وسایل نقلیه پرنده اکنون می توانند پیاده روها را به طور دقیق تشخیص دهند و سوارها را کند می کند – TechCrunch

اپراتور کوچک حرکت پذیری Bird در حال حرکت روی اسکوتر ADAS است. پس از سه سال تحقیق ، سرانجام این شرکت فناوری جدیدی را راه اندازی کرد که می تواند تشخیص دهد که چه موقع یک سوار در حال پیاده روی در پیاده رو است و به آرامی آنها را متوقف می کند.

این فناوری جدید در حال حاضر در صدها دستگاه روروک مخصوص بچه ها در میلواکی و سن دیه گو در حال آزمایش است و انتظار می رود در ماه های آینده در اوایل سال آینده به مادرید برسد و همچنین سایر شهرهای جهان. اسکات راشفورث ، افسر ارشد وسایل نقلیه در پرنده ، گفت که همه خودروهای جدید با فناوری ساخته می شوند و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که “ده ها یا صدها هزار” خودروهای مجهز به تشخیص پیاده رو از خط مونتاژ از ابتدا تا به امروز خارج شوند. سال آینده

این ویژگی جدید ، که برای رفع آزاردهنده ترین و خطرناک ترین نگرانی های مربوط به حرکت های کوچک شهرها طراحی شده است ، از طریق مشارکت با u-blox ، یک شرکت سوئیسی که نیمه هادی های بی سیم و ماژول های موقعیت یابی دقیق تولید می کند ، امکان پذیر شده است. به گفته Bird ، این دو شرکت با هم یک نسخه منحصر به فرد از ماژول ZED-F9R u-blox را توسعه دادند که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای صنعت کوچک تحرک طراحی شده است.

راشفورث به TechCrunch گفت: “از سنسورهای GPS ورودی می گیرد و از سنسور GPS دو بانده استفاده می کند که از نظر GPS بهترین است.” “آنچه ما علاوه بر آن اضافه کردیم یک سیستم به نام RTK است که مخفف سینماتیک زمان واقعی است. و بعد از آن سیستمی را که از همجوشی سنسور استفاده می کند ، اضافه کرده ایم که تمام این داده ها را با هم و همچنین داده های خود خودرو جمع آوری می کند ، مانند اینکه تا چه اندازه چرخ جلو رفته یا زاویه ای که اسکوتر متمایل شده است و با آن تزریق می شود مکان GPS به طوری که در واقع یک دید بسیار دقیق از مکان خودرو دارد ، حتی در مواقعی که سیگنال GPS خیلی خوب کار نمی کند. “

سواران پیاده رو هشدارهای صوتی و تصویری از تخلفات خود را از طریق برنامه تلفن همراه و یک صفحه نمایش رنگی 16 بیتی جدید قبل از اینکه اسکوتر دریچه گاز خود را برداشته و خود را متوقف کند ، دریافت خواهند کرد.

Bird می گوید از سال 2019 در حال کشف فناوری های مختلف تشخیص پیاده رو بوده است و اصلاً تنها نیست. به نظر می رسد در دنیای سیستم های کمکی حرکت سوار دو اردوگاه وجود دارد: اولین اردوگاه توسط شرکت هایی که برای تعیین رفتار ضعیف سوارکاری و اصلاح آن در زمان واقعی متکی به موقعیت یابی فوق العاده دقیق و همجوشی سنسورها هستند ، وجود دارد. Superpedestrian اخیراً Navmatic را خریداری کرد تا از نرم افزار موقعیت یابی این شرکت برای استفاده مشابه استفاده کند.

در اردوگاه دوم ، ما افرادی مانند Spin ، Voi و اخیراً Helbiz داریم که با استارتاپ هایی مانند Drover AI و Luna همکاری می کنند تا دوربین هایی را ضبط کنند که می تواند مواردی مانند پیاده روها ، مسیرهای دوچرخه سواری و عابران پیاده را تشخیص دهد.

