پلتفرم بررسی دقیق مشتری مستقر در نیوزلند First AML 21 میلیون دلار سری B دریافت می کند – TechCrunch

بخش بیشتری از اقتصاد جهان به صورت آنلاین در حال حرکت است و این با لیست طولانی سرمایه گذاری ها و خریدهای اخیر در حوزه احراز هویت شناسه دیجیتال و فضای مبارزه با پول شویی (AML) از جمله خرید 6.5 میلیارد دلاری Okta از Auth0 مشخص شده است. امروز، استارت‌آپ دیگری اعلام کرد که سرمایه خود را افزایش داده است: پلتفرم بررسی دقیق و نهایی First AML.

Blackbird Ventures (که همچنین یکی از کاربران First AML است) و Headline با مشارکت سرمایه گذاران بازگشته Bedrock Capital، Icehouse Ventures و بنیانگذار Pushpay، Eliot Crowther، یک سری B به ارزش 21 میلیون دلار (حدود 29.2 میلیون دلار NZD) را در شرکت مستقر در نیوزلند رهبری کردند. این به مجموع جمع آوری First AML به حدود 30.1 میلیون دلار آمریکا (حدود 42 میلیون دلار) می رسد.

First AML که در سال 2017 تأسیس شد، امسال وارد استرالیا شد و از بخشی از سری B خود برای گسترش به بازارهای بین المللی استفاده خواهد کرد که از انگلستان شروع می شود. همچنین به سنگاپور و ایالات متحده نگاه می کند. این شرکت همچنین قصد دارد تعداد کارکنان خود را از 90 به 180 دو برابر کند.

یکی از راه‌های اصلی تفاوت First AML با دیگر استارت‌آپ‌های احراز هویت دیجیتال (مانند Jumio، Onfido یا ForgeRock) این است که به‌جای کاربران نهایی فردی، بر روی موجودیت‌ها و تراکنش‌های پیچیده تمرکز می‌کند، که ممکن است به معنای انجام دقت لازم باشد. در چندین سازمان و افراد در یک زمان. برخلاف بسیاری دیگر از استارت آپ های احراز هویت و KYC (مشتری خود را بشناسید)، مشتریان اصلی آن بانک ها نیستند. مشتریان آن شامل انواع دیگر ارائه دهندگان خدمات مالی، حسابداران، شرکت های حقوقی و آژانس های املاک و مستغلات هستند.

میلان کوپر، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی، به TechCrunch گفت: «ما روی کار با بانک‌ها تمرکز نکرده‌ایم زیرا شرکت‌های متوسط ​​زیادی در اقتصاد وجود دارند که باید قوانین AML را نیز رعایت کنند. «بسیاری از مردم روی بانک‌ها تمرکز می‌کنند، زیرا آن‌ها افراد بزرگی هستند، اما شرکت‌های حقوقی کوچک‌تر و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز باید از آنها پیروی کنند. چیزی که ما دریافتیم این است که آنها منابع لازم برای سرمایه گذاری در تیم های داخلی برای راه اندازی یک فرآیند انطباق واقعاً پیچیده را ندارند.

تیم موسس First AML، که شامل Bion Behdin و Chris Caigou نیز می‌شود، می‌خواست این استارت‌آپ را راه‌اندازی کند زیرا دو نفر از آنها (کوپر و Caigou) بانکداران سابق شرکت‌ها بودند و «درد ناشی از AML را دیدند که چگونه تراکنش‌ها را کند می‌کند. کوپر گفت.

به عنوان مثال، تیم‌های انطباق برای مستندسازی نیاز به تماس با ذینفعان متعدد داشتند و اغلب مجبور بودند به دلیل ارسال مدارک اشتباه پیگیری کنند. “فرآیند KYC بسیار دست و پا گیر است و تجربه خوبی برای مشتری نبود، بنابراین فرصتی را دیدیم که آن را ساده کنیم و اصطکاک را از بین ببریم.”

پلتفرم اختصاصی این شرکت به دنبال خودکارسازی هر چه بیشتر فرآیند انطباق است، مانند تأیید هویت (از جمله شناسایی بیومتریک برای تأیید از راه دور) و ابزارهای بصری که به مشتریان در درک ساختارهای مالکیت شرکت کمک می کند.

