پس از بررسی خطرات آن، Pinterest ابزارهای ایمنی جدید و کنترل های والدین را اعلام می کند

به دنبال تحقیقات ماه گذشته NBC News در مورد Pinterest که نشان داد چگونه پدوفیل ها از این سرویس برای نظارت بر تابلوهای تصویر دختران جوان استفاده می کردند، این شرکت روز سه شنبه اقدامات ایمنی بیشتری را برای پلتفرم خود اعلام کرد، از جمله مجموعه جدیدی از کنترل های والدین و سیاست های تأیید سن به روز. در میان چیز های دیگر. با این حال، این شرکت همچنین گفت که به زودی برخی از ویژگی‌های قفل شده قبلی خود را برای نوجوانان بازگشایی خواهد کرد تا به آن‌ها اجازه دهد یک بار دیگر پیام دهند و محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند.

این تحقیقات شهرت پینترست را که به دقت ساخته شده بود به عنوان یکی از آخرین مکان های امن و مثبت در اینترنت لکه دار کرده بود. در عوض، این گزارش نشان داد که مانند هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری، Pinterest در معرض خطر سوء استفاده از سوی بازیگران بد قرار دارد. این گزارش نشان می‌دهد که مردان بالغ از این سایت برای ایجاد تابلوهای تصویری از دختران جوان استفاده می‌کنند، عکس‌های بی‌ضرر از کودکانی را که در حال انجام کارهایی مانند ژیمناستیک، رقصیدن، زبان‌های بیرون آوردن، پوشیدن لباس‌های شنا و غیره هستند، جنسی می‌کنند. علاوه بر این، موتور توصیه Pinterest یافتن محتوای مشابه را آسان‌تر می‌کرد، زیرا تصاویر بیشتری مانند تصاویری که شکارچیان در ابتدا به دنبال آن بودند را نشان می‌داد.

بلافاصله پس از این گزارش، دو سناتور آمریکایی برای پاسخ به آنچه در حال انجام است و اعمال فشار برای اقدامات ایمنی بیشتر با Pinterest تماس گرفتند. این شرکت اعلام کرد که تعداد ناظران محتوای انسانی را در تیم خود افزایش داده و ویژگی‌های جدیدی اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد محتوا و حساب‌های مربوط به «برهنگی، هرزه‌نگاری یا محتوای جنسی» را گزارش کنند، از جمله مواردی که شامل «سوءاستفاده عمدی از خردسالان» است. پیش از این، فقط به کاربران اجازه می داد که هرزنامه یا تصاویر نامناسب جلد را گزارش کنند.

پینترست همچنین پلتفرم خود را برای غیرفعال کردن هزاران حساب مورد استفاده قرار داد – حرکتی که طبق برخی شکایات آنلاین ممکن است به طور تصادفی حساب های قانونی را در این فرآیند غیرفعال کرده باشد.

اکنون، این شرکت اعلام کرده است که کنترل‌های ایمنی بیشتری در حال انجام است.

برای شروع، می گوید که روند تأیید سن خود را گسترش خواهد داد. تا پایان این ماه، اگر فردی که سن خود را زیر 18 سال وارد کرده است، بخواهد تاریخ تولد خود را در برنامه Pinterest ویرایش کند، شرکت از آنها می خواهد اطلاعات بیشتری را برای شریک تأیید سن شخص ثالث ارسال کند. این فرآیند شامل ارسال یک شناسه دولتی یا گواهی تولد است و همچنین ممکن است کاربران را ملزم به گرفتن سلفی برای عکس شناسایی کند.

اعتبار تصویر: پینترست

علاوه بر این، Pinterest اعلام کرد که به زودی کنترل های والدین بیشتری را ارائه خواهد کرد. والدین و سرپرستان کودکان زیر 18 سال می توانند قبل از اینکه نوجوان آنها اجازه تغییر تنظیمات حساب کاربری را داشته باشد، رمز عبور را درخواست کنند. این امر مانع از تلاش یک کودک کوچک‌تر برای تغییر حساب خود به سن بزرگسال می‌شود – که مهم است زیرا حساب‌های خردسالان دارای محافظت بیشتری هستند.

در Pinterest، نوجوانان زیر 16 سال حساب‌هایی دارند که به‌طور پیش‌فرض خصوصی هستند و توسط دیگران در سرویس قابل شناسایی نیستند. تا حدی، دلیل اینکه بسیاری از پدوفیل‌ها توانسته‌اند عکس‌های دختران جوان را کشف کنند این بود که آنها از حساب‌هایی استفاده می‌کردند که سن آنها دقیقاً تنظیم نشده بود.

بعلاوه، تابلوها و پین‌هایی که توسط نوجوانان زیر 16 سال ذخیره می‌شوند، برای هیچ‌کس جز کاربر قابل مشاهده یا در دسترس نیستند. ویژگی‌های پیام‌رسانی و تابلوهای گروه نیز برای این جمعیت در دسترس نیست. اما Pinterest می‌گوید که به زودی تغییر خواهد کرد و در اسناد راهنمای خود اشاره می‌کند که در حال حاضر «در حال به‌روزرسانی این ویژگی‌ها است تا بتوانید با خیال راحت با کسانی که می‌شناسید ارتباط برقرار کنید». در یک پست وبلاگی، این شرکت توضیح می‌دهد که به‌زودی توانایی «اشتراک‌گذاری الهامات» را با افرادی که می‌شناسند، به نوجوانان «تا زمانی که به آنها اجازه بدهند» دوباره معرفی خواهد کرد.

