هیچ چیز Automattic در مورد توازن رشد تجاری با جامعه توسعه دهندگان منبع باز وجود ندارد – TechCrunch

صنعت فناوری در 16 سالی که مت مولن وگ Automattic را تأسیس کرده است ، حامی اصلی تجاری سیستم مدیریت محتوای منبع باز وردپرس ، 180 درجه با توجه به منبع باز یک چرخش کامل داشته است.

مایکروسافت که مدیران آن از عباراتی مانند “غیر آمریکایی” و “سرطان” برای توصیف منبع باز استفاده می کردند ، اکنون یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان جهان است. Elastic ، Confluent و GitLab ثابت کرده اند که استارتاپ ها نیز می توانند موفقیت تجاری را در کنار پروژه های منبع باز قرار دهند.

حتی م believersمنان واقعی نیز می توانند از میزان موفقیت منبع باز شوکه شوند. مولن وگ ، مدیرعامل Automattic ، گفت: “برای من ، یکی از باور نکردنی ترین نمونه های این Chromium است که نه تنها توسط Brave بلکه توسط Internet Explorer استفاده می شود.” “این معادل فناوری صلح در خاورمیانه است – این بسیار دور و غیرقابل تصور بود.”

وردپرس و Automattic رهبران اصلی در این روند هستند. وردپرس همچنان یک پروژه پر جنب و جوش است: حدود هزار مشارکت کننده فعال “اصلی” محصول را مهندسی می کنند ، در حالی که یک گروه عظیم 55000 نفری از مشارکت کنندگان “توسعه دهنده” تم ها و افزونه هایی را ایجاد می کنند که عملکرد پلت فرم را گسترش می دهد. بیش از 28 میلیون سایت وردپرس حدود 40 of از وب را نشان می دهند ، که این پروژه را در میان پلتفرم های منبع باز بیشترین استقرار قرار می دهد.

با این حال ، مولن وگ همه اینها را فقط یک نقطه شروع می داند. به نظر وی ، وردپرس می تواند مقیاس فعلی خود را در سالهای آینده دو برابر کند ، پیشنهادی که می تواند حتی سرسخت ترین مهندس نرم افزار منبع باز را عصبی کند.

برای رسیدن به آنجا ، Automattic مجبور است جامعه توسعه دهندگان خود را شبان دهد و توسعه دهد ، هرچند که بیشتر و بیشتر مشارکت کنندگان منبع باز خود را قادر می سازد تا نقش های رهبری را در آینده اکوسیستم وردپرس ایفا کنند. این همیشه خوب پیش نمی رود ، زیرا شاهد تغییر نسخه جدیدی از وردپرس به نام گوتنبرگ هستیم ، اما در نهایت ، این شرکت با مشارکت در جامعه دو برابر می شود ، به این امید که رشد در 16 سال آینده Automattic حتی سریعتر باشد. نسبت به دوره گذشته

یک شرکت که بر همه آنها حکومت نمی کند

هر دو شرکت بزرگ و کوچک کد و زمان را به جامعه باز می گردانند ، اغلب به دنبال نسخه ای از ابتکار پنجگانه مولن وگ برای آینده ، که از سازمان های استفاده کننده از وردپرس می خواهد 5 درصد از منابع خود را برای توسعه بیشتر آن هزینه کنند.

موس مولن وگ ، بنیانگذار و مدیرعامل Automattic. اعتبار تصویر: اتوماتیک

Automattic ممکن است بزرگترین مشارکت کننده در انجمن وردپرس باشد ، اما بسیاری از شرکت های دیگر هستند که به موفقیت اکوسیستم کمک می کنند. بزرگترین آنها عمدتا ثبت کننده های دامنه مانند GoDaddy و Bluehost هستند که از سرنخ های خود از ثبت نام ها برای افزایش مشتریان در میزبانی وردپرس استفاده می کنند.

تعداد زیادی از شرکت های دیگر اکوسیستم را جمع آوری می کنند. اکثر آنها آژانس های طراحی کوچک و توسعه دهندگان افزونه پولی هستند ، مانند Yoast ، یک ابزار بهینه سازی موتورهای جستجو که بیش از 5 میلیون کاربر دارد.

سپس هزاران فرد مشارکت کننده وجود دارد. برخلاف تصور اینکه توسعه دهندگان منبع باز منحصراً رایگان کار می کنند ، اکثر جوامع منبع باز مفهوم “حمایت مالی” را شامل می شوند ، که در آن یک شرکت تجاری مانند Automattic از توسعه دهنده منبع باز حمایت می کند تا به طور تمام وقت روی پروژه کار کند.

در بررسی سالانه مشارکت کنندگان منبع باز خود از سال 2020 ، بنیاد لینوکس و آزمایشگاه علوم نوآوری در هاروارد دریافتند که بیش از نیمی از مشارکت کنندگان اصلی و مکرر در پروژه های منبع باز برای کار خود ، یا توسط کارفرمای فعلی یا توسط یک سوم ، تأمین مالی شده اند. مهمانی – جشن. این نسبت در واقع برای وردپرس کمتر است ، جایی که تصور می شود تنها حدود یک سوم توسعه دهندگان از آن حمایت می کنند.

ایجاد امتیاز

در حالی که هزاران نفر از افراد و شرکت ها در توسعه وردپرس مشارکت دارند ، واضح است که Automattic نقش اصلی را در شکل گیری جامعه ایفا می کند ، حتی اگر بسیاری از مشارکت کنندگان پولی در این پروژه حتی توسط شرکت حمایت نمی شوند.

یکی از نقاط قوت وردپرس این است که بدون هیچ هدف تجاری فوری طراحی شده است. این پروژه دو سال قبل از Automattic شروع شد ، همانطور که در قسمت اول این TC-1 دیدیم ، بنابراین هیچ رهبری شرکتی در ایجاد پروژه نوشته نشده است. مولن وگ به سادگی یکی از بنیانگذاران این پروژه بود ، البته یکی از فعال ترین تشویق کنندگان عمومی آن.

حتی پس از راه اندازی Automattic ، چند استارتاپ دیگر آماده به رهبری جامعه بودند. به عنوان مثال ، سرویس میزبانی WP Engine در سال 2010 تأسیس شد و به سرعت رشد کرد و تقریباً 300 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد.

با این وجود ، Automattic در اوایل یک مزیت پایدار به دست آورد: دامنه WordPress.com را به عنوان همتای WordPress.org پروژه منبع باز با موفقیت ایمن کرد. این مالکیت به Automattic وزن نمادین و طولانی مدت در جامعه داد.

“از آنجا که ما اولین کسی بودیم که این کار را انجام دادیم ، این نام را داشتیم و خدمات ما به سرعت انجام شد. نسخه ها مدتی در آنجا نشسته و تسلیم شدند.