ویندوز از RAR پشتیبانی می‌کند، نتفلیکس پسوردها را سرکوب می‌کند و متا کارگران را اخراج می‌کند.

دوستان، به Week in Review (WiR)، ستون معمولی TechCrunch که هفته را در اخبار فناوری کامل می کند، خوش آمدید. در مورد شما نمی دانم، اما به نظر می رسد طولانی است – و من برای آخر هفته طولانی سپاسگزارم. برای کسانی که روز یادبود را برگزار می کنند، از آن لذت ببرید. آنهایی که نه، در جایی که می توانید مرخصی بگیرید. همه ما اینجا و آنجا به استراحت نیاز داریم.

اول، چند PSA.

این هفته، TechCrunch Live میزبان Flint Capital و Sensi.AI بود، استارت‌آپی که از نرم‌افزار مبتنی بر صدا برای نظارت بر بیماران و کمک به کارکنان پزشکی و اعضای خانواده استفاده می‌کند. از شما که همراهی کردید، با تشکر فراوان. اما اگر آن را از دست دادید، نگران نباشید – ما به زودی ضبط را آماده خواهیم کرد.

سپس، در سپتامبر، Disrupt، کنفرانس سالانه TC وجود دارد. چه یک تازه کار استارت آپی باشید که طناب ها را یاد می گیرد، یک سرمایه گذار باتجربه که در جستجوی چیز بزرگ بعدی است یا بنیانگذار جهنمی که مشتاق تغییر جهان است، Disrupt ابزارها، دانش و ارتباطات را برای کمک به شما در تحقق آن ارائه می دهد.

در حال حاضر، با اخبار.

بیشترین خوانده شده

پس از 28 سال، ویندوز پشتیبانی RAR را به دست می آورد: دوین در مورد پشتیبانی مایکروسافت از فرمت آرشیو RAR به ویندوز می نویسد. به طور معجزه آسایی، سه دهه طول کشید تا فایل .rar در نهایت بدون هیچ نوع نرم افزار اضافی در ویندوز پشتیبانی شود. خوانندگان عزیز این مدت بیشتر از زنده بودن من است – نه اینکه با خودم قرار بگذارم!

نتفلیکس سرکوب رمز عبور را آغاز می کند: پس از تأخیر در راه اندازی، سرکوب نتفلیکس در زمینه به اشتراک گذاری رمز عبور اکنون شروع به گسترش برای مشترکین ایالات متحده و سایر بازارهای جهانی کرده است. استریمر در ابتدا قصد داشت در سه ماهه اول سال جاری «اشتراک‌گذاری پولی» را به مشترکان ایالات متحده معرفی کند، اما پس از مشاهده لغو در بازارهایی که قبلاً تغییرات را انجام داده بود، تاریخ شروع را به تابستان برگرداند.

اخراج بیشتر در متا: متا آخرین دور اخراج خود را در روز چهارشنبه انجام می دهد که تخمین زده می شود حدود 6000 نفر را تحت تاثیر قرار دهد. این کاهش ها بخشی از به اصطلاح سال کارایی شرکت است که در آن متا به طور گسترده بازسازی می شود تا در هزینه ها صرفه جویی کند و ساختار سازمانی را صاف کند.

اتحادیه اروپا دستور تعلیق متا را صادر کرد: در دیگر اخبار متا، متا در این هفته با یک حکم تعلیق رسمی مواجه شد که از آن خواسته می‌شد صادرات داده‌های کاربران اتحادیه اروپا به ایالات متحده را برای پردازش متوقف کند. امروز، هیئت حفاظت از داده های اروپا اعلام کرد که متا 1.2 میلیارد یورو (نزدیک به 1.3 میلیارد دلار) جریمه شده است، که هیئت تأیید کرد که بزرگترین جریمه صادر شده بر اساس مقررات عمومی حفاظت از داده های بلوک (GDPR) است.

متا مجبور به فروش شد: متا که در این هفته بار دیگر بر سرفصل ها تسلط یافت، Giphy – موتور جستجوی متحرک GIF را که سه سال پیش به قیمت 400 میلیون دلار خریداری کرد – به Shutterstock فروخت. فروش، لزوماً داوطلبانه نبود. هفت ماه پیش، مرجع ضد انحصار بریتانیا دستور نهایی را برای متا برای فروش Giphy صادر کرد، به این دلیل که ادغام باعث کاهش رقابت شد.

WhatsApp ویرایش پیام را اضافه می کند: واتس اپ یکی از موردانتظارترین ویژگی های این اپلیکیشن را در این هفته معرفی کرد – ویرایش پیام. کاربران واتس اپ اکنون می توانند پیامی را ظرف 15 دقیقه پس از ارسال پیام تغییر دهند. پیام های ویرایش شده دارای یک برچسب “ویرایش شده” در کنار مهر زمان برای علامت گذاری تغییر خواهند بود.

مشکل تأیید صحت پولی: جعلی حمله پنتاگون که این هفته در فضای مجازی منتشر شد، خطرات طرح راستی‌آزمایی پولی توییتر را نشان می‌دهد. اصل مطلب؟ ترکیبی از چک های آبی پولی و هوش مصنوعی مولد، انتشار اطلاعات نادرست را بسیار آسان و سریع می کند.

