پارامونت مدعی است برادران وارنر دیسکاوری 52 میلیون دلار برای حقوق پخش «ساوث پارک» بدهکار است.

چند ماه پس از شکایت شرکت برادران وارنر دیسکاوری (WBD) از پارامونت به خاطر حقوق پخش «South Park»، پارامونت اکنون در حال پاسخگویی است.

در روز چهارشنبه ۱۹ آوریل، پارامونت با شکایت از WBD مخالفت کرد و ادعا کرد که این شرکت دو پرداخت مورد نیاز ۲۶ میلیون دلاری را برای هرکدام خودداری می‌کند و مجموع هزینه‌های پرداخت نشده را به ۵۲ میلیون دلار می‌رساند.

«استودیوی ساوت پارک از شرایط مندرج در برگه کتبی پیروی کرده است. دعوای متقابل می نویسد: WarnerMedia چنین نکرده است. در عوض، وارنر مدیا علیرغم بهره‌برداری و سود مستمر از بیش از 300 قسمت ساوث پارک که هنوز برای پخش در HBO Max در دسترس است، از پرداخت ده‌ها میلیون دلار هزینه مجوز به استودیو ساوت پارک برای حق پخش خودداری می‌کند. از آن محتوا سوء استفاده کنید.»

دعوای متقابل که در دادگاه عالی نیویورک ثبت شد، استدلال می‌کند که هزینه‌های پرداخت نشده ۳۱۸ قسمت «South Park» را پوشش می‌دهد که در HBO Max پخش می‌شوند.

بیش از 300 قسمت از فصل های 1 تا 26 است. HBO Max همچنین در حال پخش مستند تلویزیونی “6 Days to Air: The Making of South Park” است که پارامونت در سند به آن اشاره کرده است.

وارنر مدیا برای توجیه عدم پرداخت خود، استودیوی ساوت پارک را به نقض برخی تعهدات ادعایی در برگه‌های زمانی متهم کرده است.

در سال 2019، WBD 500 میلیون دلار برای حق پخش 23 فصل از سیتکام متحرک و همچنین سه فصل جدید (فصل های 24، 25 و 26) که هنوز پخش نشده بود، پرداخت کرد. قرار بود این قرارداد تا ژوئن 2025 ادامه یابد.

در فوریه سال جاری، WBD شکایتی را تنظیم کرد (ددلاین سند را به دست آورد) که پارامونت را به نقض قرارداد متهم کرد و مدعی شد که پارامونت محتوای “South Park” را از HBO Max به سرقت برده است تا سرویس استریم خود، Paramount+ را قرار دهد. برای دقیق تر، WBD گفت که پارامونت برنامه های ویژه جدید “South Park” را در Paramount+ منتشر کرد که WBD معتقد است باید در HBO Max پخش می شد.

در سال 2021، استودیوی ام‌تی‌وی پارامونت در معامله‌ای با تری پارکر و مت استون، خالقان «پارک جنوبی» مبلغ 900 میلیون دلار پرداخت کرد. این توافقنامه که تا سال 2027 ادامه دارد، شامل شش فصل از سریال و همچنین 14 فیلم ساخته شده برای پخش است که به طور انحصاری در Paramount+ پخش خواهند شد.

ما بر این باوریم که استودیو دیجیتال پارامونت و ساوث پارک یک طرح چند ساله از شیوه‌های تجاری ناعادلانه و فریبکاری را آغاز کردند و آشکارا و مکرراً قرارداد ما را زیر پا گذاشتند، که به وضوح حقوق پخش انحصاری HBO Max را به کتابخانه موجود و محتوای جدید از انیمیشن محبوب داد. یکی از سخنگویان WBD در بیانیه ای که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شد، گفت: کمدی South Park.

«استدلال برادران وارنر دیسکاوری مبنی بر اینکه پارامونت گلوبال ملزم به ارائه محتوای اضافی پارک جنوبی بود، بی‌اساس است و کاملاً با توافق طرفین پشتیبانی نمی‌شود. به‌علاوه، قطعاً امتناع WBD از پرداخت برای محتوای بسیار ارزشمند، که همه آن‌ها را دریافت کرده و همچنان از آن سود می‌برد، توجیه نمی‌کند.» سخنگوی پارامونت دیروز به Variety گفت.

پارامونت فوراً برای اظهار نظر در TechCrunch در دسترس نبود.

در دادخواست فوریه 2023، WBD اعلام کرد که این شرکت برای حقوق پخش «South Park» مناقصه می‌کند زیرا اطمینان داشت که سه فصل پخش نشده هر کدام از 10 قسمت تشکیل می‌شوند. با این حال، این شرکت ادعا می کند که پارامونت نتوانسته است تعدادی از قسمت ها را ارائه دهد.

WBD افزود که همچنان به دریافت خسارت بیش از 200 میلیون دلار “در نتیجه سوء رفتار متهمان” ادامه می دهد. به گفته این شرکت، قسمت های جدید ارزش بیشتری نسبت به قسمت های قدیمی دارند. بنابراین، WBD برای حقوق پخش بیش از حد پرداخت کرد.