پلتفرم خلاقانه EVEN برای کمک به هنرمندان برای فروش مستقیم به طرفداران، مبلغ 2.3 میلیون دلار جمع آوری می کند

پلتفرم خلاقانه EVEN که به هنرمندان اجازه می‌دهد موسیقی را مستقیماً به طرفداران بفروشند، گفت که یک دور اولیه 2.2 میلیون دلاری به رهبری شرکای CSA را بسته است.

این پلتفرم خود را به عنوان اولین ایستگاه قبل از انتشار موسیقی در پلتفرم های استریم توسط هنرمندان قرار می دهد. طرفداران در ازای آن به محتوا و تجربیات انحصاری دسترسی دارند. مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت، Mag Rodgriuez، می گوید که او ساخت این پلتفرم را در فوریه گذشته آغاز کرد تا راهی برای کمک به هنرمندان سیاه پوست و قهوه ای برای حفظ عدالت در کار خلاقانه خود باشد.

رودریگز گفت EVEN قصد دارد به سایر نقاط دردناکی که امروزه هنرمندان دارند، مانند جبران یا اعتبار مناسب، با اجازه دادن به آنها برای ارتباط آسان با طرفداران خود، رسیدگی کند، که به نوبه خود به طرفداران اجازه می‌دهد از هنرمندان حمایت کنند و از پرداخت هزینه به پلتفرم‌های فروش اجتناب کنند.

یکی از بزرگ‌ترین مسائل این است که هنرمندان سیاه‌پوست و قهوه‌ای اغلب به‌طور مناسبی به‌عنوان منبع بسیاری از گرایش‌های اصلی شناخته نمی‌شوند. این وضعیت برای هنرمندانی که با پلتفرم‌های استریم سروکار دارند، بدتر است، که برخی از آنها متهم شده‌اند که به درستی به هیچ یک از هنرمندان به شیوه‌ای منصفانه غرامت نمی‌دهند.

برای طرفداران، حمایت از هنرمندان مورد علاقه شان به طور فزاینده ای پرهزینه شده است. برای مثال، بلیت‌های کنسرت به نمایندگی‌هایی تعلق می‌گیرد که سپس قیمت را افزایش می‌دهند، یا فرصت‌ها فقط به اعضای کارت اعتباری اختصاصی اختصاص می‌یابد تا افرادی که در میان طرفداران اصلی هنرمند هستند. همه این‌ها اغلب طرفداران سیاه‌پوست، قهوه‌ای و سایر طرفداران جوامع حاشیه‌نشین را که نمی‌توانند بلیت‌های فروش مجدد بخرند یا واجد شرایط فرصت‌های گران‌قیمت و انحصاری هستند، کنار می‌گذارند.

رودریگز افزود: “برخی از بزرگترین هنرمندان روی کره زمین سیاه‌پوست و قهوه‌ای هستند، اما شرکت‌هایی که به آنها خدمات می‌دهند توسط افرادی که شبیه آنها هستند هدایت نمی‌شوند، از این رو این مشکل بزرگ هنرمندان به اندازه کافی دستمزد نمی‌گیرند یا حقوق روزانه دریافت می‌کنند.”

رودریگز می گوید که کسب و کار قصد دارد از پول اولیه برای استخدام استفاده کند و به رشد کسب و کار کمک کند. این پلتفرم که در حال حاضر در نسخه بتا است، در حال حاضر برای استفاده رایگان و بدون تبلیغات است و با دریافت کارمزد تراکنش درآمد ایجاد می کند. EVEN بر روی بلاک چین ساخته شده است تا شفافیت بیشتری در مورد چنین تراکنش هایی فراهم کند.

این شرکت قصد دارد با هنرمندانی مانند فرنچ مونتانا شریک شود و محصولاتی مانند ویژگی چت را آزمایش کند تا به هنرمندان و طرفداران امکان ارتباط برقرار کند. EVEN امیدوار است اواخر امسال با بیش از 600 هنرمند راه اندازی شود. رودریگز گفت که لیست انتظار کسانی که به دنبال پیوستن به پلتفرم هستند در حال حاضر بیش از 4000 نفر است.

رودریگز که 10 سال کهنه کار صنعت موسیقی بود، پس از کمک به ساخت یک برنامه هنری برای gener8tor، شتاب دهنده استارت آپ مستقر در مدیسون، WI، در سال 2018، به دنیای فناوری معرفی شد. با محبوبیت بیشتر آن برنامه، او به سرمایه گذاران معرفی شد. درگیر با شتاب دهنده، که سپس او را به دیگران معرفی کرد که به او کمک کردند تا بودجه اولیه را افزایش دهد.

او اکنون بخشی از یک باشگاه است: در هر سال، کمتر از 5٪ از کل سرمایه گذاری های مخاطره آمیز به بنیانگذاران لاتین تبار اختصاص می یابد. رودریگز گفت: از آنجایی که مدیران صندوق نیز بسیار کم نمایندگی هستند (کمتر از 5 درصد از VCها لاتین تبار هستند) رودریگز در هنگام ساخت جدول اصلی خود، مطمئن شد که مدیران صندوق های مختلفی مانند راکل فیلمانوویچ را که لاتین تبار معرفی می کند و موسس و شریک مدیریت در VC است شامل می شود. 414.

فیلمانوویچ در صحبت با TechCrunch گفت که «رویکرد خلاقانه و نوآورانه رودریگز برای حل یک مشکل آزاردهنده در صنعت موسیقی» او را «دقیقاً همان نوع کارآفرینی است که VC 414» به دنبال آن بود. “ما تحت تاثیر کشش اولیه EVEN هستیم و بسیار مفتخریم که سرمایه‌گذار اولیه در آزمایشگاه EVEN هستیم.”

سایر سرمایه گذاران در این دور شامل gAngels، gener8tor، و سرمایه گذاران فرشته، Daniel Rotman، Adie Akuffo-Afful و Ogo هستند.