پلتفرم نقشه‌برداری اجتماعی Atly با ۱۸ میلیون دلار راه‌اندازی شد تا یک Reddit برای مکان‌های واقعی باشد

از Foursquare تا Zenly، دقیقاً کمبودی در شبکه‌های اجتماعی مکان‌محور خارج از اکوسیستم‌های معمول Big Tech وجود نداشته است، اما به یک دلیل یا دلیلی چیزهای دیگر واقعاً کارساز نبوده است. اسنپ ​​Zenly را خریداری کرد و در نهایت علی رغم محبوبیت همیشگی آن را تعطیل کرد، و Foursquare همچنان در کنار کسب و کار داده های مکان بک اند و Swarm اسپین آف مصرف کننده خود در حال پیشرفت است.

اما «اجتماعی» و «موقعیت» همیشه برادران طبیعی یکدیگر بوده‌اند، به همین دلیل است که استارت‌آپ دیگری با 18 میلیون دلار بودجه و برنامه‌ای که در دوره بتا خود قدرت کمی پیدا کرده است، کلاه خود را به حلقه موقعیت اجتماعی پرتاب می‌کند.

Atly که در سال 2019 از اسرائیل تأسیس شد، ادعا می کند که «پارادایم اجتماعی بعدی را برای نقشه برداری و کشف مکان هایی برای رفتن» ایجاد می کند. همه چیز در مورد یافتن رستوران‌های جدید، مسیرهای پیاده‌روی، مکان‌های کرایه دوچرخه، غذاخوری‌های بدون گلوتن، فروشگاه‌های ضبط، بارهای روی پشت‌بام، توالت‌های عمومی رایگان و سایر موارد است.

این یک اسب است

این یک اسب است اعتبار تصویر: سوارکار

از طریق وب یا برنامه تلفن همراه، کاربران می‌توانند جامعه موضوعی خاص خود را ایجاد کنند، پس از آن، مدیر آن انجمن می‌شوند، از جمله تنظیم قوانینی برای تعامل و مجوزها در مورد کارهایی که سایر کاربران می‌توانند در آن جامعه انجام دهند.

بله، بسیار شبیه Reddit برای مکان های واقعی است.

Uriel Maslansky بنیانگذار و مدیر عامل Atly به TechCrunch توضیح داد: «ما دوست داریم Atly را فرزند عاشق Reddit و Google Maps بدانیم. “مدیران جامعه نقشه خود را با به اشتراک گذاشتن آن با دوستان، خانواده، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و اعضای جامعه رشد می دهند.”

Atly قبلاً تا چند هفته پیش با نام Steps شناخته می‌شد و از همان ابتدا در سال 2019، Maslansky گفت که این برنامه بیش از 120000 عضو جمع‌آوری کرده است که حدود 6500 انجمن نقشه محور ایجاد کرده‌اند. با این حال، اکثر این کاربران در ایالات متحده هستند، به ویژه نیویورک یک بستر داغ برای فعالیت، اگرچه اکنون به دنبال افزایش فعالیت در سایر مکان‌های کلیدی است. ماسلانسکی گفت: «ما در حال حاضر در حال رشد بیشتر پایگاه کاربران ایالات متحده بر اساس شهر به شهر فردی هستیم.

این شرکت در سال 2019 یک دور اولیه 1.25 میلیون دلاری را بست، و پس از آن 5 ماه پیش، 16.75 میلیون دلار Seres A که تاکنون فاش نشده بود. این بودجه از طرف Target Global، Tal Ventures و FKA Brands تامین شد و برای تقویت محصول آن استفاده خواهد شد، زیرا پس از حدود سه سال به طور رسمی در نسخه بتای باز عرضه می شود.

Atly همچنین تعدادی ویژگی جدید را معرفی می کند، از جمله پین ​​هایی با اعداد برای نشان دادن تعداد توصیه هایی که از جامعه دریافت کرده اند، در حالی که همچنین در حال آماده شدن برای راه اندازی ابزارهای جدید مدیریت جامعه و کسب درآمد در سه ماهه آینده است و اولین نگاهی به نحوه Atly ارائه می کند. در حال برنامه ریزی برای تجاری سازی است.

Atly: نقشه «برانچ و ناهار».

