پلتفرم حمل و نقل Ankeri ، که میزان انتشار کربن را نیز محاسبه می کند ، 2 میلیون یورو بسته می شود – TechCrunch

بیش از 90 of از کالاهای حمل شده جهانی توسط حدود 50،000 کشتی حمل و نقل دریایی حمل می شود. اگرچه حمل و نقل دریایی به طور منطقی سازگار با محیط زیست است ، حمل و نقل دریایی هنوز 3 درصد از کل انتشار جهانی گازهای گلخانه ای را شامل می شود و سالانه بیش از 150 میلیارد یورو سوخت فسیلی مصرف می کند.

Ankeri ، یک استارتاپ مبتنی بر ریکیاویک ، ایسلند است که تمام اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه بهره وری سوخت ، انتشار کربن و داده های لجستیکی برای آن لجستیک دریایی است.

این پلتفرم مبتنی بر ابر همه این اطلاعات تجاری و فنی کشتی های مختلف را یکپارچه می کند ، الگوریتم هایی را اعمال می کند و به چارترکنندگان کمک می کند تا بالاترین راندمان انرژی و کمترین گزینه های انتشار کربن را کشف کنند.

در حال حاضر مبلغ 2 میلیون یورو از سرمایه گذاری Frumtak Ventures برای کمک به صنعت حمل و نقل دریایی برای دستیابی به اهداف شفافیت و کربن زدایی جهانی جمع آوری شده است.

این دور جدید به آنکاری کمک می کند تا حضور خود را در آمریکای شمالی ، اروپا و آسیا تقویت کند. Ankeri شرکت حمل و نقل آلمانی Hapag-Lloyd را از جمله مشتریان خود می داند.

این شرکت که در سال 2016 توسط Kristinn Aspelund و Leifur Kristjansson تأسیس شد ، قبلاً 930 هزار یورو از سرمایه گذاران محلی جمع آوری کرده و از جمله صندوق سرمایه گذاری مشاغل جدید ایسلند و صندوق توسعه فناوری ایسلند کمک مالی دریافت کرده است.

آسپلوند گفت: “ما در حال حاضر شاهد اصطکاک عظیمی در بخش کشتیرانی دریایی جهانی هستیم که تا حد زیادی ناشی از اثرات موج دار مرتبط با همه گیری ، نقاط قابل توجه داده ها به دلیل قدیمی بودن فرآیندهای دستی ، فرآیندهای استاتیک و مقررات فزاینده کربن زدایی است. با مدرن سازی و دیجیتالی شدن فرایندهای اجاره کشتی ، Ankeri شفافیت قابل توجهی را در نوسانات گسترده قیمت گذاری و عملکرد در کشتی ها و کشتی ها به ارمغان می آورد ، که می تواند تقریباً 1 میلیون یورو در کل هزینه های سالانه عملیات کاهش دهد. “

وی افزود: “شاید مهمتر از همه ، جمع آوری و استفاده از داده های مصرف سوخت و انتشار گازهای شناور در بستر ما ، تصمیمات انتخاب پایدارتر کشتی ها را توسط حمل کننده های بار مطلع می کند و به عنوان نقطه عطفی در تحقق اهداف کربن زدایی حمل و نقل دریایی عمل می کند.”

Napa ، Q88 و AXS شاید نزدیکترین رقبا باشند ، با این حال ، این حوزه حمل و نقل (مانند بسیاری از زنجیره تامین طولانی مدت ، ساخت و ساز و فرآیندهای صنعتی) هنوز عمدتا دستی است ، با صفحات گسترده گسترده ، ایمیل و عادات قدیمی کار.

Svana Gunnarsdóttir ، شریک مدیریت در Frumtak Ventures گفت: “ما می دانیم که برخی از بزرگترین چالش ها در زنجیره تامین جهانی ناکارآمدی حمل و نقل و سیستم های ضعیف است که مانع جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و افزایش هزینه ها می شود. Ankeri به حل این مشکلات از لحاظ تکنولوژیکی کمک می کند در حالی که در راه حل های خود ارزشهای اصلی پایداری مالی و زیست محیطی را شامل می شود. “