پلت فرم پرداخت یک کلیک نیجریه OurPass 1 میلیون دلار پیش دانه جمع آوری می کند ، می خواهد “سریع برای آفریقا” بسازد-TechCrunch

ما دوست داریم از فروشگاه های تجارت الکترونیکی گرفته تا سایت های مبتنی بر اشتراک ، چیزهای آنلاین بخریم. با این حال، وقتی مجبورید همیشه وارد سایت ها و فروشگاه های مختلف شوید ، هیچ کس از دردسر لذت نمی برد. منظورم این است که اگر یک سیستم ورود سریع و تسویه سریع در همه فروشگاه های آنلاین مورد علاقه شما وجود داشته باشد ، خرید بسیار سرگرم کننده تر خواهد بود.

در ایالات متحده ، استارت آپ سریع پرواز سریع این نیاز را برآورده می کند. اگرچه این شرکت در حال ساخت یک محصول جهانی است ، اما در آفریقا محدود است و OurPass علاقه مند است که یک محصول برای بازار بسازد.

این استارتاپ مستقر در ابوجا ، که خود را “سریع برای آفریقا” توصیف می کند ، یک میلیون دلار پیش فروش را در سراسر کشور بسته است. این شرکت گفت که این دور توسط Tekedia Capital و سرمایه گذاران فرشته از شرکت های Fortune 500 رهبری شد.

مشکل تسویه حساب تجارت الکترونیکی یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل ساموئل ایزه با آن آشنا است ، اما از طریق تجربه دست دوم.

“من مادرم را دیدم که برای خرید آنلاین در جایی که دیدم راه اندازی کرده است تلاش می کند چندگانه وی در حال بررسی مراحل سختگیرانه پرداخت در سیستم عامل های مختلف است. “به “در خیلی از موارد، او کارت را رها کرد و به یک فروشگاه آنلاین دیگر رفت. با دیدن الگوی مشابه در مورد سایر دوستان و خانواده ، مجبور شدم به آن بپردازم و متوجه شدم که این در واقع یک سردرد بزرگ برای مصرف کنندگان و خرده فروشان آنلاین است.. »

بازار تجارت الکترونیک نیجریه هنوز ادامه دارد به شدت متکی به پول نقد هنگام تحویل در حقیقت ، از سال 2019 ، 70 درصد از مردم نیجریه در یک نظرسنجی گفتند که گزینه های تحویل پول نقد را به پرداخت آنلاین ترجیح می دهند.

اما روایت این است به آرامی با استفاده از Paystack و Flutterwave تغییر می کند و جمع آوری پرداخت های آنلاین را برای تجار آسان می کندبه

بر اساس Statista ، 27 درصد از پرداخت های آنلاین انجام شده در سایت های تجارت الکترونیک aدوباره در حال حاضر حمل می شود استفاده از کارت ، پرداخت نقدی و نقل و انتقالات بانکی به عنوان رایج ترین روش پرداختبه

هنوز جheckout هنوز یک مسئله مهم برای تجار است. سالانه ، حدود 75 درصد سبدهای خرید رها شده اند با توجه به اینکه تجربه پرداخت با فرم های طولانی و ورود مجدد به سیستم چقدر دشوار است.

در تلاش برای مقابله با این چالش ، OurPass یک برنامه تلفن همراه ارائه می دهد که مصرف کنندگان را قادر می سازد تا با یک کلیک خرید کنند. اولین باری که مصرف کنندگان در پلت فرم OurPass ثبت نام می کنند ، نام ، ایمیل و آدرس حمل و نقل خود را وارد می کنند. OurPass سپس برای هر مشتری یک هویت ایجاد می کند ، که تصویب می شود در هر فروشگاه آنلاین که خرید می کنندبه

“ما یک لایه هویت در سراسر وب ایجاد کردیم تا هویت مصرف کننده را قادر سازد فرستاده شود ایزه می گوید که در هر فروشگاه آنلاین که برای چک کردن مراجعه می کنند ، مراجعه می کنند. “

در اصل ، مشتریان OurPass دیگر نیازی به پر کردن فرم ندارند و مجبور نیستند با مسائل مربوط به ورود مجدد برخورد کنند. اما نکته اینجاست: آنها فقط می توانند با تجار خرید کنند که API OurPass به پلتفرم های آنها مرتبط است. و این یک سوال بزرگ است.