Atly: نقشه «برانچ و ناهار». اعتبار تصویر: سوارکار

هک ویژگی

در ظاهر، نسبتاً قابل توجه است که یک شرکت مصرف‌کننده مانند Atly در شرایط جوی کنونی پول جمع‌آوری کرده است و سهم شیر از تزریق 18 میلیون دلاری آن تنها پنج ماه پیش است. اما فیل غول‌پیکر در اتاق اینجاست که دقیقاً چگونه Atly قصد دارد درآمد داشته باشد؟

به گفته ماسلانسکی، Atly هنوز هیچ درآمدی برای خود ایجاد نمی کند، اما برخی از کاربران آن در حال حاضر از طریق «دریافت جامعه خود» به اعضای پولی درآمد کسب می کنند. و اینجاست که با گرفتن هزینه از خود مدیران جامعه برای ابزارهایی برای کمک به کسب درآمد از نقشه هایشان، پتانسیل درآمدی را می بیند.

تا کنون، Maslansky گفته است که برخی از کاربران با تنظیم نقشه‌های خود روی «فهرست نشده» و سپس ارائه لینک‌های خصوصی به کاربرانی که برای پیوستن پول پرداخت می‌کنند، پلتفرم را «ویژگی هک کرده‌اند» – این ممکن است از طریق PayPal یا Patreon باشد. و این رفتاری است که Atly با معرفی جوامع مبتنی بر اشتراک به دنبال سرمایه گذاری بر روی آن است.

ماسلانسکی گفت: «سازندگان می‌توانند برای دسترسی به نقشه‌های فقط با اشتراک هزینه دریافت کنند و درآمدزایی برای Atly و مدیر انجمن داشته باشند. ما همچنین قصد داریم ویژگی‌های بیشتری را با تمرکز بر ارائه راه‌های اضافی به سازندگان برای کسب درآمد از نقشه‌هایشان در یک تجربه یکپارچه و بومی ارائه کنیم.»

نمونه انجمن اشتراک در Atly

نمونه انجمن اشتراک در Atly اعتبار تصویر: سوارکار

رقابت

چشم انداز رقابتی که Atly در آن هدف قرار داده است نسبتاً گسترده است و شامل سلاح های بزرگ حوزه اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و ردیت است که می توان از آنها برای یافتن توصیه ها و مکان هایی برای رفتن استفاده کرد – با این حال، چنین پلتفرم هایی عمدتاً با موقعیت مکانی طراحی نشده اند. موارد استفاده در ذهن

ماسلانسکی می‌گوید: «ما از این ایده که محتوای تولید شده توسط کاربر تمام جنبه‌های اصلی زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ناامید شدیم، اما در یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های زندگی یعنی نقشه‌برداری و یافتن مکان‌های مناسب برای رفتن غایب بودیم. اما به دلیل این نیاز اساسی، مردم راه خود را برای یافتن و به اشتراک گذاری این اطلاعات در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، ردیت، فیس بوک – پلتفرم هایی که هرگز برای به اشتراک گذاری یا مصرف اطلاعات مبتنی بر مکان طراحی نشده اند، هک می کنند.

سایر متصدیان برجسته عبارتند از پلتفرم‌های جستجو و بررسی مانند Google Maps یا Yelp، که ماسلانسکی معتقد است فاقد «…گستردگی، عمق، و قابل اعتماد بودن» پلت‌فرم‌های اجتماعی واقعی هستند. و سپس برنامه‌های بی‌شماری خاص مانند راهنمای غذاخوری وگان HappyCow وجود دارد، مفهومی که Atly امیدوار است از طریق یک برنامه فراگیر با انعطاف‌پذیری برای ایجاد جوامع پیرامون هر مکان یا موضوعی، آن را گسترش دهد.

ما از این بازار دم دراز خوشحالیم، که نشان می‌دهد این نیاز چقدر قوی است [for something like Atly]ماسلانسکی گفت. “آنها همچنین آنچه را که ما به طور جدی معتقدیم تقویت می کنند – اینکه راه حل های موجود تجربه ای را که کاربران می خواهند ارائه نمی دهند. ما مانع ورود را به صفر رساندیم. بسیاری از جوامعی که نقشه‌هایی را روی Atly ساخته‌اند به ما گفته‌اند که در ابتدا قصد داشتند اپلیکیشن خود را برای نقشه‌برداری از مکان‌های جامعه خود بسازند و وقتی از Atly مطلع شدند بسیار هیجان‌زده شدند.