اعتبار تصویر: پینترست

پینترست همچنین در پست خود از دیگر اقدامات ایمنی نوجوانان، از جمله ممنوعیت فیلترهای زیبایی، که تأثیرات منفی بر سلامت روان دارد، و همچنین ممنوعیت تبلیغات کاهش وزن و سیاست‌های ضد شرم‌سازی بدن، به تبلیغ پرداخت.

متأسفانه، مشکلاتی که پینترست با آن روبرو بوده است و NBC News آن را افشا کرده است، به سرویس آن محدود نمی شود. فقدان مقررات در مورد رسانه های اجتماعی، از جمله قوانین منسوخ شده ایمنی آنلاین کودکان، منجر به نوعی آزادی برای همه در ایالات متحده شده است که در آن شرکت ها سیاست های خود را ایجاد می کنند و قوانین خود را تنظیم می کنند. از نظر مالی، انگیزه کمی برای انجام کاری که ثبت نام، استفاده و درگیر ماندن با پلتفرم‌هایشان را برای افراد سخت‌تر می‌کند، به دلیل ماهیت پشتیبانی از تبلیغات، وجود ندارد.

اما علیرغم جذب مدیران فنی برای جلسات توجیهی متعدد در طول سال‌ها، کنگره در تصویب قانونی برای تنظیم رسانه‌های اجتماعی شکست خورده است. این امر باعث شده است که برخی از ایالت ها در حال حاضر حتی قوانین خود را تدوین کنند، همانطور که یوتا انجام داد، که این موضوع را پیچیده تر می کند.

مانند هر جای دیگری در اینترنت، هنگامی که تصاویر کودکان به صورت عمومی در فضای مجازی منتشر می شود، می تواند مخاطبان خطرناکی را جذب کند. اخیراً به لطف کار سازندگانی مانند Mom TikTok’s Uncharted، با نام مستعار سارا آدامز، آگاهی نسبت به این مشکل افزایش یافته است، که ویدیوهای ویروسی او به توضیح این که چگونه شکارچیان آنلاین از محتوای سازندگان، از جمله کار وبلاگ نویسان خانوادگی، برای خطرناک و نفرت انگیز استفاده می کنند، افزایش یافته است. اهداف او و دیگرانی که این موضوع را پوشش می‌دهند از والدین خواسته‌اند که از ارسال تصاویر عمومی فرزندانشان به‌صورت آنلاین خودداری کنند و از حمایت سازندگانی که عکس‌ها و ویدیوهای کودکان خردسال را به اشتراک می‌گذارند، دست بردارند.

جوانانی که قبل از رسیدن به سن رضایت توسط والدینشان مجبور به ایجاد محتوای آنلاین شده‌اند نیز بر قوانینی تاکید دارند که از نسل‌های آینده محافظت کند. کنگره نیز هنوز در اینجا اقدام نکرده است.

اعتبار تصویر: پینترست

اما در مورد پینترست، لزوماً این والدین نیستند که عکس‌های بچه‌ها را منتشر می‌کنند – Pinterest اغلب توسط کودکان استفاده می‌شود، که والدین به دلیل اعتقاد به شهرت «ایمن» سایت، تمایلی به آن ندارند.

امروزه حدود 450 میلیون نفر در ماه از Pinterest استفاده می کنند و طبق آمار رسمی Pinterest 60٪ آنها را زنان تشکیل می دهند. هزاره ها بزرگترین گروه سنی هستند در حالی که دومین گروه بزرگ زنان 18 تا 24 ساله هستند. در تئوری، سیاست های Pinterest باید استفاده از آن را به کاربران 13 و بالاتر محدود کند. با این حال، جمعیت‌شناسی واقعی در مورد استفاده از Pinterest ممکن است در آمار آنلاین ثبت نشود، زیرا بچه‌ها معمولاً در مورد سن خود دروغ می‌گویند تا از برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که برای مخاطبان بزرگ‌تر در نظر گرفته شده است استفاده کنند. به عنوان مثال، در یک مطالعه سالانه در مورد استفاده از برنامه کودکان و نوجوانان توسط سازنده نرم افزار کنترل والدین Qustodio، Pinterest پلتفرم شماره 3 رسانه اجتماعی در ایالات متحده از نظر زمان صرف شده بود. در سطح جهانی، شماره 5 بود.

پینترست در اطلاعیه امروز تاکید کرد: “مأموریت ما این است که برای همه الهام بگیریم تا زندگی ای را که دوست دارند ایجاد کنیم، و این چراغ راهنمای ما در نحوه ایجاد Pinterest، توسعه محصولات و شکل دادن به سیاست هایمان است.” این وعده داده شده است: “به عنوان بخشی از این کار در حال انجام، ما همچنان بر راه هایی تمرکز خواهیم کرد که می توانیم نوجوانان را ایمن نگه داریم.”