وارتانا 20 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند تا پلت فرم بسته شدن فروش خود را افزایش دهد

وارتانا، یک پلتفرم بسته شدن و تامین مالی فروش تجارت به کسب و کار (B2B)، امروز اعلام کرد که 20 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری B به رهبری Activant Capital با مشارکت Mayfield و Audacious Ventures جمع آوری کرده است. به گفته کوش کلا، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، این تامین مالی، که مجموع جمع آوری شده وارتانا را به 39 میلیون دلار می رساند، برای استخدام و گسترش محصولات این شرکت صرف خواهد شد.

“امروز، وارتانا کلا در مصاحبه ای با TechCrunch به TechCrunch گفت: به طور خاص بر گسترش محصولات خود برای رفع نیازهای فروشندگان B2B در فضای سخت افزاری تعبیه شده در نرم افزار و فضای فروش متمرکز است. «این دو نوع شرکت به متنوع‌ترین گزینه‌های پرداخت نیاز دارند که این امکان را فراهم می‌کند وارتانا برای ادامه حمایت از همه شرکت ها در فضای نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS).”

پلتفرم Vartana به گونه ای طراحی شده است که توسط فروشندگان نرم افزار، سخت افزار و سخت افزار B2B جفت شده با نرم افزار SaaS استفاده شود. Vartana به مدیریت وظایفی مانند پیگیری قرارداد، شرایط پرداخت و ثبت امضا، پذیرش طیف وسیعی از گزینه‌های پرداخت (مانند پرداخت کامل، پرداخت معوق) و طرح‌های اقساط کمک می‌کند.

این ممکن است از نقطه نظر فنی بسیار پیچیده به نظر نرسد. اما اندرو استیل، یکی از شرکای Activant، استدلال می‌کند که وارتانا در صنعتی – فروش B2B در SaaS – که مدت‌ها در عصر تاریک گیر کرده است، ضربه‌ای وارد می‌کند.

او در بیانیه ای ایمیلی گفت: «تجارت B2B هرگز به طور کامل آنلاین نخواهد شد مگر اینکه فروشندگانی را فعال کنید، کسانی که لمس انسانی را برای تراکنش های بزرگ و حیاتی ارائه می دهند. اینجاست که وارتانا وارد می‌شود و فین‌تک را به مجموعه فروش می‌آورد تا یک تراکنش دیجیتال را باز کند.»

ورتانا

پلت فرم Vartana برای تسهیل فروش B2B طراحی شده است. اعتبار تصویر: وارتانا

همچنین در نظر بگیرید که فروشندگان B2B در همه صنایع، این روزها زمان کمتری دارند – و فشار بیشتری – برای ایجاد روابط و بستن قراردادها دارند، که رویکردهای پیشروی فناوری را بسیار جذاب می کند. خریداران B2B که به نظرسنجی اخیر گارتنر پاسخ دادند، گزارش دادند که زمان بسیار کمی را با نمایندگان فروش صرف کرده‌اند، و اکثریت آنها می‌گویند که تنها 17 درصد از کل سفر خرید را در چنین تعاملاتی داشته‌اند. این گزارش نشان داد که هر نماینده فروش مشخصی تقریباً 5٪ از کل زمان خرید مشتری را دارد – و این در سطح بالایی است.

فروشندگان در وارتانا می‌توانند چندین مظنه را در یک زمان ارسال کنند و به خریداران انعطاف‌پذیری برای انتخاب سبک پرداخت برای آنها بدهند. پس از انتخاب روش، خریدار می‌تواند قرارداد را از طریق وب یا موبایل برای نهایی کردن معامله امضا کند.

در سمت بازار سرمایه، وارتانا الگوریتم‌هایی را برای عادی‌سازی داده‌ها، رتبه‌بندی هر خریدار و گسترش پیشنهادهای تامین مالی بدهی ایجاد کرد. این پلتفرم درخواست‌های وام خریدار را با شبکه‌ای از بانک‌ها و وام‌دهندگان منطبق می‌کند و به خریداران اجازه می‌دهد وجوه درخواست کنند و قیمت‌ها را در زمان واقعی دریافت کنند.

وارتانا با استارت آپ هایی از جمله Ratio، Cashflow، Balance، Cacheflow و Gynger رقابت می کند. اما کلا آنها را به عنوان رقبای مستقیم نمی بیند، و اشاره می کند که مدل وارتانا به ارائه منابع مالی به خریداران و هدف قرار دادن شرکت های فناوری در مراحل آخر بستگی دارد.

کلا گفت: «در فرآیند معمول فروش B2B، شرکت‌های سازمانی با بانک‌های ملی و وام‌دهندگان بزرگ شریک می‌شوند تا انعطاف‌پذیری پرداختی را که برای انجام تجارت به آن‌ها نیاز دارند، به مشتریان خود ارائه دهند. متأسفانه، این فرآیند شامل کارهای دستی زیادی، کاغذبازی، و مذاکره برای فروشندگان فروشنده است که تجربه مشتری را برای خریدار نرم افزار نهایی ایجاد می کند. این روند است وارتانا در حال دیجیتالی شدن است.»

وارتانا که حدود 51 کارمند دارد، قصد دارد در 12 ماه آینده حجم خود را دو برابر کند.