پلتفرم ذخیره اطلاعات مبتنی بر DNA کاتالوگ 35 میلیون دلار افزایش می دهد-TechCrunch

رسانه های الکترونیکی معمولی مانند درایوهای فلش و هارد دیسک نیاز به مصرف انرژی برای پردازش حجم وسیعی از داده ها و اطلاعات اضافی با تراکم بالا دارند و به دلیل محدودیت فضای ذخیره سازی ، در برابر مسائل امنیتی آسیب پذیر هستند. هنگام انتقال داده های ذخیره شده ، مسئله هزینه زیادی نیز وجود دارد.

برای حل مشکلات رسانه های الکترونیکی سنتی ، یک استارتاپ در بوستون ، کاتالوگ ، در سال 2016 توسط دانشمندان MIT از جمله بنیانگذار و مدیرعامل Hyunjun Park تأسیس شد و با استفاده از پلت فرم ذخیره و محاسبه داده های کارآمد ، مقرون به صرفه و ایمن تر توسعه داده شد. DNA مصنوعی

این استارتاپ امروز اعلام کرد که یک سری 35 میلیون دلاری سری B را برای ادامه توسعه ابزارهای محاسبه داده های مبتنی بر DNA خود تأمین کرده است.

هیونجون پارک ، مدیرعامل هیونجون پارک ، در مصاحبه ای با TechCrunch گفت ، شرکت Hanwha Impact کره جنوبی دور سری B را رهبری کرد و با سرمایه گذاران فعلی Li Ka-Shing’s Horizons Ventures مستقر در هنگ کنگ پیوست.

آخرین بودجه برای تسریع توسعه پلت فرم محاسباتی مصنوعی Catalog که از طریق آن می توان مدیریت داده ها ، محاسبه و اتوماسیون را امکان پذیر کرد ، مورد استفاده قرار می گیرد. پارک به TechCrunch گفت که طی دو تا سه سال آینده ، Catalog همچنین قصد دارد سرمایه گذاری بیشتری در توسعه عملکردهای محاسباتی انجام دهد. پارک گفت ، انتظار می رود این پلت فرم در حدود 2025 تجاری شود.

به گفته پارک ، این شرکت که عضو اتحادیه ذخیره سازی DNA است ، به حمایت از همکاران و شرکای سیستم محاسباتی مبتنی بر DNA برای کمک به رشد صنعت ادامه خواهد داد.

مجموع بودجه سری B تقریباً 60 میلیون دلار است. پارک از افشای ارزش خود خودداری کرد. این پارک پس از 10 میلیون دلار سری A به رهبری Horizons Ventures در سال 2020 و 9 میلیون دلار دالر در سال 2018 که توسط New Enterprise Associates و OS Fund و دیگر سرمایه گذاران هدایت می شود ، می آید.

در حالی که مفهوم استفاده از DNA به عنوان وسیله ای برای ذخیره و محاسبه داده ها سال ها مطرح بوده است ، بسیاری از کارها به حوزه دانشگاهی منتقل شده است. کاتالوگ ابزارهایی را برای ترکیب DNA در الگوریتم ها و برنامه های کاربردی با استفاده تجاری گسترده از طریق طرح کدگذاری اختصاصی داده ها به منظور اتوماسیون کشف کرده است.

“رویکرد اختصاصی کاتالوگ برای نوشتن اطلاعات در DNA ، یعنی طرح رمزگذاری آن ، انقلابی است زیرا سنتز DNA جدید برای ذخیره حجم عظیمی از اطلاعات مورد نیاز است. چون سرعت پایین و هزینه بالای سنتز DNA به طور سنتی گلوگاه این حوزه بوده است.

شانون ، نویسنده DNA ساخته شده توسط کاتالوگ ، قادر به صدها و هزاران واکنش شیمیایی در ثانیه است. شانون ، که برای نوشتن با سرعتی بیش از 10 مگابیت بر ثانیه با ظرفیت کامل طراحی شده است ، تا 1.63 ترابایت داده فشرده را در یک بار ذخیره می کند.

برنامه های مورد انتظار برای فناوری Catalog شامل تشخیص تقلب در خدمات مالی ، پردازش تصویر برای کشف نقص در تولید و پردازش سیگنال دیجیتال مانند پردازش لرزه ای در بخش انرژی است.

کاتالوگ با شرکت هایی در زمینه فناوری اطلاعات ، رسانه ، سرگرمی و انرژی کار کرده است. از طریق این کار ، ما کاربرد وسیع خود را کشف کرده ایم [DNA-based data storage and computing] پلت فرم در صنایع و کاربران داده های سنگین. ” وی افزود که دهها شرکت که به عنوان شریک و همکار توسعه همکاری می کنند در ایالات متحده و اروپا مستقر هستند.

صنعت فناوری اطلاعات طی چند سال گذشته شاهد گسترش فناوری های متناسب با هدف بوده است ، از جمله شتاب دهنده ها (GPU ها ، FPGA ها) ، رایانه های کوانتومی و همچنین رایانه های موازی شدید. ظهور رایانه مبتنی بر DNA این مجموعه را تکمیل می کند و بر محاسبات کم مصرف ، متراکم فضایی و ایمن ، جدا از واقعیت ها و محدودیت های سیستم های الکترونیکی ، مطابق بیانیه آن تأکید می کند.

“هنگامی که پارک در مورد اندازه بازار جهانی س askedال کرد ،” به عنوان یک نقطه مرجع ، بازار محاسبات با عملکرد بالا در حال حاضر سالانه حدود 40 میلیارد دلار است و به سرعت در حال رشد است. “

“شرکت هایی از جمله مایکروسافت ، توئیست ، ایلومینا و وسترن دیجیتال اوایل امسال اتحادیه ذخیره سازی DNA را تشکیل دادند. کاتالوگ یکی از اعضای این سازمان است و با تمرکز بر محاسبات و در نتیجه شرکت ها را قادر می سازد تا از کسب و کار خود از داده هایی که در غیر این صورت دور ریخته یا در سردخانه نگهداری می شوند ، ارزش کسب و کار تولید کنند. “

“نیک ها” ، نایب رئیس Hanwha Impact Partners گفت: “فناوری کاتالوگ نشان دهنده مسیری مناسب برای حل مسئله نه تنها تجمع و حفظ داده های جمعی ، بلکه مهمتر از همه ، استفاده م effectiveثر از داده ها است.”

اوایل امسال ، Catalog دفتر خود را در سئول ، کره جنوبی ، که کاملاً زیرمجموعه Catalog است ، برای توسعه آسیا افتتاح کرد.