پلتفرم گرده افشانی دقیق BeeHero به 19 میلیون دلار در بودجه جدید راه می یابد – TechCrunch

حرکت کنید ، کشاورزی دقیق – دقیق زنبورداری چیزی است که در ذهن همه کشاورزان متمرکز بر آینده است. BeeHero از ابتدای سال گذشته تا کنون به سرعت در حال رشد است و 19 میلیون دلار بودجه جدید به این معنی است که می تواند از بازارهای اولیه خود فراتر رود و از مجموعه منحصر به فرد داده های جمع آوری شده از هزاران زنبور عسل استفاده بیشتری کند. کندوها.

این شرکت با استفاده از فناوری اینترنت اشیا به کندوها قدرت می دهد و این امکان را فراهم می کند که حرکات و سلامت زنبورهای آنها را عملاً در زمان واقعی ردیابی کرده و مواردی مانند آلودگی به کنه را قبل از آنکه بیش از حد پیش روند ، تشخیص دهند. نتیجه بهبودهای عظیمی در عملکرد محصول ، کندوهای سالم و سفرهای کمتر در تراکتور است. روش معمول قرار دادن کهیرها و سپس بیرون راندن آنها برای بررسی هر چند هفته ، کند و ناکارآمد است. ممکن است یک کندو در آن مدت سقوط کرده باشد یا گرده افشانی ناکارآمدی انجام دهد و هکتار از مزارع را به فصلی غیرمولد محکوم کند.

عمر دیویدی ، مدیرعامل و بنیانگذار BeeHero گفت: “شیوه گرده افشانی امروزه چالش برانگیز است.” “کمبود کهیر وجود دارد. شما یک جعبه دریافت می کنید ، نمی دانید داخل آن چیست ، فقط به بهترین ها امیدوار هستید. این روش موثری برای استراتژی گرده افشانی نیست. شما باید عوامل استرس زا ، تنوع ورودی ها و خروجی ها را بشناسید … اما انجام این کار با صنایع قدیمی تر و با داده کم کار سختی است. “

کندوهای زنبور عسل با برچسب هایی که مشکلاتی را که ممکن است با آنها روبرو شود ، مانند کنه ها نشان می دهد.

اعتبار تصویر: BeeHero

با وجود چالش هایی که اساساً در ماه های وحشت زده همه گیری آغاز شد ، دیویدی گفت که وقتی آنها نحوه برقراری این ارتباط را با کشاورزان پیدا کردند ، که بسیاری از آنها به آرامی اما مطمئناً از راه حل های مدرن استفاده می کنند ، جذابیت آنها قابل توجه است. آنها نسبت به مزایا شک دارند و به طور واضح مشکوک هستند که بنیانگذاران استارتاپی راه حل های سریع (از طریق تماس های ویدئویی و دموی مجازی ، نه کمتر) ارائه می دهند.

“در ابتدا گفتم ، بچه ها ، ما باید به همه بگوییم که گل آفتابگردان یا بادام زمینی را صد درصد افزایش داده ایم! اما شما باید مراقب باشید. آنها چندین نسل این کار را به یک شکل انجام داده اند. وقتی توضیح می دهید که “من همه چیز را فهمیده ام” ، فوراً اعتبار خود را از دست می دهید. ” “بنابراین ما مجبور شدیم بیش از حد قول بدهیم و بیش از حد عمل کنیم ، و ما را وادار کرد تا مراحل کمتری را در هنگام پرواز انجام دهیم. پس از مشاهده نتایج ، می خواهند سال به سال این کار را انجام دهند. “

با این حال ، این کار نتیجه داده است و BeeHero در حال حاضر با چندین تولید کننده برتر بادام در کالیفرنیا کار می کند ، که بر تولید آن محصول در سطح جهانی تسلط دارد. تا پایان سال انتظار می رود 100000 کندو را مدیریت کند و بزرگترین ارائه دهنده گرده افشانی در ایالات متحده باشد (آنها در حال حاضر چهارمین بزرگترین گرده افشانی هستند).

برنامه BeeHero در تلفن هوشمند معیارهای سلامت کندو را نشان می دهد.

برنامه BeeHero در تلفن هوشمند معیارهای سلامت کندو را نشان می دهد.

دور 15 میلیون دلاری از ADM Capital ، Rabo Food and Agri Innovation Fund ، iAngels ، FirstTime ، J-Ventures ، UpWest ، Entrée Capital ، Good Company ، گروه Arison و Gaingels به دست می آید. این شرکت همچنین 4 میلیون دلار کمک هزینه از طرف کمیسیون اروپا ، بنیاد BIRD و اداره نوآوری اسرائیل دریافت کرده است.

هدف اصلی این افزایش ، توسعه فراتر از ایالات متحده و بادام است. برنامه این است که ابتدا به انواع توت ها ، آووکادو و سیب ، و سپس محصولاتی مانند آفتابگردان و سویا گسترش یابد. حتی محصولات گلخانه ای مانند گوجه فرنگی ممکن است امکان پذیر باشد. استرالیا و اروپا هر دو در لیست هستند ، اما بستگی به مشارکت و عوامل دیگر دارد ، هرچند حداقل پول در آنجا وجود دارد.

دیویدی امیدوار است که پایگاه داده رو به رشد فعالیت زنبور عسل از جهات دیگر منبعی ارزشمند باشد ، هرچند در مورد مرحله ای که آنها در آن واقع بین بودند واقع بین بود.

او اذعان داشت: “من به عنوان یک دانشمند داده می توانم به شما بگویم: ما هیچ چیز نمی دانیم.” اما “ما” به معنای صنعت به طور کلی است و BeeHero در حال ساخت بزرگترین مجموعه داده های مجاور زنبور عسل است. آگاهی از نحوه واکنش کندوها و گرده افشانی به الگوهای مختلف آب و هوایی ، محصولات زراعی و شیوه های کاشت ، سموم دفع آفات ، گونه های مهاجم (آنها به دنبال شاخ های قاتل هستند) و ده ها عامل دیگر بسیار ارزشمند خواهد بود و کار این شرکت تازه آغاز شده است.

دیویدی گفت: “به عنوان مثال ، ما فقط این را یاد می گیریم ، اما زنبورها 30 دقیقه قبل از وقوع بارندگی می دانند.” چرا؟ چگونه؟ آنها حدس می زنند ، اما به هر حال ، این می تواند یک نقطه داده مفید برای کشاورزان – و احتمالاً برای زنبورداری به طور کلی باشد.

مشارکت های تحقیقاتی با پروژه جهانی زنبور عسل و وزارت فرهنگ ژاپن ، از جمله در حوزه دانشگاهی و فراتر از آن ، نشان می دهد که پتانسیل های بکار رفته در این مجموعه داده وجود دارد. با توجه به اهمیت گرده افشانی برای حفظ ذخایر غذایی جهان و زنبورها در معرض تهدیدهای فزاینده ، هر گونه بینشی را که بتوانیم بدست آوریم.