بنابراین چرا OurPass تصمیم گرفته است این راه را برای ایجاد اکوسیستم خود از تجار و مصرف کنندگان طی کند؟ به عنوان مثال ، در مورد Fast، فقط تجار باید Fast Checkout را نصب کنند ، در حالی که کاربران می توانند از طریق تجارت الکترونیک یا وب سایت تاجر به خدمات دسترسی پیدا کنندبه اما برای OurPass ، کاربران باید برنامه ای را بارگیری کرده و با تجار با استفاده از این پلت فرم خرید کنند.

در ابتدا ، OurPass به کاربران اجازه داد تا اطلاعات کارت پرداخت خود را برای اولین بار بدون نیاز به بارگیری برنامه تکمیل کنند.به اما پس از چندین مورد از درگاه های پرداخت که بسیاری از کارت های مورد استفاده مصرف کنندگان OurPass را مشخص کرده و معاملات با کارت ناموفق بوده است ، این شرکت استراتژی کیف پول را انتخاب کرد و یک برنامه کاربردی برای مصرف کنندگان ایجاد کرد.به

ایزه می گوید: “ما نمی خواستیم USP پرداخت یک کلیک خود را شکست دهیم زیرا به مشتریان اجازه می دهیم سعی کنند با یک کلیک بررسی کنند تا کارت های آنها به عنوان کلاهبردار مشخص شود.” “به همین دلیل است که ما مجبور شدیم سیستم خود را بر روی یک سیستم کیف پول بسازیم تا آن پرداخت با یک کلیک را فعال کنیم.”

یعنی مصرف کنندگان و بازرگانان مشخص شده است شماره حساب های مجازی برای استفاده در کیف پول. برای خروج مشتریان از یک فروشگاه ، آنها باید کیف پول خود را تأمین کنند ، و پس از بررسی ، پول به کیف پول تجار منتقل می شود. Eze می گوید که این امر به OurPass کمک می کند تا ارزش را به پایان برساند و تسویه فوری پرداخت ها را ارائه می دهد که به گفته وی ، درگاه های پرداخت چنین نبود.به

OurPass چند تاجر در پلت فرم خود جمع آوری کرده است. اکثر مشتریان آن مشاغل کوچک هستند که از Storemia ، ارائه دهنده ویترین فروشگاه آنلاین OurPass که اخیراً خریداری کرده است ، استفاده می کنندبه این شرکت همچنین قصد دارد در آینده بر روی پلتفرم های تجارت الکترونیک از جمله WooCommerce ، Magento ، Squarespace و Shopify با بازرگانان و پلتفرم های تجارت اجتماعی مانند WhatsApp ، Facebook و Instagram کار کند.

در کنار پرداخت یک کلیک ، OurPass همچنین تحویل رایگان کلیه سفارشات را برای مشتریان ارائه می دهد. این شرکت با شرکتهای لجستیکی مانند MAX.ng ​​و Gokada همکاری کرد تا در این زمینه اجرا شود.

این شرکت یک ساله 0.8 per برای هر معامله هزینه می کند ، برای بازرگانان و مبلغ 1000 دلار (20 پوند) محدود می شود. کمیسیون 5 on برای هر محصول فروخته شده – Eze همچنین به برنامه ای برای معرفی اشتراک این شرکت اشاره می کند.

از زمان راه اندازی بتا در ماه مه امسال ، OurPass ادعا کرده است که ارزش معاملات خود را 500000 دلار انجام داده است و امیدوار است با رشد مستمر ، تا سال 2023 به پلت فرم اصلی خرید مشتریان در نیجریه تبدیل شود.به

با استفاده از بودجه ، Eze می گوید OurPass فناوری خود را توسعه داده و تیم خود را تا 200 نفر قبل از پایان سال آینده افزایش می دهد.