سرمایه گذاری در هند: گروه تجارت الکترونیکی روز پنجشنبه اعلام کرد آمازون قصد دارد تا سال 2030 در تجارت ابری خود در هند 12.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند، زیرا در حال تلاش برای افزایش زیرساخت های AWS در بازار کلیدی خارج از کشور در زمانی است که چندین سرویس دیگر را کاهش داده است. منطقه.

بزرگتر و بهتر: آمازون این هفته بزرگترین تبلت خود را عرضه کرد. این گوشی که Fire Max 11 نام دارد، دارای صفحه نمایش 11 اینچی است. این شرکت قیمت دستگاه را 229.99 دلار در نظر گرفته است – گزینه ای ارزان تر از iPad 10.9 اینچی و تبلت پیکسل جدید با صفحه نمایش مشابه برای کاربران.

هوش مصنوعی برای ساخت وب سایت: این هفته در کنفرانس سالانه Build خود، مایکروسافت Copilot in Power Pages – دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی برای ابزار ایجاد وب‌سایت تجاری کم‌کد مایکروسافت – را در یک پیش‌نمایش برای مشتریان آمریکایی راه‌اندازی کرد. Copilot می‌تواند متن، فرم‌ها، چت‌بات‌ها و طرح‌بندی‌های صفحه وب را تولید کند و می‌تواند تصاویر و تم‌های طراحی سایت را ایجاد و ویرایش کند.

TechCrunch (به طور مجازی) در آتلانتا

اعتبار تصویر: برایس دوربین (در یک پنجره جدید باز می شود)

در 7 ژوئن، TechCrunch میزبان City Spotlight: Atlanta خواهد بود. ما مجموعه‌ای از برنامه‌های شگفت‌انگیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، از جمله گفتگوی کنار آتش با رایان گلاور، یکی از بنیان‌گذاران فین‌تک گرین‌وود، و همچنین پانلی که اکوسیستم مخاطره‌آمیز را در منطقه آتلانتا بررسی می‌کند و بهترین راه‌ها را برای بالا بردن و ملاقات با آنها شناسایی می‌کند. سرمایه گذاران خطرپذیر محلی اما این همه ماجرا نیست. اگر شما یک موسس اولیه مستقر در آتلانتا هستید، برای رقابت مستقیم ما در پانل سرمایه گذاران/داوران مهمان ما درخواست بدهید. برنده امسال یک غرفه رایگان در TechCrunch Disrupt دریافت می کند تا شرکت خود را در کوچه راه اندازی ما به نمایش بگذارد. اینجا ثبت نام کنید.

سمعی

به یک پادکست (یا چند پادکست) نیاز دارید؟ شما به جای درستی آمده اید – هیچ کمبودی در گزینه های TC HQ وجود ندارد. این هفته در Found، سارا ساندنس، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری SafetyWing، که در حال ایجاد یک شبکه ایمنی جهانی برای کارگران از راه دور است، به خدمه پیوست. در همین حال، TechCrunch Live، مارک روستیک از اینتل کپیتال و گاریما کاپور از MinIO، استارت آپی که در حالی که مستقیماً با آمازون S3 رقابت می‌کرد، جایگاه ویژه‌ای در فروش ذخیره‌سازی اشیاء پیدا کرد.

TechCrunch+

مشترکین TC+ به تفسیر، تجزیه و تحلیل و نظرسنجی های عمیق دسترسی دارند – که اگر قبلاً مشترک هستید، می دانید. اگر نیستید، ثبت نام کنید. در اینجا چند نکته مهم از این هفته آمده است:

سود بیش از رشد: در این قطعه از کیت، پنج سرمایه گذار شعار خود را برای استارت آپ های کره جنوبی توضیح دادند. کیت با سرمایه‌گذاران منتخبی که در بازار کره جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کنند صحبت کرد تا پیش‌بینی‌های آنها برای سال 2023، استراتژی سرمایه‌گذاری‌شان، بخش‌هایی که آنها را به هیجان می‌آورد و موارد دیگر را بشنود.

رکود امنیت سایبری: الکس در مورد اینکه چگونه شرکت‌های امنیت سایبری عمومی بر اساس گزارش‌های درآمدی و ارزش‌گذاری‌های بسیار قوی، عملکرد بهتری نسبت به بخش گسترده‌تر فناوری دارند، می‌نویسد. با این حال، بودجه برای استارت‌آپ‌های امنیت سایبری کاهش یافته است.

استارت‌آپ‌ها در مسابقه هوش مصنوعی سازمانی: قطعه دیگری از الکس به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا استارت‌آپ‌ها از هوش مصنوعی بهره‌مند هستند یا خیر. او خاطرنشان می کند که با توجه به اینکه فروش نرم افزار به شرکت های بزرگ چقدر سودآور می تواند ثابت کند، بازیکنان به دنبال بازار کوچکی نیستند.