واحد گروه سونی به دنبال خرید Zee Entertainment هند و سرمایه گذاری 1.57 میلیارد دلار دیگر است – TechCrunch

Sony Pictures Networks India روز چهارشنبه اعلام کرد با خرید Zee Entertainment موافقت کرده است ، که در صورت تحقق این معامله ، دو شرکت که شبکه های بزرگ تلویزیونی کابلی ، خدمات پخش ، موسیقی ، و تعداد زیادی دارایی دیجیتالی دیگر را اداره می کنند گرد هم می آورد.

شرکت فرعی ژاپنی اعلام کرد که 1.575 میلیارد دلار در Zee Entertainment سرمایه گذاری می کند ، یک شرکت 20 ساله که با مسائل حاکمیت داخلی دست و پنجه نرم می کند.

سونی اعلام نکرد که چقدر قصد دارد برای خرید Zee Entertainment هزینه کند ، که ده ها کانال تلویزیونی را به زبان انگلیسی ، هندی و بسیاری از زبان های منطقه ای اداره می کند و با چندین استودیوی جهانی برای پخش و پخش کتابخانه خود در هند ارتباط دارد. Sony Pictures Networks India ، به طور مشابه ، بیش از دوازده کانال تلویزیونی در هند اداره می کند.

این شرکت ها همچنین از سرویس های پخش درخواستی مانند Zee5 و SonyLiv استفاده می کنند که با ده ها بازیکن دیگر از جمله Netflix ، Amazon Prime Video و Hotstar دیزنی رقابت می کنند.

این دو شرکت روز چهارشنبه گفتند که در 90 روز آینده با دقت عمل کرده و توافق نهایی را نهایی خواهند کرد. تحلیلگران می گویند که زی برای موفقیت در معامله به تأیید اکثریت سهامداران خود نیاز دارد.

در یک پرونده تنظیم مقررات ، Zee Entertainment گفت که واحد ادغام شده پیشنهادی توسط پونیت گوئنکا ، مدیر اجرایی فعلی Zee (در تصویر بالا) هدایت می شود. چندین سهامدار Zee در روزهای اخیر خواهان فسخ Goenka و دیگر مقامات ارشد شده اند.

سهام Zee در خبر روز چهارشنبه 35 درصد افزایش یافت و ارزش بازار آن 4.5 میلیارد دلار بود.