شرکت های بینایی رایانه اغلب استدلال می کنند که اسکوتر مبتنی بر مکان ADAS در مناطق بدون GPS ، مانند دره های شهری یا گاراژهای زیرزمینی پارکینگ بی فایده است ، اما راشفورت مخالف است. او می گوید ماژول u-blox دارای حساب مرده پیشرفته ای است که اساساً فرآیند محاسبه موقعیت فعلی یک جسم متحرک با استفاده از موقعیتی است که قبلاً تعیین شده است. GPS احتمالاً نقطه شروع خواهد بود ، بنابراین اگر خودرو دریافت ماهواره را به طور کامل از دست بدهد ، هنوز می تواند به سنسورهای دیگر تکیه کند تا تعیین کند که در کدام جهت رفته است.

به گفته Bird ، این ماژول داده هایی مانند سرعت چرخ ، شتاب ، جهت فضایی و سینماتیک را پردازش می کند و آنها را با هم ترکیب می کند تا به یک مکان دقیق و ترسناک و نقشه برداری در سطح سانتی متر برسد. این اطلاعات از طریق برد خودرو به سیستم عامل Bird ، سیستم عامل اختصاصی این شرکت منتقل می شود ، و سپس تصمیم می گیرد که با داده ها چه کار کند.

این امر نه تنها به وسایل نقلیه پرنده کمک می کند که دقیقاً در محدوده های جغرافیایی تعیین شده توسط شهر بمانند ، بلکه به طور کلی داشتن سطح بالای دقت موقعیت به طیف وسیعی از ویژگی های مجاور کمک می کند.

“اگر در منطقه ای هستید که GPS به تنهایی ، بدون این همه فناوری اضافی ، کاملاً خوب است ، ممکن است در خارج از زاویه پارک قرار داشته باشید و خودرو فکر کند داخل است ، بنابراین این دقت بالاتر ، تجربه را کاملاً بهبود می بخشد. برای پارک کردن ، ”گفت راشفورت.

عملیات ، که یکی از بزرگترین هزینه های شرکتهای حمل و نقل کوچک را شامل می شود ، همچنین می تواند مزایای بزرگی را از دانستن مکان دقیق وسایل نقلیه با خراب کردن زمان جستجوی وسیله ای که ممکن است هنگام GPS در پشت سطل زباله یا واقع در گوشه جنوب غربی پنهان شود ، به همراه داشته باشد. می گوید در شمال غربی است.

راشفورث می گوید: “من می گویم که کل مشاغل ما از راه های قابل اندازه گیری در سطح کلان بهتر خواهد شد ، زیرا بخش زیادی از آن به دانستن مکان دقیق وسایل نقلیه بستگی دارد.”

Bird گفت که چندین راه حل دیگر را بررسی کرده است ، از دوربین تا فوق باند وسیع ، که نوعی فناوری رادیویی است که از ارتباطات با برد کوتاه و پهنای باند بالا در طیف رادیویی استفاده می کند ، اما این بهترین گزینه برای مقیاس بندی است. به

راشفورث گفت: “اکنون ما یک راه حل داریم که لازم نیست آن را زیاد آموزش دهیم.” تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که به عقب برویم و نشان دهیم پیاده روها کجا هستند ، و سپس می توانیم این را خیلی سریع ترازو کنیم و احتمالاً فقط حدود 10 دلار یا 12 دلار بیشتر برای هر خودرو هزینه می کنیم. “

از سوی دیگر ، راه حل های مبتنی بر دوربین می تواند برای اپراتورها حدود 200 دلار برای شروع سخت افزار و خدمات هزینه داشته باشد ، که ممکن است به مرور زمان به 80 دلار در هر وسیله نقلیه کاهش یابد ، اما این هنوز برای مشاغلی که هنوز این کار را نکرده اند ، بسیار خوب است. فهمید چگونه سودآور باشد

راشفورث می گوید: “اگر من یک توپ کریستالی داشتم ، می گفتم که همه ما را در 24 ماه آینده از آن کپی می کنند ، زیرا این تنها راهی است که می توان آن را به شیوه ای مقرون به صرفه انجام داد.”