پالایشگاه لیتیوم جدید تسلا در تگزاس تا سال 2025 از 1 میلیون خودروی الکتریکی پشتیبانی می کند

تسلا به طور رسمی روز دوشنبه در یک پالایشگاه لیتیوم تگزاس شکست خورد و آن را به تنها خودروساز آمریکایی تبدیل کرد که لیتیوم خود را پالایش می کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل این پالایشگاه تا سال 2025، لیتیوم با درجه باتری کافی برای 1 میلیون خودروی الکتریکی تولید خواهد کرد که تسلا را به بزرگترین پردازنده لیتیوم در آمریکای شمالی تبدیل خواهد کرد. تسلا همچنان به تامین کنندگان فعلی مانند آلبرمارل و لیونت تکیه خواهد کرد زیرا هدف آن رسیدن به هدف فروش 1.8 میلیون خودرو در جهان در سال 2023 است.

لیتیوم ماده حیاتی کلیدی در باتری‌های لیتیوم یونی است که انقلاب خودروهای الکتریکی را تامین می‌کند. امروزه، ایالات متحده تنها 1 درصد از لیتیوم جهان را تولید می کند و استرالیا، شیلی و چین پیشتاز هستند. اعتبار مالیاتی دولت بایدن برای خودروهای برقی با هدف تشویق بیشتر به منابع و تولید باتری داخلی و کاهش اتکای ایالات متحده به چین، که میزبان 60 درصد ظرفیت پالایش لیتیوم و نزدیک به 80 درصد ظرفیت تولید باتری های لیتیوم یونی در جهان است، است.

ماسک در طی مراسم افتتاحیه در خارج از کورپوس کریستی گفت: «در حالی که چند سال آینده را نگاه می‌کنیم، یک نقطه ضعف اساسی در پیشرفت خودروهای الکتریکی، در دسترس بودن لیتیوم درجه باتری است.

مدیرعامل با یک سایبرتراک کامل با لوازم جانبی قفسه سقف که توجه ناظران صنعت را به خود جلب کرد، به این رویداد رفت. مقامات دولتی مانند فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، قاضی شهرستان نویس، کانی اسکات و معاون دستیار وزیر در بخش انرژی ایالات متحده، کاتلین هوگان، در این مراسم حضور داشتند.

ماسک گفت که شرکت قصد دارد ساخت و ساز این پالایشگاه را در سال آینده به پایان برساند و تولید در مقیاس کامل برای سال 2025 در نظر گرفته شده است. این ممکن است درست باشد، اما کندتر از آن چیزی است که تسلا در ابتدا پیش بینی کرده بود. در روز سرمایه‌گذار تسلا در ماه مارس، درو باگلینو، معاون ارشد مهندسی نیرو و انرژی، گفت که این شرکت قصد دارد پالایشگاه را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برساند و تولید را در اوایل سال آینده آغاز کند.

باگلینو همچنین در آن زمان گفت که ظرفیت این پالایشگاه 50 گیگاوات ساعت در سال خواهد بود، چیزی که ماسک در رویداد روز دوشنبه آن را تایید نکرد.

در طول روز سرمایه‌گذار، ماسک سایر استارت‌آپ‌ها را نیز تشویق کرد تا در پالایش لیتیوم مشارکت کنند، که او آن را به «ضبط پول» تشبیه کرد.

ماسک قبلاً گفت: “ما این کار را به این دلیل انجام می دهیم که مجبوریم، نه به این دلیل که می خواهیم.”

تسلا با توجه به پرونده های موجود در تگزاس کنترلر، 375 میلیون دلار برای ساخت این تاسیسات سرمایه گذاری خواهد کرد. این پالایشگاه جدیدترین توسعه تسلا در تگزاس است، که از زمانی آغاز شد که این شرکت در سال 2021 دفتر مرکزی خود را از کالیفرنیا به این ایالت منتقل کرد. این خودروساز سال گذشته نزدیک به 6 میلیارد دلار در کارخانه گیگا آستین خود سرمایه گذاری کرد. در ماه ژانویه، تسلا اعلام کرد که قصد دارد 770 میلیون دلار دیگر را برای توسعه کارخانه که شامل تولید واحد کاتد و درایو و سایت آزمایش سلول باتری باشد، سرمایه‌گذاری کند.