هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین نویسندگان انسانی شود

در مواردی که باید تماشا کنید فصل آخر «جانشینی»، کندال روی با خواهر و برادرش وارد اتاق کنفرانس می شود. با باز شدن صحنه، او می‌نشیند و اعلام می کند: «جانشین کیست؟ من.»

البته، آن صحنه در نمایش موفق HBO ظاهر نشد، اما به خوبی نشان دهنده سطح پیچیدگی هوش مصنوعی مولد در مقایسه با چیز واقعی است. با این حال، از آنجایی که انجمن نویسندگان آمریکا به دنبال شرایط کاری مناسب و باقیمانده‌های پخش بهتر اعتصاب می‌کند، شبکه‌ها از خواسته‌های نویسندگان برای تنظیم استفاده از هوش مصنوعی در اتاق‌های نویسندگان تسلیم نمی‌شوند.

آدام کانور، نویسنده کمدی، به TechCrunch گفت: «پیشنهاد ما این است که ما مجبور نباشیم چیزی را که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، تطبیق دهیم و خروجی یک هوش مصنوعی کار نویسندگان در نظر گرفته نشود». این به طور کامل آن فناوری را از فرآیند تولید حذف نمی کند، اما به این معنی است که شرایط کاری ما توسط هوش مصنوعی تضعیف نمی شود.

اما اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) از مشارکت با این پیشنهاد خودداری کرد و در عوض یک جلسه سالانه برای بحث در مورد “پیشرفت در فناوری” ارائه کرد.

وقتی برای اولین بار قرار دادیم [the proposal] در، ما فکر می کردیم که پایگاه های خود را پوشش می دهیم – می دانید، برخی از اعضای ما نگران این موضوع هستند، منطقه به سرعت در حال حرکت است، ما باید جلوتر از آن باشیم. ما فکر نمی‌کردیم این موضوع بحث‌انگیز باشد، زیرا واقعیت این است که وضعیت فعلی فناوری تولید متن کاملاً ناتوان از نوشتن هر اثری است که بتوان از آن در تولید استفاده کرد.»

الگوریتم های تولید متن پشت ابزارهایی مانند ChatGPT برای سرگرم کردن ما ساخته نشده اند. در عوض، آنها الگوهای موجود در مجموعه داده های عظیم را برای پاسخ به درخواست ها با تعیین اینکه به احتمال زیاد خروجی مورد نظر است، تجزیه و تحلیل می کنند. بنابراین، ChatGPT می‌داند که «جانشینی» درباره‌ی فرزندان یک غول رسانه‌ای سالخورده است که برای کنترل شرکت او می‌جنگند، اما بعید است که گفت‌وگویی ظریف‌تر از «جانشین کیست؟» ارائه کند؟ من.»

به گفته بن ژائو، استاد دانشگاه شیکاگو و سرپرست دانشکده ابزار ضد تقلید هنر Glaze، پیشرفت‌های هوش مصنوعی می‌تواند بهانه‌ای برای شرکت‌ها برای بی‌ارزش کردن نیروی انسانی باشد.

ژائو به TechCrunch گفت: «این به نفع استودیوها و شرکت‌های بزرگ است که اساساً بیش از حد توانایی‌های ChatGPT را ادعا کنند، بنابراین می‌توانند در مذاکرات حداقل نقش خلاقان انسانی را تضعیف کرده و به حداقل برسانند.» من مطمئن نیستم که چند نفر در این شرکت‌های بزرگتر واقعاً آنچه را که می‌گویند باور دارند.»

کانور تأکید کرد که برخی از بخش‌های شغل نویسنده نسبت به فیلمنامه‌نویسی تحت اللفظی آشکارتر نیست، اما تکرار آن با هوش مصنوعی به همان اندازه دشوار است.

می‌رویم و با بخش دکوراسیون دکور ملاقات می‌کنیم که می‌گوید: «هی، ما واقعاً نمی‌توانیم این تکیه‌گاهی را که شما تصور می‌کنید بسازیم، آیا می‌توانید به جای آن این کار را انجام دهید؟» و سپس با آنها صحبت می‌کنی و برمی‌گردی و بازنویسی می‌کنی.» “این یک شرکت انسانی است که شامل کار با افراد دیگر است و به سادگی توسط یک AI انجام نمی شود.”

کمدین Yedoye Travis می بیند که چگونه هوش مصنوعی می تواند در اتاق نویسندگان مفید باشد.

او به تک‌کرانچ گفت: «کاری که ما در اتاق نویسندگان انجام می‌دهیم، در نهایت ایده‌ها را به اطراف پرتاب می‌کنیم. حتی اگر به خودی خود خوب نباشد، یک هوش مصنوعی می‌تواند یک فیلمنامه را در چند دقیقه در مقایسه با یک هفته برای نویسندگان انسانی جمع کند، و سپس ویرایش آن آسان‌تر از نوشتن است.

اما حتی اگر وعده‌هایی در مورد اینکه چگونه انسان‌ها می‌توانند از این فناوری استفاده کنند، وجود داشته باشد، او نگران است که استودیوها آن را صرفاً راهی برای مطالبه بیشتر از نویسندگان در مدت زمان کوتاه‌تری می‌بینند.

تراویس گفت: “این به من می گوید که آنها فقط نگران چیزهایی هستند که ساخته می شوند.” “آنها نگران این نیستند که مردم برای چیزهایی که ساخته می شوند پول دریافت کنند.”

نویسندگان همچنین از تنظیم مقررات استفاده از هوش مصنوعی در سرگرمی حمایت می کنند، زیرا این یک منطقه خاکستری قانونی باقی می ماند.

کانور گفت: «معلوم نیست که اثری که تولید می‌کند دارای حق چاپ باشد، و یک استودیوی فیلم قرار نیست 50 تا 100 میلیون دلار برای فیلم‌برداری فیلم‌نامه‌ای که نمی‌دانند مالک حق چاپ آن است، خرج نمی‌کند. “بنابراین ما فهمیدیم که این یک هدیه آسان خواهد بود [the AMPTP]اما روی آن سنگ تمام گذاشتند.»

در حالی که انجمن نویسندگان آمریکا برای اولین بار از زمان فعالیت تاریخی 100 روزه خود در سال 2007 حمله می کند، کانور گفت که فکر می کند بحث در مورد فناوری هوش مصنوعی یک “شاه ماهی قرمز” است. با هوش مصنوعی مولد در چنین مرحله ابتدایی، نویسندگان فوراً نگران باقی مانده‌های جریان بد و تیم‌های نویسندگی کم‌کار هستند. با این حال، مخالفت استودیوها در مورد درخواست‌های مرتبط با هوش مصنوعی اتحادیه، تنها موضوع اصلی را تقویت می‌کند: افرادی که هالیوود را قدرت می‌دهند، به سهم خود پرداخت نمی‌شوند.

کانور گفت: من نگران این فناوری نیستم. من نگران شرکت هایی هستم که از فناوری استفاده می کنند، که در واقع خیلی خوب نیست و شرایط کاری ما را تضعیف می کند.