پنج فصل سرمایه گذاری 180 میلیون یورو برای مقابله با سلامتی و آب و هوای انسان از طریق FoodTech کمک می گیرد – TechCrunch

FoodTech در اروپا در حال رشد است و به طور تصاعدی در حال رشد است. در سال 2020 ، 3 میلیارد یورو به شرکت های اروپایی FoodTech اختصاص یافت (گزارش وضعیت فناوری اروپا ، مارس 2021) ، و شیوع همه گیر تقاضا را تسریع کرده است زیرا مصرف کنندگان به سمت تحویل مواد غذایی تغییر جهت داده اند. این صنعت همچنین تحت تأثیر افزایش مارک های غذایی مستقیم برای مصرف کنندگان قرار گرفته است. سرانجام ، این همه گیری باعث افزایش علاقه به غذای سالم و تغذیه برای بهبود ایمنی افراد در برابر COVID-19 شد.

بنابراین شاید قابل درک باشد که European FoodTech VC Five Seasons Ventures بسته شدن نهایی صندوق دوم 180 میلیون یورویی را اعلام کرده است. اولین صندوق آنها 77 میلیون یورو بود ، بنابراین این صندوق بعدی پیشرفت قابل توجهی است و نشان دهنده آنچه در Food Tech می گذرد است.

صندوق جدید II به سرمایه گذاری سری A و B در شرکت های اروپایی FoodTech ادامه می دهد ، به گفته شرکت “تأکید بر مواد غذایی سریع در حال رشد با تمرکز بر مصرف کننده با تأثیر محیطی یا اجتماعی قابل اندازه گیری است.”

پنج فصل می گوید که هدف آن اثبات این است که استارتاپ های FoodTech می توانند به همان سرعتی که استارتاپ های عادی دارند ، رشد کنند ، زیرا سبد سرمایه گذاری I Fund آن در مسیر دستیابی به مجموع درآمد بیش از 350 میلیون یورو در سال 2021 است. پنج فصل می گوید ، یکی از این شرکتها ، Air Up ، 100 میلیون یورو درآمد در کمتر از دو سال به دست آورده است. ایرآپ یک بطری آب هوشمند قابل استفاده مجدد می فروشد که “طعم را از طریق رایحه بینی یکطرفه به ارمغان می آورد”.

ایوان فارنتی ، شریک بنیانگذار پنج فصل سرمایه گذاری ، گفت: “شکی نیست که FoodTech در حال حاضر در اروپا رونق دارد. هنگامی که پنج فصل را در سال 2018 راه اندازی کردیم ، ما اولین VC بودیم که روی FoodTech در اروپا تمرکز کردیم و معتقدیم که ما در تبدیل این یک کلاس دارایی جذاب کمک کرده ایم. صندوق دوم به سرعت حذف شد زیرا سرمایه گذاران بیشتری می خواستند در معرض فودتک اروپایی قرار بگیرند و به دنبال رشد و تأثیرگذاری بالایی بودند. “

پنج فصل همچنین از Butternut Box ، یک شرکت غذای تازه سگ تازه در اروپا ، و جایگزین گوشت گیاهی “This” حمایت کرده است. تیم VC نیز با انتصاب رئیس سرمایه گذاری تأثیرگذار و پایدار به 9 نفر رسیده است.

صندوق دوم تا کنون در مکمل های سلامتی زنان her1 سرمایه گذاری کرده است ، و به عنوان مثال ، شرکتی از نخود فرنگی برای تهیه جایگزین شیر گیاهی پر از پروتئین استفاده می کند. همچنین در Barkyn و The Nu Company سرمایه گذاری شده است.

در مجموع ، پنج فصل ونچرز از 14 شرکت در شش کشور اروپایی پشتیبانی کرده است: آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، پرتغال ، سوئیس و انگلستان.

نیکولو مانزونی ، یکی از بنیانگذاران پنج فصل سرمایه گذاری ، در مصاحبه ای افزود: “اگر به میزان سرمایه ای که در دو سال گذشته در پروژه های FoodTech وارد شده است نگاه کنید ، از 1 میلیارد یورو به 3 میلیارد یورو افزایش یافته است. اروپا ، و این به رشد خود ادامه می دهد زیرا شرکت های زیادی هستند که پول خوبی جمع آوری کرده اند و بسیار سریع رشد کرده اند. “

او گفت: “ثانیاً ، این جنبه دارای ضریب ضربه نیز است.” “دو مورد از فوری ترین مسائلی که جهان امروز با آن روبرو است ، سلامت انسان و تغییرات آب و هوایی است. و این دقیقاً همان نوع شرکت هایی است که ما به دنبال آن هستیم. به عنوان مثال ، اگر نمونه کارهای ما را ببینید ، سال گذشته ما حدود 2 میلیون کیلوگرم ضایعات غذایی را ذخیره کردیم. محصولاتی که شرکت های ما می فروشند برای بهبود سلامتی و رفاه طراحی شده اند … کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در فناوری غذایی انجام دهید ، به عنوان مثال در SaaS نمی توانید انجام دهید. “