نمونه ای از رابط کاربری First AML

نمونه ای از رابط کاربری First AML

«ما تمام مراحل KYC را از انتها به پایان می‌بریم، و مهمتر از همه، این کار را برای نهادهای مشتری پیچیده مانند شرکت‌ها و تراست‌ها انجام می‌دهیم. این جایی است که بسیاری از رقبای ما راه حل کاملی را ارائه نمی دهند. آنها ممکن است راه حلی برای تأیید هویت یک فرد ارائه دهند، در حالی که ما کل این فرآیند را از دست آنها حذف می کنیم، که شامل کاوش در لایه های یک موجودیت پیچیده برای درک اینکه صاحبان ذینفع چه کسانی هستند و هماهنگی فرآیند جمع آوری داده ها از چندگانه است. مالکان ذی نفع.»

برای مثال، شرکت‌های حقوقی که نیاز به رعایت مقررات AML دارند، از First AML برای اجرای KYC بر روی مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند، که ممکن است شامل شرکت‌هایی با سهامداران متعدد، مدیران و شرکت‌های تابعه باشد که همه باید بررسی شوند. در همین حال، شرکت‌های سرمایه‌گذاری به این پلتفرم روی می‌آورند تا سرمایه‌گذاران جدید، از جمله ساختارهای اعتماد و دیگر انواع نهادهای پیچیده را وارد کنند.

بسیاری از مشتریان First AML قبلاً به ایمیل دستی و فرآیندهای مبتنی بر کاغذ متکی بودند که اغلب افراد را ملزم به ارسال نسخه‌های محضری اسنادی مانند گذرنامه یا صورت‌حساب‌های آب و برق می‌کردند. پلتفرم اول AML با تجزیه و تحلیل ساختار یک موجودیت شروع می شود. سپس داده ها را از منابع عمومی می کشد و اطلاعات را از منابع غیر عمومی به دست می آورد.

کوپر «در اصل ما متوجه می‌شویم که در این ساختارهای موجودیت پیچیده، که در بخش‌های مالی و سایر بخش‌ها بسیار رایج هستند، چه اتفاقی می‌افتد، و سپس این پلتفرم جمع‌آوری داده‌ها را از چند ذینفع در آن موجودیت پیچیده، از جمله تأیید هویت بیومتریک، و اسناد بارگذاری شده، تسهیل می‌کند». توضیح داد.

First AML همچنین در حال ساخت پایگاه داده است که در حال حاضر بیش از 350000 موجودیت تأیید شده دارد. اگر نهادی از طریق پلتفرم خود وارد سیستم شود و در سایر رویه‌های انطباق شرکت داشته باشد، First AML می‌تواند رضایت آن‌ها را برای بازیابی تأییدیه‌های قبلی خود دریافت کند. این بدان معناست که آنها نیازی به انجام فرآیند کامل AML در هر بار انجام تراکنش ندارند. کوپر گفت: «این یک تمایز کلیدی برای ما و یک مزیت رقابتی کلیدی است که واقعاً به روش KYC در آینده سرعت می‌بخشد.

کوپر گفت که انتشار اخیر اسناد پاندورا، یک گزارش تحقیقی که حساب‌های پنهان 35 رهبر سابق و کنونی جهان را فاش می‌کند، نگرانی‌ها را در مورد رعایت AML افزایش داده است.

برداشت ما این است که هنوز معاملات مبهم زیادی در اقتصاد جهانی در جریان است و اسناد پاندورا نشان داده است که پول زیادی در گردش است و فرار مالیاتی رخ می دهد. برای ما، این یک سیگنال به دولت ها است که قوانین مبارزه با پولشویی در بسیاری از کشورها مورد نیاز است. «استرالیا هنوز از نظر معرفی قوانین AML در بخش‌های جدید مانند حسابداری قانونی و املاک و مستغلات، از سایر نقاط جهان عقب است. ایالات متحده مثال دیگری است که در آن بخش مالی است که تسخیر شده است، اما بخش های غیرمالی اینگونه نیستند. فشار بیشتری بر قانونگذاران وارد می‌کند تا این فعالیت‌های غیرقانونی را متوقف کنند.»

در بیانیه‌ای درباره سرمایه‌گذاری، سامانتا ونگ، شریک Blackbird Ventures گفت: «ما به شدت به First AML متکی هستیم. این چیزی است که در مورد این معامله خاص است – ما چقدر به نقطه درد مشتری متصل هستیم، عشق ما به نقشه راه محصول و اثرات شبکه ای که با جهانی شدن مدل کسب و کار آنها ظاهر می شود.