وزارت دفاع به دنبال پیشرانه هسته ای برای فضاپیماهای کوچک است – TechCrunch

بلندپروازی های وزارت دفاع ایالات متحده فراتر از زمین کمی آشکارتر شد. SpaceNews وی دریافت که این وزارتخانه اخیراً فراخوانی برای سیستم های محرکه هسته ای خصوصی ساخته است که می توانند از فضاپیماهای کوچک و متوسط ​​تغذیه کنند. واحد نوآوری دفاعی این وزارتخانه می گوید وزارت دفاع می خواهد ماموریت هایی را خارج از مدار زمین انجام دهد و سفینه های الکتریکی و خورشیدی موجود نه برای این کار مناسب هستند و نه برای وسایل نقلیه کوچکتر.

سیستم محرکه هسته ای در حالت ایده آل “دلتا V” بالا (بالاتر از 33 فوت/ثانیه) را ارائه می دهد در حالی که به وزن کمتر از 2000 کیلوگرم (4409 پوند بر روی زمین) کاهش می یابد. این فناوری علاوه بر تأمین برق برای محموله بار ، فضاپیما را در سایه گرم نگه می دارد و تابش را هم در زمین و هم در اجزای دیگر به حداقل می رساند. انتظار می رود پاسخ ها تا 23 سپتامبر انجام شود و قراردادها به سرعت 60 تا 90 روز پس از آن ارائه می شود.

مقامات اذعان کردند که این درخواست را به عنوان مصلحت اندیشی مطرح کرده اند. ناسا و سایر آژانس ها در حال توسعه یا حمایت از فضاپیماهای هسته ای هستند ، اما اینها برای مدت طولانی آماده نخواهند بود. وزارت دفاع امیدوار است ظرف سه تا پنج سال یک نمونه اولیه داشته باشد-این فناوری به عنوان نقطه توقفی عمل می کند که نیروی محرکه هسته ای را نسبتاً سریع برای پروژه های کوتاه مدت به کار می اندازد.

در حالی که این درخواست سرنخی در مورد فضاپیماهای مورد نظر ارائه نکرد ، تمرکز بر فضاپیماهای کوچکتر نشان می دهد که می تواند شامل کاوشگرها ، ماهواره ها یا وسایل نقلیه دیگر با اهداف متوسط ​​باشد. شما این سفرهای قدرتمند انسان را به مریخ نخواهید دید. با این حال ، واضح است که وزارت دفاع از محدودیت های موتورهای سفینه فضایی موجود ناامید شده است و می خواهد مسیر سریع تری را برای طراحی های قوی تر دنبال کند.

یادداشت ویراستار: این مقاله در اصل در Engadget ظاهر شد.