای خود ایجاد کرده اند و اخیراً در حال توسعه برای توسعه بین المللی هستند. Cars24 صدها میلیون دلار سرمایه جذب کرده است (همچنین کمتر از یک سال پیش 200 میلیون دلار جمع آوری کرده بود) تا حدی به این دلیل که سرمایه گذاران فکر می کنند آنچه برای صادرات لازم است ، و در نتیجه مقیاس ، مدل خود را فراتر از بازار بزرگ هند قرار می دهد.

راهول مهتا ، شریک مدیریت DST Global ، در بیانیه ای می گوید: “CARS24 در زمینه تغییر نحوه خرید و فروش خودرو توسط مشتریان با ارائه تجربه خرید و فروش دیجیتالی منحصر به فرد و پیشرو در پیشرو است.” “آنها به عنوان رهبر بلامنازع در زمینه خودروهای کارکرده در هند ظاهر شده اند و استقبال اولیه در بازارهای بین المللی بیش از انتظارات است. ما عاشق بنیانگذاران پشتیبان هستیم که متفکران جسور و جاه طلب هستند و نمی توانند برای ورود به نوبت دوم همکاری طولانی مدت خود با CARS24 هیجان زده شوند. “